تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت منابع آب نیازمند اراده همگانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر آبفا تویسرکان: مدیریت منابع آب نیازمند اراده همگانی است تویسرکان- ایرنا- مدیر اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان گفت: مدیریت منابع آب در شرایط کم آبی کنونی، نیازمند اراده و عزم و مشارکت عمومی مردم است.


محسن حمیدیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در حوزه مدیریت و صیانت از منابع آب محقق نشود بی شک باید منتظر شرایط بحرانی در این بخش باشیم.
وی اذعان کرد: در حالی که بارشهای آسمانی به میزان قابل توجهی در سطح کشور و استان همدان کاهش یافته، گرمای فزاینده در روزهای اخیر تابستانی نیز موجب مصرف بیشتر آب شده است.
حمیدیان با اشاره به وضعیت آبرسانی به مناطق شهری و ذخیره چاههای تامین آب تویسرکان اضافه کرد: در ابتدای سال جاری، آبرسانی از چاههای تامین آب تویسرکان به میزان 210 لیتر در ثانیه بود که اکنون این میزان به 160 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
وی متذکر شد: از طرفی ممکن است تا مرداد ماه سال جاری این میزان آبرسانی از چاهها به 150 لیتر در ثانیه نیز کاهش یابد.
حمیدیان در مورد مصرف بی رویه آب در دستگاههای اجرایی و بخش عمومی تویسرکان هشدار داد و تصریح کرد: مصرف بی رویه آب از سوی مشترکان موجب شده تا در 10 روز اخیر، 10 لیتر در ثانیه با کاهش دبی آب روبرو شویم.
وی ادامه داد: اکنون وضعیت آبرسانی به شهر تویسرکان در وضعیت بحران قرار ندارد اما اگر مصرف بی رویه به شکل کنونی ادامه پیدا کند در آینده ای نزدیک با مشکل مواجه خواهیم شد.
حمیدیان گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب روزانه اداره آب و فاضلاب شهری، 14 هزار متر مکعب است که در صورت قطع احتمالی آب نمی تواند پاسخگوی نیاز همه مشترکان باشد.
حمیدیان خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده با هدف کاهش عمومی مصرف آب یک ضرورت است که در صورت بی توجهی موجب ایجاد تنش روحی و روانی در میان مردم می شود.
اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان در مجموع به 23 هزار مشترک خدمات رسانی می کند.
تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان با برخورداری از سه شهر، دو بخش و هفت دهستان است که در 90 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7524/6993



15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن