تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816942869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندانیان دربندی که دل به کرم جوانمردی خوش دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زندانیان دربندی که دل به کرم جوانمردی خوش دارند یاسوج- ایرنا- زندان ها همیشه محل حبس افراد شرور نیست، گاهی بر اثر یک اشتباه و یا یک لحظه غفلت افرادی به زندان وارد می شوند که نه تنها شرور نبوده بلکه دارای جایگاه والای انسانی در جامعه بوده اند.


به گزارش ایرنا،زندان ها امروز برخلاف گذشته بدنبال ایجاد شیوه های جدید نگهداری و بازپروری زندانیان با بهره گیری از آموزش های فنی، اخلاقی و دینی به منظور ایجاد راهکارهایی برای کاهش جرم در جامعه است.
بر اساس آخرین آمارهای جهانی بیش از 10 میلیون نفر در 222 کشور جهان زندانی هستند که بر اساس اعلام این آمار تعداد زندانیان در ایران از 250 هزار به 217 هزار نفر کاهش یافته است.
در ایران بیش از 43 درصد زندانیان را مجرمان مواد مخدر و 28 درصد زندانیان را سارقان تشکیل می دهند.
اما در سالهای اخیر با روند رو به رشد طلاق در کشور و قبول مهریه های بالا و افزایش تصادفات جاده ای و سایر جرایم غیر عمد مالی بسیاری از سرپرستان خانوار ها زندانی شده اند.
زندانیان جرائم غیر عمد به دلیل مشکلات مالی در زندان ها بسر می برند لذا برای گفت و گو با تعدادی از این افراد روانه زندان مرکزی یاسوج می شویم .
برای ورود به زندان مرکزی شهر یاسوج با خانواده هایی روبرو شدیم که بر اثر بدهی های مالی و جرایم غیر عمد سرپرستان خود را در زندان ملاقات می کردند.
همسر یکی از زندانیان این زندان گفت: شوهرم بر اثر تصادف یک نفر را مجروح کرد و چون وسیله نقلیه اش بیمه نداشت به علت ناتوانی در پرداخت دیه بیش از سه سال در زندان به سر می برد.
وی ادامه داد: در این سه سال با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردیم تا جایی که دو تا فرزندانم از ادامه تحصیل بازماندند.
او افزود: فرزند کوچکم که شش سال دارد مدام بهانه پدرش را می گیرد، اما دیگر نمی دانم چه دروغی بهش بگویم و امروز او را برای ملاقات پدرش آوردم .
زن جوان دیگری که منتظر ملاقات با شوهرش است، گفت: به علت ناتوانی در پرداخت بدهی بانک، شوهرم دو سال در زندان بسر می برد.
او نیز افزود: چند سال پیش 30 میلیون تومان وام گرفتیم و به علت ورشکسته شدن شوهرم و پرداخت نکردن قسط های بانک هم اکنون به 90 میلیون تومان رسیده است.
بیشتر زندانیان بند مالی زندان مرکزی یاسوج افرادی هستندد که به قول خودشان روزگاری در جامعه دست بسیاری از افراد ناتوان را می گرفتند.
یکی به علت تصادف، دیگری در ناتوانی پرداخت مهریه،یکی بدهکاری بانک و سایر جرایم غیر عمد سالهاست که چشم انتظار آزادی و بازگشت به کانون گرم خانواده هستند.
پای صحبت هایشان که بنشینی دلت به درد می آید وقتی که ضامن بانکی دوستی شده که او در کنار خانواده اش خوش است او برای بدهی دوستش گرفتار بند زندان .
بند بند دلت که به بند زندان گره می خورد، فقط تو می مانی و خدا تا با توسل به درگاه الهی اندکی از بار مشکلاتت را کم کنی.
همه این افراد چشم انتظار دستان سخاوتمند خیران است تا شاید با همت این افراد نوعدوست بتوانند بار دیگر کانون گرم خانواده را از نزدیک لمس کنند.
به گفته مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون بیش از 220 نفر زندانی جرایم غیر عمد با بدهی افزون بر 16 میلیارد تومان در زندان های این استان بسر می برند که نیازمند کمک خیرین و نیکو کاران هستند.
علی عباس فلاحتی مطلق افزود: پارسال 225 نفر از زندانیان مالی جرایم غیر عمد با بدهی 15 میلیارد و 730 میلیون تومان از سوی ستاد دیه استان و همکاری خیران از زندان آزاد شدند.
وی بیان کرد: از این مبلغ، 859 میلیون تومان به صورت بلاعوض به 60 نفر از زندانیان واجد شرایط پرداخت شد و برخی شاکیان نیز مبلغ 14 میلیارد و 722 میلیون تومان از مطالبات خود را بخشیدند.
فلاحتی مطلق اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در زندانها حرفه ای را یاد می گیرند، در بیرون از زندان با حمایتهای مرکز مراقبت و دریافت تسهیلات، به کارهای درآمد زا مشغول می شوند.
وی عنوان کرد: با توسعه وگسترش برنامه های فرهنگی و مشارکت زندانیان در برنامه های تربیتی از جمله برنامه های دینی و مذهبی و همچنین امور فرهنگی، زمینه اصلاح و تربیت زندانیان فراهم می شود.
مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال 63 نفر از زندانیان آزاده شده برای اشتغال به بانکهای عامل معرفی و مشغول بکار شدند.
فلاحتی اشتغال زندانیان را از اولویتهای این نهاد خواند و گفت: بیش از یکهزار نفر در رشته های مختلف از طریق مرجع آموزشی استان آموزش مهارت را گذرانده اند و اکنون 700 زندانی نیز مشغول به کار هستند.
وی سوادآموزی، مشاوره و روان درمانی، آموزشهای دینی و اعتقادی، آموزش مهارتهای زندگی و حرفه آموزی زندانیان را از دیگر اقدامات این نهاد برای جلوگیری از ارتکاب جرم اعلام کرد.
تاکنون توسط کارشناسان و جامعه شناسان در خصوص کم شدن جمعیت کیفری راهکارهای بسیاری معرفی شده است اما آنچیزی که در خصوص زندان تاکنون تأثیر مثبت خود را به وضوح نشان داده است استفاده مددجویان از مرخصی های اعطایی در خصوص جرایم مواد مخدر و مرخصی مددجویان مالی جهت جلب رضایت شاکی بوده است.
بنابراین در اصل نوع جرم و مقدار و مرخصی در صورت توجه بیشتر نه تنها کاهش جمعیت کیفری را در پی دارد بلکه راهکار مناسبی برای برون رفت خانواده زندانیان از مشکلات اقتصادی و عاطفی است .
استفاده از مددجویان جرائم مواد مخدر از مرخصی اعطایی از جمله رأی باز ضمن کاهش جمعیت کیفری در کاهش مشکلات اقتصادی، اجتماعی و عاطفی خانواده های آنان مؤثر واقع شده است و نیز به دلیل هفتگی بودن مرخصی ها امکان تکرار جرم و خلاف را نیز از بین می برد .
چرا که مددجو سعی در آن دارد که از موقعیت بوجود آمده استفاده مثبت نموده و مرتکب تخلفی نشود که موجب لغو این موقعیت گردد و از اعطاء هر گونه تسهیلات از جمله مرخصی بازدارد .
در خصوص جرائم مالی مرخصی طولانی مدت تأثیر بیشتری را در حل اختلاف مالی متهم و شاکی به وجود می آورد چرا که جرائمی که شاکی خصوصی دارند می توان با استفاده از راهکارهای مناسب جهت حل آن و کم شدن جمعیت کیفری اقدام نمود.
به گفته نایب رییس هیات مدیره ستاد دیه و مستشار دیوان عالی کشور تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در کشور 850 هزار نفر است که از این تعداد 350 هزار نفر به خاطر جرایم غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی در زندان هستند.
علی اکبر یساقی در یاسوج افزود: برای پرداخت بدهی هشت هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد در کشور بیش از 800 میلیارد تومان نیاز است.
وی بیان کرد: این افراد کسانی هستند که به خاطر جرایم غیرعمد شامل تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، بدهکاران مهریه و جرایم مختلف متفرقه در زندان هستند.
وی ابراز داشت:یکهزار و 100 نفر نیز به خاطر جرایم ناشی از تصادفات رانندگی غیرعمد در زندان بسر می برند.
یساقی عنوان کرد: از مجموع جرایم غیرعمد سه هزار و 500 نفر به خاطر بی مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی روانه زندان های کشور شده اند.
یساقی گفت: پارسال هشت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های کشور با بیش از چهار هزار میلیارد ریال آزاد شدند.
وی اضافه کرد: از آغاز فعالیت ستاد دیه کشور در 25 سال گذشته تاکنون 85 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور از زندان آزاد شده اند.
7529/6162/ 6075



15/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن