تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804251427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشف 102 درصدی جرایم در سه ماهه اول امسال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
كشف 102 درصدی جرایم در سه ماهه اول امسال
رئیس پلیس فتا استان كرمان گفت: پلیس فتا در سه ماهه اول امسال با به كارگیری روش های نوین توانست ركورد 102 درصدی كشف جرایم را به ثبت برساند.

كشف 102 درصدی جرایم در سه ماهه اول امسال
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ كامبیز اسماعیلی  رئیس پلیس فتا استان كرمان آسیب ها و تهدید های فضای مجازی را بایسته كنكاش های فراوان دانست و گفت، اگر چه فضای مجازی در بسیاری از موارد فرصتی بزرگ تلقی می شود با این حال باید با اطلاع رسانی و ارائه آموزش های صحیح بر پیشگیری از آسیب های این حوزه تمركز داشت.


كاهش آمار وقوع و كشف 102 درصدی جرایم
سرهنگ اسماعیلی اطلاع رسانی دقیق را یكی از اصلی ترین دلایل كاهش آمار وقوع جرایم فضای مجازی در سه ماهه اول امسال قلمداذ كرد و افزود: مدارس، دانشگاه ها، مساجد و محله ها، جامعه هدف ما هستند و ما برای كاهش بیشتر وقوع جرایم آگاه سازی افراد در این اجتماعات را باید در دستور كار قرار دهیم.


رئیس پلیس فتا استان آمار كشف جرایم فضای مجازی در سال گذشته و سه ماهه اول امسال را با یكدیگر مقایسه كرد و گفت: در سال گذشته 87.5 درصد جرایم توسط پلیس فتا كشف شدند اما در این مدت سه ماهه پلیس با به كارگیری روش های نوین توانست ركورد 102 درصدی كشف جرایم را به ثبت برساند.


5 مركز جدید در استان دایر می شود
سرهنگ اسماعیلی با اعلام این خبر كه مركز پلیس فتا به زودی در 5 شهرستان دیگر استان كرمان نیز دایر خواهد شد، اضافه كرد: شهرستان های بم، سیرجان، كرمان، جیرفت، كهنوج و رفسنجان دارای مراكز پلیس فتا هستند و افرادی كه در این شهرستان ها طعمه جرایم اینترنتی شده اند می توانند با مراجعه به این مراكز شكایت خود را پیگیری كنند.


وی به دیگر راه های ثبت شكایت جرایم مرتبط با فضای مجازی نیز اشاره كرد و گفت: مراجعه به نزدیك ترین یگان انتظامی، حضور در دادسرا و مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از دیگر راه های ثبت شكایت و ارجاع آن به پلیس فتا است.


باید اهمیت پلیس فتا بیشتر درك شود
سرهنگ اسماعیلی در ادامه اهمیت پلیس فتا را مورد تاكید قرار داد و گفت: پلیس فتا این آمادگی را دارد تا در تعاملی سازنده با دیگر پلیس های تخصصی آن ها را در كشف جرایم كمك كند.
وی با اشاره به سوابق درخشان این پلیس در كشف جرایم پیچیده، افزود: 4 سال از راه اندازی پلیس فتا گذشته است و امروز توجیه نبودن و بی اطلاعی مجرمان فضای مجازی از جرم خود دیگر توجیهی ندارد.


90 درصد مجرمان بین 18 تا 10 سال
رئیس پلیس فتا استان جرایم مرتبط با سواستفاده مالی را با 52 درصد، شایع ترین نوع جرایم فضای مجازی در استان خواند و بیان داشت:40 درصد مجرمان در محدوده سنی 18 تا 25، 50 درصد 26 تا 30 سال و 8 درصد زیر 17 سال سن داشته اند.


وی به كوچ مجرمان فضای مجازی از چت روم ها به سمت شبكه های اجتماعی مبنی بر تلفن همراه اشاره كرد و گفت: 16 درصد جرایم ما در این شبكه ها اتفاق می افتد كه لزوم توجه بیشتر به امر آموزش و فرهنگ سازی را برجسته می كند.


سایت قانونی با عنوان همسریابی وجود ندارد
سرهنگ اسماعیلی با انتقاد از كم كاری برخی از نهاد های فرهنگی و اجتماعی در بحث پیشگیری از آسیب های شبكه های اجتماعی، به مبحث سایت های همسریابی نیز اشاره كرد و افزود: هیچ سایت همسریابی با مجوز رسمی در كشور وجود ندارد و افراد باید مراقب باشند كه طعمه این دست سایت ها قرار نگیرند.


وی پرونده های متعددی را در این رابطه تشریح كرد و گفت: كلاهبرداری های مالی، سواستفاده جنسی و هتك حیثیت افراد از تبعات احتمالی حضور در چنین سایت هایی است.


همه ما نیازمند مراقبت هستیم
رئیس پلیس فتا استان در ادامه بیان داشت: زن و مرد باید در محیط خانه با در اختیار گذاشتن تلفن های همراه خود، خودمراقبتی را افزایش دهند و باعث دوام زندگی خویش شوند.


وی در پایان همراهی و نظارت خانواده بر عملكرد كودكان و نوجوانان در فضای مجازی را مورد تاكید قرار داد و گفت: این قشر به دلیل شرایط سنی و احساسی نیازمند مراقبت بیشتری هستند و ما این توقع را داریم كه والدین با حساسیت بیشتری فرزندان خود را همراهی كنند.


منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


انتهای پیام/







اخبار مرتبط

"افزایش شارژ دروغین"شیوه جدید کلاهبرداری
"کلاهبرداری های مدرن"ارمغان پیشرفت تکنولوژی
تصاویر غیراخلاقی در سایت دانشگاه!




۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن