تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804026860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نویسنده آمریکایی: ایران و 1+5 توافقی برد - برد خواهند داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در گفت و گو با ایرنا؛ نویسنده آمریکایی: ایران و 1+5 توافقی برد - برد خواهند داشت تهران - ایرنا - "گرت پورتر" روزنامه نگار و نویسنده معروف آمریکایی با بیان اینکه ایران و 1+5 توافقی برد - برد خواهند داشت، گفت: اولین آزمایش صداقت آمریکا در برداشتن تحریم ها است.


نویسنده کتاب "بحران ساختگی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در وین، مذاکرات هسته ای را با مذاکرات صلح ویتنام که 12 سال طول کشید، مقایسه کرد و اظهار داشت: نکته قابل تامل است این است که در هر دو مساله مذاکرات هسته ای و ویتنام، دولت آمریکا یک استراتژی را اتخاذ کرد.
این کارشناس مسایل امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: آمریکا در این دو موضوع سعی کرد، خط تبلیغاتی را دنبال کند که طرف مقابل مجبور شود شرایط او را بپذیرد. یعنی آنها می خواستند این را وانمود کنند که طرف مقابل امتیازاتی را به طرف آمریکایی داده که موجب توافق شده است.
پورتر گفت: هم اکنون دولت آمریکا مدعی است که ایران پس از توافق لوزان عقب نشینی کرده و هدف این است که رییس جمهوری امریکا اینگونه نشان دهد که اگر توافقی بشود، این ما بودیم که در مذاکرات پیروز شدیم نه ایرانی ها؛ با این هدف که وجهه سیاسی خودش را در داخل آمریکا ارتقا بدهد ولی این تنها یک افسانه است .
این نویسنده معروف آمریکایی تصریح کرد: من این اقدام اشتباه رییس جمهوری آمریکا را به عنوان یک تاریخدان در آینده ثابت خواهم کرد.
وی افزود: واقعیت امر این است که طرفین یک توافق برد - برد دارند ولی وضعیت سیاست داخلی آمریکا، اوباما را به حالت دفاعی می برد و به طرف مقابل می بازد.
پورتر اظهار داشت: برای برطرف کردن بی اعتمادی درباره تحریم هایی که وجود دارد، باید مرحله به مرحله پیش رفت و در فاز اول نیز آمریکا باید از کوشش هایی که برای حفظ تحریم ها انجام می دهد، عقب نشینی کند و نگرانی همه ایرانیان این است که آمریکا آمادگی برداشتن تحریم ها را نداشته باشد.
نویسنده معروف آمریکایی اضافه کرد: آمریکایی ها دائما به فکر این هستند که چطور می توانند برخی از تحریم ها را نگه دارند. در واقع، اولین آزمایش اصلی در صداقت آمریکا همین نکته است که اگر توافقی انجام شود، باید تحریم ها برداشته شود .
وی گفت: ادعاهایی که آمریکا درباره ایران دارد مانند حمایت از تروریسم و اینکه ایران را مسوول همه مشکلات در خاورمیانه می داند، موضع عمومی آمریکا است که فکر نمی کنم آنها این سیاست را تغییر دهند.
نویسنده کتاب "بحران ساختگی" تصریح کرد: فشارها عمدتا از سوی لابی اسرائیل (صهیونیست ها) است و از سوی ساختار امنیت ملی امریکا که منافع آنها ایجاب می کند که حالت فعلی را که "ایران هراسی" است، نگه دارند.
پورتر اظهار داشت: نکته دیگر منافع دستگاه نظامی آمریکا است که بودجه آن در حیطه تحقیقات و توسعه برنامه پدافند موشکی به تنهایی صدها میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد و رقمی بین 150 تا 250 میلیارد دلار آمریکایی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی فروخته شده است .
وی تصریح کرد: به هر حال، القای "ایران هراسی" به دنیا توسط آمریکایی ها با هدف فروش بیشتر تسلیحات بوده است. در واقع، ایران به عنوان دشمن نشان داده شده و اهداف سیاسی آمریکا هم این است که با فروش پدافند های هوایی، منطقه امن می شود.
پورتر اظهار داشت: شما اشخاصی را در ساختار امنیت ملی آمریکا مشاهده می کنید که سابقه آنها فقط در محور ایران هراسی بوده است.
وی چشم اندازه کوتاه مدت روابط ایران و آمریکا را خوب ندانست و گفت: این شرایطی که ما می بینیم بحران مدیریت بین دو کشور است ولی چیزی که به وضوح معلوم است تهدید داعش، رابطه ایران و امریکا را نزدیکتر کرده است و همه در دولت آمریکا بر این واقف هستند که دو کشور ایران و آمریکا منافع مشترک استراتژیک دارند اما مقامات آمریکا این را رسما مطرح نمی کنند و دلیل آن هم سیاسی است.
این نویسنده آمریکایی اضافه کرد: شما مشاهده می کنید که هم پیمانان آمریکا از جمله اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی ترکیه از گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره دفاع می کنند و دولت آمریکا جرات گفتن اینکه کار شما غیر قبل قبول است، را ندارد.
وی تصریح کرد: در واقع چنین مساله ای موجب قطع رابطه سیاسی آمریکا با هم پیمانانش می شود و دولت آمریکا قطعا این کار را نخواهد کرد.
پورتر گفت: در ضمن فقط منافع اقتصادی در منطقه نیست بلکه خیلی از کشورهای هم پیمان آمریکا میزبان پایگاه های ما در منطقه هستند.
اروپام** الف.الف**456**1572** 1701



14/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن