تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798323121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطهری: طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته‎ای را بالاتر می‌برد/ توکلی: این طرح پشتوانه عملی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
مطهری: طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته‎ای را بالاتر می‌برد/ توکلی: این طرح پشتوانه عملی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای است
دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی اصلاحات به وجود آ»ده در طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای کشورمان در مجلس شورای اسلامی پرداختند.

طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای را بالاتر می‌برد/ طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران پشتوانه عملی از تیم مذاکره کننده هسته ای است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "علی مطهری" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و "احمد توکلی" دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب سه شنبه 2 تیر ماه به بررسی طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران پرداختند


 طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران پشتوانه عملی از تیم مذاکره کننده هسته ای است


در ابتدای این برنامه احمد توکلی در خصوص این که این طرح چه پیامدهای داخلی و خارجی می‌تواند داشته باشد گفت: احساس ما از مراوداتی که با مردم داریم این است که اکثریت مردم ما خواهان یک روش عزتمندانه هستند تا هم تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و هم منافعی که دستاورد بچه های این کشور است حفظ شود لذا اکثریت نمایندگان به این خواست عمومی رای دادند به ویژه این که این طرح یک پشتوانه عملی برای دولتی است که 18 ماه است در این عرصه دست و پنجه نرم می کندو سرفرازانه این کار را پیش می‌برد.


وی با بیان این که کفه پیام داخلی و خارجی تصویب این طرح برابر است اضافه کرد: این طرح باعث می‌شود که طرف مقابل ما در مذاکرات هسته ای بداند که حق جواز تیم مذاکره کننده ما به چه میزان است تا توقع بیش از اندازه از تیم مذاکره کننده هسته ای نداشته باشند.


 طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای را بالاتر می‌برد


در ادامه این گفتگو علی مطهری نیز در پاسخ به این سؤال که آیا تصویب این طرح قدرت چانه زنی ما را در مذاکرات هسته ای بالا خواهد برد یا خیر گفت: این طرح قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای را بالاتر می‌برد چرا که یک صدا از کل نظام بیرون می‌آید و این یک صدایی حاکی از وحدت ملت و حکومت درباره این مسئله است.


 تصویب طرح حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ایران به نفع دولت است


وی با بیان این که بنده گمان می‌کنم کفه پیام خارجی تصویب این طرح از کفه داخلی آن بیشتر است اضافه کرد: این موضوع به این دلیل است که در حال حاضر مجلس همان چارچوب‌هایی که قبلاً توسط مقام معظم رهبری تاکید شده بود در قالب یک قانون در می‌آورد که تصویب این قانون ضمانت اجرایی بیشتری پیدا می‌کند ضمن این که دست دولت را نیز باز می‌گذارد که اگر احیاناً در یک فرضیه نزدیک به محال توافق بدی صورت گرفت بالاخره یک ابزار و بهانه ای داشته باشد که بتواند این توافق را لغو کند و این کاری است که در خیلی از مجالس دنیا انجام می‌شود لذا تصویب این طرح به نفع دولت است.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب توکلی نیز در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها معتقدند که تصویب چنین طرحی مسیری خلاف جهت حرکتی است که دولت در آن قرار دارد گفت: هم جهتی مهم است و همسانی مهم نیست ، کاری در دولت و مجلس صورت می‌گیرد که این کار مکمل و هم جهت اند.


وی ادامه داد: تصویب این طرح حد جواز تیم مذاکره کننده ما را در مقابل دشمن یا طرف مذاکره کننده مشخص می‌کند و توقع آن‌ها را پایین می‌آورد چرا که هر جای دنیا مجلس تجلی اراده ملی است و دولت نیز متکی به اراده ملی حرف می‌زند در نتیجه وقتی مجلس تصویب می‌کند که تیم مذاکره کننده هسته ای نمی‌تواند از خطوطی جلوتر برود طرف مذاکره کننده مفروضاتی پیدا می‌کند به اضافه این که اگر در شرایطی توافقی امضا شد که در آن یک اشتباهی به وجود آمد جا دارد بتواند دوباره درباره آن بحث کنیم و جلوی آن ایستادگی کنیم و نکته دیگر در تصویب این طرح نیز تاکید بر ترجیح مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.


توکلی در ادامه درباره اینکه تاکید بر نظرات شورای عالی امنیت ملی به چه معناست اصل 176 یک نهادی تاسیس می‌کند که قوی‌ترین نهاد کشور است و این نهاد ترکیبی از روسای قوا ، فرماندهان بلند پایه نظامی و چندین مقام دیگر کشور است که سیاست‌های دفاعی و امنیتی را تحت سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری تعیین می‌کند مشخص می‌کند.


وی اضافه کرد: از آن جا که امنیت و دفاع بالاترین وجه حیات اجتماعی است شورای عالی امنیت ملی در ابتدا این موضوع را تعیین می‌کند و سپس به تبیین سیاست‌های اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی ،فرهنگی و اخلاقی می‌پردازد و این سیاست‌ها به گونه ای تابع سیاست‌های امنیتی و دفاعی است.


این نماینده مجلس ادامه داد: تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در نهایت باید مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گیرد تا مصوب تلقی شود.


وی با بیان این که این جنگ همه جانبه ای ست که به ملت ما تحمیل شده و این تحریم‌ها ثمره زیاده‌خواهی‌های ظالمانه است گفت: به سامان رساندن مذاکرات یک مقر فرماندهی  می‌خواهد که مجلس مقر ریل گذاری است لذا جایی بیرون از مجلس باید حرف آخر را بزند لذا ما این کار را کردیم تا رئیس شورای عالی امنیت ملی که همان رئیس جمهور است تصمیمات توسط او مشخص شود.


برای دسترسی به یک توافق خوب اصلاحات به وجود آمده در طرح حفظ دستاوردهای هسته ای لازم بود


مطهری نیز در پاسخ به این که برخی‌ها معتقدند با توجه به تغییرات به وجود آمده اثرگذاری این طرح کاسته شده است اظهار داشت: اگر ما می‌خواستیم دست مذاکره کنندگان را ببندیم و این مذاکرات به بن بست برسد طرح قبلی خیلی مفید بود ولی اگر بخواهیم همراهی کنیم تا یک توافق خوب بدست آوریم لازم بود اصلاحات در طرح قبلی صورت گیرد.


وی در ادامه به بند 2 این طرح که در خصوص نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته ای و ممنوعیت دسترسی به اماکن غیر هسته ای و مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: در پایان این بند قیدی اضافه شد که باید در این خصوص  مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود که این خود نکته ظریفی است که مجلس خواسته یک راهی برای یک مورد خاصی باشد که اگر این مورد خاص پیش آمد و شورای عالی امنیت ملی صلاح دید که یک دسترسی ویژه ای را برقرار کند اجازه یک چنین دسترسی را بدهد.


مطهری اضافه کرد: بر این اساس اگر لازم باشد یک بار دسترسی مدیریت شده ای انجام شود دست مذاکره کنندگان کاملاً بسته نباشد لذا به هر حال فکر می‌کنم اصلاحاتی بر روی طرح اولیه انجام شد اصلاحات درستی بود.


خبر در حال تکمیل است...








۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن