تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802702720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گريز از اقتصاد نفتي با توسعه ظرفيت هاي بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۲ق.ظ)
گريز از اقتصاد نفتي با توسعه ظرفيت هاي بخش خصوصي موج - رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: اگر دولت مي خواهد از اقتصاد نفت زده و آسيب پذير در برابر تکانه هاي خارجي در امان باشد چاره اي ندارد جز اين که به بخش خصوصي تکيه کند و نقش بيشتري را به آنها بدهد.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن جلال پور با بيان اين که اتاق ايران حمايت از اقتصاد مولد و تلاش براي استقرار اقتصاد مقاومتي را در اولويت قرار داده است، افزود: دوري از اين روند سبب شده است که به رغم درآمدهاي کلان نفتي در ده سال گذشته نرخ تورم به 40 درصد رسيد و بخش توليد در رکود فرو رفت و معضلات بيکاري و ديگر موارد هم افزايش يافته اما امروز دولت مجبور است به سمت استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي اعم از ايرانيان داخل و خارج از کشور حرکت کند.
جلال پور اظهار داشت: اگر به ياري خدا مذاکرات هسته اي به نتيجه رسيد نبايد تجارب تلخ گذشته را تکرار کنيم و اقتصاد ايران به بازاري براي واردات بي رويه کالاهاي خارجي تبديل شود تا شرايط براي بخش خصوصي هم سخت نشود.
وي گفت: دولتي‌ها و شبه دولتي‌ها عمده واگذاري‌ها اصل 44 را جذب کردند و نظارت دولت هم کم شد و اين روند نتوانست اهداف اين سياست‌ها را تحقق بخشد و بايد دولت شرايط واگذاري را به نفع بخش خصوصي واقعي و کارآمد و توانمندسازي اين بخش متحول کند.
جلال پور تصريح کرد: ما از دولت انتظار داريم ابتدا فضاي اقتصادي کشور را شفاف کند، شرايط اقتصادي مبتني بر رانت و رابطه سالاري را از بين ببرد، ميلياردها دلار قاچاق کالا حذف شود، اقتصاد بدون فساد و بدون رانت رونق يابد و دولت فضاي رقابتي حداکثري را براي توليد فراهم آورد.
وي گفت: پس از آن که بخش خصوصي واقعي وارد عرصه توليد شد و توليد در شرايط رقابتي شکل گرفت انتظار داريم که دولت شرايط را براي جهان تراز شدن توليد و حضور در بازارهاي جهاني فراهم کند و در اين شرايط بخش خصوصي هم مي‌تواند با پرداخت ماليات و رونق اقتصادي علاوه بر اين که بيکاري را کاهش مي‌دهد و به کنترل نرخ تورم کمک مي‌کند، هزينه‌هاي جاري دولت را نيز پرداخت کند.
وي افزود: از همه قوا انتظار داريم از ديدگاه‌هاي اتاق بازرگاني در تصميم سازي ها استفاده کنند، قوه قضائيه امنيت سرمايه گذاري را افزايش دهد و قوه مقننه هم مقررات و قوانين شفاف و به روز را در اختيار بخش خصوصي مولد اقتصادي قرار دهد.
جلال پور گفت: دولت بايد وظايف نظارتي و حاکميتي خود را در کمک به اقتصاد تقويت کند تا زمينه براي رشد فساد و رانت اقتصادي ايجاد نشود و به سرمايه‌هاي اجتماعي و سرمايه‌هاي انساني هم توجه بيشتري شود.
وي اظهار داشت: اتاق بازرگاني در دهه‌هاي اخير بيش از ظرفيت خود به دولت کمک کرده است و اميدواريم با فراهم شدن شرايط شفاف و رقابتي و بستر حاصلخيز براي رونق توليد، مسير خروج از رکود تورمي هم هموار شود و ما با تکيه بر بخش خصوصي واقعي و استفاده از همه ظرفيت‌هاي ايراني‌هاي داخل و خارج از کشور به اقتصاد بدون نفت، سالم، بدون رانت و دور از فساد برسيم.
رئيس اتاق ايران تصريح کرد: همه اين اهداف زماني تحقق خواهد يافت که همه بخش هاي تصميم گير و همه قوا به فکر تقويت و رونق توليد سالم و واقعي و استفاده از ظرفيت کامل بخش هاي خصوصي باشند و ما هم آماده همکاري هستيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن