تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798432669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یکهزار واحد مسکن مهر در کرمان آماده افتتاح است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیش از یکهزار واحد مسکن مهر در کرمان آماده افتتاح است کرمان - ایرنا - مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از یکهزار واحد مسکن مهر در شهر کرمان آماده افتتاح است.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان علی حاجی زاده افزود: طرح مسکن مهر از سال 87 آغاز شد و عمر 7 یا 8 ساله دارد که از ابتدا با مشکلات متفاوتی روبرو و سال های اولیه بحث تامین زمین و آماده سازی ها بود و در ادامه مشکلات ساخت و پس از آن با مشکلات واگذاری مواجه شد.
وی با بیان این که نوع مشکلات مسکن مهر متناسب با زمان متفاوت است گفت: در حال حاضر مشکلات مربوط به افزایش نرخ مصالح و دستمزدها مردم را با مشکل تامین سهم آورده مواجه کرده است.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به این که دولت برای رفع این مشکل مردم مصوباتی داشته است افزود: وام های مسکن مهر افزایش داشته و به تعدادی از واحدهای مسکن مهر واگذار شده که امیدواریم به مابقی نیز واگذار تا کار بهتر و سریع تر انجام شود.
وی گفت: برخی از مشکلات به صورت انحصاری ممکن است مشکلی برای یک تعاونی یا یک پروژه مسکن مهر پیش بیاید و برای بقیه رخ ندهد.
حاجی زاده بیان کرد: از نظر تعداد واحد مسکن مهر و تعداد واحد افتتاح شده وضعیت نسبتا مناسبی داریم و مقداری از متوسط کشور بالاتر هستیم و ممکن است در مواردی از متوسط کشور مقداری پایین تر باشیم که در حال پیگیری هستیم و نهایت تلاش مان این است که رتبه خود را ارتقا دهیم.
وی افزود: بیش از 20 هزار واحد مسکن مهر بطور رسمی در استان افتتاح شده که این آمار بدون احتساب جنوب استان و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در حوزه بنیاد مسکن است.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از یکهزار واحد مسکن مهر در شهر کرمان آماده افتتاح است که این واحدها با مشکلی در شهرداری کرمان مواجه شده اند و در حال رایزنی برای رفع مشکل و اخذ پایان کار آنها هستیم.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان درباره کیفیت فنی ساختمان های مسکن مهر نیز گفت: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هر ساختمانی که در مجموعه شهری بخواهد ساخته شود باید قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مورد آن رعایت شود.
وی ادامه داد: در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان باید افراد و اشخاص درگیر در روند احداث ساختمان از زمان طراحی تا انتهای ساخت همه ذیصلاح باشند.
حاجی زاده اظهار کرد: در کاری به این وسعت احتمال وجود نواقصی وجود دارد و برای این نواقص پیش بینی هایی انجام شده که هر واحد مسکن مهر که تحویل موقت یا دایم می شود حتما باید بلافاصله مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی گفت: بهره برداران از ابتدای بهره برداری ( حداکثر دو هفته ) در صورت مشاهده نواقص باید بلافاصله نواقص را به مجموعه خود اعلام کنند تا نواقص رفع شود.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: نظارت بر تمامی ساختمان ها بر عهده مهندسانی است که پروانه اشتغال به کار از وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده اند.
وی در خصوص خدمات زیربنایی نیز گفت: زمین های که برای ساخت مسکن مهر تامین شد زمین های خام بود که اجرای خیابان های فرعی، کوچه، آسفالت، جوی، خیابان، معبر و اجرای خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز، تلفن همه شامل آماده سازی می شود.
حاجی زاد بیان کرد: در پروژه های مسکن مهر خدمات زیربنایی بر عهده دولت بود و بقیه کارها بر عهده مردم واگذار شده که با راه انداری اتحادیه تعاونی های مسکن تفاهم نامه منعقد و کار مردم به آنها واگذار شد.
وی با بیان این که در برخی واحدها که کار اجرایی با تاخیر شروع شده بخشی از خدمات زیربنایی در حال انجام است گفت: نبود واحدهای تجاری در پروژه های مسکن مهر به عنوان ضعف و کمبودی احساس می شد که از سال گذشته در سیرجان و زرند تعدادی واحد تجاری واگذار کردیم و در کرمان مناقصه برگزار و بزودی عملیات اجرایی آنها انجام می شود.
8060/3028



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن