تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804720134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش تعداد قطارها به ميزان تعداد مسافر و افزايش تقاضا/بليت تابستاني قطار افزايش نمي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
افزايش تعداد قطارها به ميزان تعداد مسافر و افزايش تقاضا/بليت تابستاني قطار افزايش نمي‌يابد موج - قائم‌مقام راه‌آهن با تأکيد بر اين که هيچ محدوديتي براي تعداد قطارهاي حومه‌اي قائل نيستيم، گفت:‌ به ميزاني که تعداد مسافر بيشتري جذب قطارهاي حومه‌اي شود و تقاضا افزايش يابد، مي‌توان به همين ميزان تعداد قطارها را افزايش داد.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد خدايي، قائم‌مقام شرکت راه‌آهن، به هدف‌گذاري راه‌آهن براي توسعه قطارهاي حومه‌اي اشاره کرد و گفت: در گام اول اين قطار از مبدأ تهران به چهار مقصد قم، گرمسار، پرند و هشتگرد راه‌اندازي مي‌شود.
احمد خدايي، با تأکيد بر برنامه‌ريزي شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران براي قطارهاي حومه‌اي اظهار داشت:‌ توسعه سريع قطارهاي حومه‌اي در شهرهاي بزرگ در دستور کار راه‌آهن جمهوري اسلامي قرار دارد.
وي ادامه داد: البته تعدادي قطار حومه‌اي هم‌اکنون در ناوگان ريلي بين‌شهري کشور فعال است، اما؛ سياست توسعه بيشتر اين قطارها در دستور کار جمهوري اسلامي ايران قرار دارد و اين نيازمند گذشت زمان هم است.
قائم‌مقام راه‌آهن با تأکيد بر اين که توسعه قطارهاي حومه‌اي نيازمند ارتباط همه ارگان‌هاي متولي است، افزود: به عنوان مثال لازم است شهرداري‌ها دراين‌باره همکاري مطلوبي داشته باشند تا ايستگاه‌هاي قطارهاي حومه‌اي به مترو، تاکسي و اتوبوس شهري وصل شود، در واقع بايد سرويس‌هاي جانبي براي قطار ايجاد شود و خطوط ريلي راه‌آهن در شهرها به خطوط مترو و اتوبوس و تاکسيراني متصل شود تا حمل‌ونقل ترکيبي شکل گيرد و مردم براي استفاده از قطارهاي حومه‌اي با مشکلي مواجه نباشند.
خدايي بيان کرد: در حال حاضر بخشي از ناوگان شبکه ريلي کشور به قطارهاي حومه‌اي اختصاص داده شده است و قطارها حومه‌اي جزو بهترين قطارها هستند؛ قطارهاي خودکشش از نظر سرويس و تهويه جزو بهترين ناوگان ريلي راه‌آهن ايران است و در دنيا نيز، بهترين ناوگان‌هاي ريلي، در خدمت پروژه قطارهاي حومه‌اي است.
قائم‌مقام راه‌آهن با تأکيد بر اين که هيچ محدوديتي براي تعداد قطارهاي حومه‌اي قائل نيستيم، بيان کرد:‌ به ميزاني که تعداد مسافر بيشتري جذب قطارهاي حومه‌اي شود و تقاضا افزايش يابد، مي‌توان به همين ميزان تعداد قطارها را افزايش داد.
خدايي درباره ضريب اشغال صندلي‌هاي قطارهاي حومه‌اي اظهار داشت:‌ به عنوان مثال در مسير ريلي تهران - قم اشغال صندلي قطارها حدود ۳۵ درصد است، اما؛ هر ميزان افزايش تقاضا وجود داشته باشد به همان ميزان تعداد قطارها افزايش مي‌يابد و ظرفيت خطوط ريلي موازي با اين موضوع، افزايش مي‌يابد.
وي اضافه کرد: نياز ظرفيتي در شبکه ريلي از طريق سيستم‌هاي متعدد که وجود دارد افزايش مي‌يابد ضمن آنکه ناوگان هم تخصيص داده مي‌شود.
قائم‌مقام راه‌آهن بيان کرد:‌ مسير قطارهاي حومه‌اي هم بسته به ميزان تقاضا است و سرويس‌دهي قطارهاي حومه‌اي بر اين ميزان انجام مي‌شود، مثلاً؛ در گام اول از تهران به سمت قم، تهران - پرند، تهران به هشتگرد و تهران به ورامين، پيشوا و گرمسار قطار حومه‌اي راه‌اندازي مي‌شود.
وي ادامه داد:‌ اگر در ادامه مسير مثلا؛ شهر قزوين هم خواهان قطار حومه‌اي باشد، مسير هشتگرد تا قزوين در قالب ريلي و قطارهاي حومه‌اي راه‌اندازي مي‌شود و اين شامل سرويس‌هاي روزانه پرتردد است، بنابراين قزوين هم در گام بعد به هدف سرويس قطارهاي حومه‌اي تبديل مي‌شود.
قائم‌مقام راه‌آهن با بيان اين که در حال حاضر طول برخي از مسيرهاي قطارهاي حومه‌اي تا ۱۴۰ کيلومتر هم است، افزود: به عنوان مثال خط آهن تهران - قم يک مسير حومه‌اي محسوب مي‌شود زيرا سرويس خدمات‌دهي روزانه دارد و روزانه بين تهران و قم و بالعکس قطار جابه‌جا مي‌شود.
خدايي بيان کرد: براي مسير ريلي بين تهران و قم تعداد چهار رام قطار پيش‌بيني کرده‌ايم.
قائم‌مقام راه‌آهن با بيان اينکه قطارهاي حومه‌اي به دليل دارا بودن نرخ پايين بليت زيان‌ده هستند، گفت: اهميت و اولويت قطارهاي حومه‌اي نرخ بليت ارزان، خدمات مناسب و سرعت جابه‌جايي است؛ اخيرا وزارت راه و شهرسازي هدف‌گذاري گذاري کرده است که شرکت قطارهاي حومه‌اي در بطن شرکت راه‌آهن احداث شوند که سرويس‌دهي و مديريت در اين بخش کاملاً توسط دولت انجام مي‌شود.
خدايي با بيان اين که نرخ بليت قطارهاي حومه‌اي بسيار پايين است، گفت: در مقايسه با انواع مدل‌هاي حرکتي نظير، تاکسي شهري، مترو و اتوبوس، هزينه بليت قطارهاي حومه‌اي بسيار کمتر است.
قائم‌مقام راه‌آهن بيان کرد: در حال حاضر پروژه بسط قطارهاي حومه‌اي در ساختار راه‌آهن پيگيري مي‌شود، واگن‌ها و ظرفيت همه از طريق راه‌آهن تأمين مي‌شود و تأمين مالي از محل منابع دولتي است.
وي با بيان اين که نرخ بليت قطارهاي معمولي در هر مسير متفاوت است، گفت: نرخ قطارها از سوي بخش خصوصي براي قطارهاي شرکت‌هاي خصوصي تأمين مي‌شود و صاحبان واگن‌هاي مسافري نرخ را به راه‌آهن پيشنهاد مي‌دهند و پس از آن به تأييد راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران مي‌رسد.
قائم‌مقام راه‌آهن گفت:‌ نرخ بليت هر مسير به تقاضا، ظرفيت موجود و کيفيت خدمات بستگي دارد و اگر قرار باشد نرخ‌ها بدون کار کارشناسي افزايش يابد منطقي نيست.
خدايي بيان کرد: شرکت‌هاي ريلي درخواست‌هايي براي افزايش قيمت بليت قطار دارند، اما؛ اين درخواست‌ها در حال بررسي است و در تابستان امسال هم افزايش قيمتي در نرخ بليت‌ها نخواهيم داشت؛ البته اين موضوعي کلي است و شايد بسته به استقبال و ميزان تقاضا با افزايش کيفيت، نرخ‌ها هم در برخي مسيرها تا حدي افزايش يابد.
وي ادامه داد: به عنوان مثال در قطار زندگي که در مسير تهران - مشهد فعال است استقبال مطلوبي از سوي مسافران انجام شد و اگر اين استقبال در مسيرهاي ديگر هم باشد و چنين سرويس مناسبي براي مسافران فراهم شود، نرخ‌ها بسته به خدمات تعيين شده مشخص مي‌شود.
قائم‌مقام راه‌آهن با تأکيد دوباره بر اين که قيمت بليت قطار براي ايام تابستان امسال افزايش پيدا نمي‌کند، بيان کرد: افزايش قيمت متناسب باکيفيت و ظرفيتي است که شرکت‌ها در مسيرهاي متفاوت ارائه مي‌دهند.
خدايي درباره برقي‌سازي خط آهن تهران - مشهد هم گفت که در حال حاضر قرارداد برقي‌سازي منعقد شده است و پروژه در حال حل مشکل فاينانس با کشور چين است.
قائم‌مقام راه‌آهن يادآور شد: رقم فاينانس برقي‌سازي خط آهن تهران-مشهد ۱.۵ ميليارد يورو است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن