تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820922196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به مهمترین رویدادهای هفته گذشته قم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نگاهی به مهمترین رویدادهای هفته گذشته قم قم - ایرنا - استان قم درهفته گذشته با رویدادهای مختلفی ازجمله مراسم معارفه سرپرست استانداری ، دیدارهای همتی با علما و مراجع تقلید، آغاز فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت ، تولد دوقلوه های به هم چسبیده و درگذشت رییس مجمع جهانی شیعه شناسی روبرو بود.


به گزارش ایرنا ، مراسم معارفه سرپرستی استانداری قم روز شنبه گذشته با حضور محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیرکشور در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش، فریدون همتی به عنوان سرپرست استانداری قم معرفی شد.

** دیدارهای همتی با مراجع تقلید
سرپرست استاندار قم هفته گذشته با حضرات آیات مکارم شیرازی ، صافی گلپایگانی ، موسوی اردبیلی و آیت الله مقتدایی ، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه امام جمعه موقت قم دیدار و گفت وگو کرد.
** آیت الله ناصر مکارم شیرازی دراین دیدار گفت: دولت باید به استان قم نگاه ویژه داشته باشد و بودجه و امکانات قم باید متناسب با نیازهای آن باشد.
** آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز با بیان اینکه مسوولیت ها گذرا هستند گفت: مسوولان باید حداکثر استفاده را از فرصت ها برای خدمت به مردم و کسب رضای الهی داشته باشند.
** آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیزگفت: خدمت کردن کار دشواری است و ما برای مسوولان آرزوی توفیق می کنیم.
**آیت الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز دراین دیدار تاکید کرد: دولت طی دو سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است، وی با اشاره به سفر رییس جمهوری به قم افزود: بیان دکتر روحانی مبنی بر نصب العین قراردادن رهنمودهای مراجع عظام و ارتباط وی با روحانیت بسیار حائز اهمیت است.
**تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در این دیدار با بیان اینکه مسوولان ارشد نظام عنایت ویژه ای به شهر قم دارند خاطرنشان کرد: طی ادوار مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعی شده است تا افراد لایق و متعهد به نظام اسلامی در این شهر گمارده شوند.
**رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: شهر مقدس قم به مرکز انتقال پیام تشیع به جهانیان مبدل گشته است، لذا دراین راستا مسوولان استان باید برای اعتلای جایگاه علمی قم تلاش کنند.
** سرپرست استانداری قم نیز در این دیدارها با اشاره به رویکردهای حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری و امید ایجاد شده در دلهای مردم گفت: تلاش می کنیم تا با اتخاذ تدابیر و برنامه های مناسب این امید را در استان قم افزایش دهیم.ارشادات علما و کمک مردم در زمینه رشد و تعالی شهر کریمه اهل بیت (س) راهگشا بسیار راهگشا خواهد بود.

**درگذشت ابوالشهدای قم
هفته گذشته حجت الاسلام صمصامی پدرشهید محمد رضا صمصامی، دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش پس از برگزاری تشییع باشکوه درکنار فرزند شهیدش در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد. همچنین 9 نفر از اعضای خانواده و نزدیکان مرحوم صمصامی در بمباران هوایی 24 دیماه سال 65 در مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در چهار راه سجادیه خیابان انقلاب قم به شهادت رسیدند و از این جهت به مرحوم صمصامی، لقب "ابوالشهدا" داده اند.

** افتتاح سومین نمایشگاه قرآن و عترت از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود . دراین نمایشگاه موسسات فرهنگی و قرآنی فعالیتهای خود را درقالب 25 غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.گالری آثار قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، غرفه های هنری و صنایع دستی، کارگاه های زنده هنری، بخش کودک و نوجوان، غرفه های حجاب و عفاف، کارگاه معرق و منبت کاری از جمله غرفه های نمایشگاه می باشد.وی افزود: این نمایشگاه به مدت هفت شب از 11 تا 17 ماه مبارک رمضان در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در ابتدای خیابان معلم دایر و با غرفه ها و ویژه برنامه های مختلف میزبان علاقه مندان است.

**امحای 785 کیلوگرم انواع مواد مخدر، به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود. دراین مراسم که سرپرست استانداری قم حضور داشت، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قم گفت: از حدود دو تن انواع مواد مخدر کشف شده سه ماهه نخست امسال در استان ، 785 کیلوگرم مواد مخدر که غیرقابل استحصال و بهره برداری در بخش های درمانی بود در حاشیه رودخانه قمرود امحاء شد.

** تولد دوقلوهای به هم چسبیده از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود، این دوقلوها که از ناحیه سر به هم چسبیده اند در بیمارستان حضرت زهرا(س) شهر قم به دنیا آمدندکه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت زهرا(س) بستری می باشند و حال عمومی نسبتا خوبی دارند ولی از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند.

** برگزاری کنگره استانی حزب اراده ملت ایران نیز با حضور فعالان سیاسی قم، از دیگر رویدادهای این استان بود.در این کنگره که شخصیتهایی از جمله حجج اسلام والمسلمین سید حسین موسوی تبریزی، سید ابوالفضل موسویان و غلامحسین نادی از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، علی بنایی معاون سابق سیاسی استانداری قم، حسین ذاکری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، رضا سیار فرماندار قم، برخی مدیران کل استان ، اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قنوات و دستجرد حضور داشتند، هیات رییسه اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملی شعبه قم شامل 9 نفر عضو اصلی، سه نفر عضو علی البدل و دو بازرس توسط اعضا انتخاب شدند.

** سخنان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران با حضور رییس مجلس شورای اسلامی از دیگر رویدادهای مهم قم بود، سید حسن رضوی دراین آیین گفت: 100 بسته سرمایه گذاری به ارزش 2 تا 3 هزار میلیارد تومان در استان تعریف شده است. وی با بیان اینکه رتبه 15 در بخش صنعت و رتبه 19 در بخش معدن برای استان قم مناسب نیست، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندیهای گسترده استان قم این رتبه ها باید تک رقمی شود.

**رییس سازمان صنایع و معادن قم نیز دراین مراسم گفت: با پیگیریها و تلاش مسوولان 44 واحد صنعتی راکد در سال 93 مجددا دراین استان راه اندازی و فعال شده اند. احمد ذاکری افزود: در استان قم ازمیان 2هزار و 578 پروانه صنعتی صادر شده با 3 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و اشتغال بیش از 54 هزار نفر، متاسفانه 359 واحد صنعتی با اشتغال بیش از 8 هزار نفر راکد و تعطیل شده اند.

**درگذشت رییس مجمع جهانی شیعه شناسی از جانبازان جنگ تحمیلی از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود. حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری بویراحمدی بر اثر عارضه شیمیایی و مشکل ریوی، سال ها تحت درمان بود که پنجشنبه گذشته پس از سالها درد و رنج به همرزمان شهیدش پیوست. مراسم تشییع و تدفین عصر روز یکشنبه برگزار خواهد شد. ک/4
6133/



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن