تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804722712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور، زنانگی و دختران معاصر در نمايشگاه «آن من»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
حضور، زنانگی و دختران معاصر در نمايشگاه «آن من»
زن معاصر در پی آن است که خود مسائل مربوط به خود را انتخاب کند و بر آن اثر گذار باشد.


آذین رستمی نقاش، هنرمند و فعال حوزه فرهنگی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در مورد برگذاری نمایشگاه نقاشی «آن من » گفت: نقاشی های ارائه شده در این مجموعه، آثاری هستند که جهت پرداختن به مسائل محدود کننده بانوان از تکنیکی تلفیقی و برگرفته از تصویرسازی، بهره برده اند. به این گونه که در این آثار می توان عناصر سنتی را دید که در قالبی معاصر عرضه شده اند و برای غنای آن از داستان های کهن  نیز بهره گرفته شده است، علاوه بر آن بخشی از این مجموعه آثاری هستند که در مجموعه «عاشقانه » متولد شده اند و بن مایه ای برای این نمایشگاه هستند .


وی افزود : بن مایه خیال انگیز این آثار افکار یک دختر معاصر است که در کنار ترکیب فضای عاشقانه داستانی همچون لیلی و مجنون یک کل واحد را به نمایش گذاشته است . تک چهره موجود در ثار نماینده ای است از زنان و دختران ایران که با شخصیتی معاصر ، گاه در داستان خسرو و شیرین شیرینی و گاه در داستان لیلی و مجنون تلخی قصه آن را روایت می کند .


رستمی در ادامه اظهار داشت : به نظرم اثر «این شیرین شیرین نیست » بهترین اثری است که توانایی ابراز مفاهیم بنیادین این نمایشگاه را دارد . 


این هنرمند با اشاره به وی‍‍ژگی های این اثر گفت : این اثری است با اشاره ای کنایی به داستان شیرین و فرهاد که در قالبی معاصر ارائه شده است . شیرین این قصه شیرینی است که از هویت خود فاصله گرفته است و این شیرین دیگر شیرین نیست ، با این نگاه که گاهی دختر معاصر شرایطی را که در آن قرار دارد قبول ندارد و به دنبال آن است که یک خود جدید را تولید کند! در این اثر آن خوی مردانه ای که در وجود دختر معاصر متولد شده به چالش کشیده می شود . 


همچنین این هنرمند با اشاره به اثر «آن من » افزود : در این اثر می توان تلاشی برای پیدا کردن چهره واقعی زنان را دید ، این مسیر با بهره گیری از عناصر نوستال‍ژیک ،بازی کودکانه ، فرهنگ و نمادهایی از نگارگری طی شده است . 


رستمی در ادامه گفت : علاوه بر علاقه شخصی ام که می خواهم به روایت مسائل و مشکلات معاصر بپردازم ، خود را در قبال فرهنگ و گذشته سرزمینم مسئول می دانم و از این رو است که این احساس مسئولیت خود را گاه با استفاده از داستان هایی کهن و گاه با استفاده از عناصر تصویری زمان های دور ، نشان می دهم . 


وی در پایان خاطر نشان کرد : آنچه در میان آثارم به خوبی مشهود است رویکرد و نگاهی است که به زن امروز در جامعه داردم . زن معاصر می خواهد خود باعث اتفاقی باشد که در مورد وی رقم می زنند .


گفتنی است:  تکنیک ارائه شده در این آثار رنگ روغن است اما به گفته این هنرمند در ابتدا قرار بود که این آثار با استفاده از اکرلیک اجرا شوند ، اما از آنجایی که در این آثار نیاز به نشان دادن صمیمیت بود . این تکنیک به رنگ روغن تغییر یافت و در قالبی همانند تصویر سازی نقاشی شد . 


انتهاي پيام/



اخبار مرتبط

گالری گردی هفته دوم تابستان
تعامل فرهنگی و هنری ایران و آمریکا در گالری اعتماد
مدح حضرت علی (ع) در آثار خطاطی استادان و پیشکسوتان
90 هنرمند با 90 اثر در گالری 7ثمر
نوازش چشم‌ها و فراغت دل‌ها در نگارخانه‌های شهر
برپایی نمایشگاه گروهی رنگ روغن در گالری شیث
خانه هنرمندان میزبان پیشکسوتان نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای و مذهبی می‌شود
فراخوان نمایشگاه آثار هنری کوچک در فصل تابستان منتشر شد
نگاهی مدرن، انتزاعی و شاعرانه در نمایشگاه "ماه به خانه من می‌آید"
بوم هاي نقاشي محمد نوري زاد با رنگ دورهمي هاي سياسي!
چهره ماندگار خوشنویسی گفت: چلیپا، میدان هنرنمایی خوشنویسان معاصر است
نمایشگاه "نقاشی-خط" و "حجم" برگزار می‌شود




۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن