تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود ۲۵۰ فروند هواپيما در ناوگان هوايي ايران /ناوگان هوايي ايران طي ۱۰ سال آينده به ۴۰۰ هواپيما نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۲۶ب.ظ)
وجود ۲۵۰ فروند هواپيما در ناوگان هوايي ايران /ناوگان هوايي ايران طي ۱۰ سال آينده به ۴۰۰ هواپيما نياز دارد موج - در حال حاضر حدود ۲۵۰ فروند هواپيما در ناوگان هوايي ايران وجود دارد که از اين تعداد حدود ۱۵۰ فروند عملياتي است. بخش ناوگان هوايي براي ۱۰ سال آينده به ۲۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس برآوردهاي صورت گرفته صنعت حمل‌ونقل هوايي ايران براي ۱۰ سال آينده نيازمند فعاليت ۴۰۰ هواپيما است که نشان مي‌دهد ناوگان هوايي کشور به سرمايه‌گذاري ۲۰ ميليارد دلاري نياز دارد.
در حال حاضر حدود ۲۵۰ فروند هواپيما در ناوگان هوايي ايران وجود دارد که از اين تعداد حدود ۱۵۰ فروند عملياتي است. بخش ناوگان هوايي براي ۱۰ سال آينده به ۲۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز دارد.
با بررسي ميزان پروازها و جابجايي مسافران از سال ۸۴ تا پايان سال ۹۳ (در مدت ۹ سال) مشاهده مي‌شود تعداد پروازها ۶۰ درصد و تعداد جابه جايي مسافران نيز ۴۶ درصد رشد داشته است.
بر اين اساس در سال ۱۳۸۴، تعداد ۲۰۹ هزار و ۱۰۸ پرواز انجام شد که از طريق آن ۲۴ ميليون و ۱۱۵ هزار و ۱۴۵ مسافر جابجا شدند. در سال ۱۳۹۳ نيز ۴۲ ميليون و ۹۸۲ هزار و ۸۶۴ مسافر با ۳۴۴ هزار و ۹۶۵ پرواز جابجا شدند.
اگر روند فعلي رشد پروازها و مسافران يعني رشد ۶۰ درصدي در بخش پروازها و ۵۶ درصدي در بخش مسافري طي ۹ سال گذشته را در نظر بگيريم، در ۹ سال آينده با احتساب همين ميزان رشد تعداد مسافران از ۴۲ ميليون و ۹۸۲ هزار مسافر به بيش از ۶۶ ميليون مسافر و تعداد پروازها به حدود ۵۵۲ هزار پرواز در سال افزايش مي‌يابد.
بر اساس اسناد بالادستي کشور و پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته با در نظر گرفتن روند فعلي رشد سالانه استفاده از حمل‌ونقل هوايي، ناوگان هوايي ايران طي ۱۰ سال آينده به ۴۰۰ هواپيما نياز دارد.
گرچه تحريم‌ها مانعي سخت براي تأمين اين ميزان هواپيما در بخش حمل‌ونقل هوايي شده، اما؛ همان‌طور که در اين ۳۶ سال صنعت هوانوردي توانست همچنان فعال بماند و اخيرا نيز در همين شرايط ۱۷ فروند هواپيماي جديد خريداري شده است، قطعا راهکارهايي براي تأمين هواپيما حتي در شرايط تحريم وجود دارد. به‌طوري‌که در حال حاضر برخي ايرلاين‌ها در اوج تحريم‌ها توانستند تجهيزاتي مانند توربين‌هاي ۲۵ مگاواتي را براي صنعت تأمين کنند و با دانش و علمي که دارند مي‌توانند توربين‌هاي ۱۵ مگاواتي را براي صنعت هوايي بدون وابستگي به خارج توليد کنند.
البته وزير راه و شهرسازي اخيرا در مراسم سالگرد تأسيس شرکت فرودگاه‌هاي کشور ضمن اميدواري به نتيجه مذاکرات ۱+۵ و ايران گفت: ما براي هر دو سناريو برنامه داريم حتي در شرايطي که روند فعلي ادامه داشته باشد براي تأمين هواپيما برنامه‌ريزي خواهيم کرد.
در حاشيه همان جلسه، عباس آخوندي در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: صنعت هوايي ايران فقط در حوزه ناوگان نياز به سرمايه‌گذاري ۲۰ ميليارد دلاري در ۱۰ سال آينده دارد تا بتوانيم جايگاه صنعت هوانوردي کشور را در کل منطقه به‌تدريج ارتقا دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن