تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش کيفي و کمي گندم خريداري شده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۴۷ق.ظ)
افزايش کيفي و کمي گندم خريداري شده موج -مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به اخبار مربوط به استفاده از جوهر قند در توليد آرد و نان، استفاده از اين ماده شيميايي را بازي با سلامت مردم و عملي غيرمجاز دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، قنبري عوارض ناشي از استفاده جوهر قند در توليد نان را بسيار خطرناک اعلام کرد و از دستگاه‌هاي نظارتي به‌خصوص معاونت غذا و دارو، استانداري‌هاي سراسر کشور و سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان خواست تا ضمن تشديد بازرسي‌ها، از اين کار غيرقانوني و آسيب‌زا جلوگيري کنند.
وي افزود: جوهر قند (سديم دي تيونيت يا بلانکيت) ترکيبي از اکسيژن، گوگرد و سديم است و کاربرد صنعتي داشته و از اين ماده شيميايي در صنعت رنگرزي و براي سفيد کردن قند درکارخانجات قند استفاده مي‌شود؛ اما زماني که به عنوان افزودني به نان يا آرد اضافه و وارد بدن انسان شود،سبب عدم هضم و جذب مواد مغذي شده و مانع عملکرد مطلوب آنتي اکسيدان‌هاي ضدسرطاني در بدن مي‌شود.
قنبري با بيان اين که بالا بردن سرعت توليد بهانه برخي نانوايان متخلف براي استفاده از مواد غيرمجاز شده، اظهار داشت: در گذشته استفاده از جوش شيرين در تهيه خمير و نان مرسوم بود، اما اين ماده نيز به دليل اين که مضر و تهديد کننده سلامت مردم بود، از سوي ما ممنوع و نانوايان ملزم به استفاده از خمير مايه در توليد نان شدند.
مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران با اظهار تأسف از اقدام اخير برخي کارخانجات آردسازي و نانوايان در به خطر انداختن سلامت مردم، تاکيد کرد: سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به عنوان ناظرين کمي و کيفي توليد مواد غذايي و نان درصورتي‌که واحدي را به عنوان متخلف گزارش کنند، اين شرکت نيز با اهرم‌هاي تنبيهي خود از جمله کاهش و يا قطع سهميه آرد، خاطيان را مجازات خواهدکرد.
وي ابراز کرد: نان قوت غالب و اصلي کشور بوده و بخش عمده‌اي از ويتامين و پروتئين مورد نياز مردم را تأمين مي‌کند؛ به همين دليل نه تنها مواد غيرمجاز و مضر بايستي از چرخه تهيه اين ماده غذايي خارج شود، بلکه لازم است با غني کردن، ناني سرشار از ريزمغذي‌ها را در اختيار مصرف‌کنندگان قرار داد.
قنبري، نقش مراجع قضايي را در جلوگيري از تخلفات، پيشگيرانه دانست و اظهار کرد: مراجع قضايي نيز بايد براي واحدهايي که با سلامت مردم بازي مي‌کنند، شديدترين مجازات را پيش‌بيني و تعيين کنند.
وي افزود: نقش اتحاديه‌ها و انجمن‌هاي آرد و نان کشور در خصوص اين موضوع که به طور مستقيم با اين واحدها در ارتباط هستند، مؤثر است. اين اتحاديه‌ها و انجمن‌ها نه تنها نبايد اجازه اعمال متخلفانه را به توليدکنندگان آرد و نان بدهند، بلکه بايد در راستاي ارتقاي کيفيت، بهداشت و سلامت در بخش توليدات آرد و نان نيز گام بردارند.
مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران، نقش مردم و مصرف کننده را نيز در بروز و ظهور تخلفات اين چنيني در حوزه نان مؤثر قلمداد کرد و افزود: متاسفانه در ساليان اخير عادت غذايي مردم تغيير کرده و بيشتر مصرف‌کنندگان به دنبال نان سفيد و روشن هستند و اين مسئله زمينه سودجويي افراد را در زمينه استفاده غير مجاز از مواد شيميايي در توليد نان فراهم مي‌آورد.
اين مسوول تصريح کرد: مردم و دستگاه‌هاي نظارتي بايد نسبت به اين نوع تخلفات حساسيت نشان دهند تا جامعه از نان کيفي و مطلوب و مرغوب برخوردار شود.
قنبري در بيان اقدامات و فعاليت‌هاي اين شرکت با رويکرد ارتقاي کيفيت گندم، آرد و نان، به خريد تضميني گندم‌هاي با کيفيت در سال جاري اشاره کرد و گفت: خريد تضميني گندم در کشور هم اکنون ادامه دارد و تاکنون 4.3 ميليون تن گندم در مجموع با ميانگين افت مفيد و غير مفيد کمتر از 3 درصد خريداري کرده‌ايم که نشان دهنده کيفيت بالاي اين گندم‌ها و افزايش کمي 19 درصدي نسبت به سال گذشته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن