تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچک سازی دولت و استانداردسازی راه جلوگیری از فساد اداری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همدان؛
کوچک سازی دولت و استانداردسازی راه جلوگیری از فساد اداری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای داشتن سلامت اداری در کشور نیازمند کوچک سازی دولت و استانداردسازی کارهای اداری هستیم.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ نعمتی با بیان اینکه درخصوص وضعیت سلامت نظام اداری کشور افزود: برای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد دولت ها باید به سمت و سویی حرکت کنند که به موضوعات نگاه حاکمیتی داشته باشند نه اینکه تنها نگاه‌ها در سطح ادارات خرد حاکم باشد.


وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید با کمک یکدیگر تلاش کنند تا شرایط را برای کوچک سازی دولت مهیا سازند تا بتوان به طور دقیق تر به مشکلات جامعه پرداخت اظهار داشت: اقدامات کارشناسی برای ساماندهی کارهای اداری یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است، در واقع غیراستاندارد بودن کارها، ادارات را با ساختار بوروکراتیک و به اصطلاح کاغذ بازی مواجه ساخته است.


نعمتی درباره شاخص‌های استاندارد برای کارهای اداری، گفت: لازم است تا برای هر اقدامی اعم از کسب مجوز تا کارهای ساده اداری پیش از انجام هر کاری شرایط انجام کار، کامل و جامع ابلاغ شود تا مردم بی خود و بی جهت زمان خود را صرف ساختارهای بوروکراتیک نکنند، این در حالی است که امروزه به دلیل نبود استانداردهای کاری، هر کارشناس و مسئول به گونه‌ای متفاوت برخورد می کند که نهایتا سبب بروز فسادهای متعدد اداری شده است.


وی درباره اجرای آزمایشی قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، گفت: اجرای آزمایشی این قانون نشات گرفته از خلاء بزرگی است که در دولتها وجود داشته است، از دولت تدبیر و امید که دولتی قانونمدار و بر اساس خرد جمعی است تقاضا داریم تا لایحه دائمی شدن این قانون را هر چه سریعتر به مجلس ارائه کند تا مشکلات اداری و فسادها برطرف شده و به حداقل برسد.


انتهای پیام/ح



اخبار مرتبط

بازسازی 94هزار واحد مسکن روستایی لرستان
تدوین اولین استاندارد آموزشی دوزنده لباس محلی کردی
تعویض کنتورهای مشترکین سهرورد با هدف جلوگیری ازهدر رفت آب
بازرسی از 6 هزار و 738 مورد واحد صنفی لرستان
رفع اساسی عیوب مکانیزم حرکتی جرثقیلهای 32 و 47 نورد سرد




۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن