تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804254467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با انزوا نمي توانيم صنعتي شويم/ دولت گذشته هنرمندي هاي بسياري را از خود نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
معاون اول رئيس تاکيد کرد: با انزوا نمي توانيم صنعتي شويم/ دولت گذشته هنرمندي هاي بسياري را از خود نشان داد موج - جهانگيري گفت: با توجه به درآمدهاي بالاي نفتي دولت گذشته جاي سوال است که دولت گذشته چگونه با آن حجم درآمدها نه پس اندازي داشته و هم بدهي هاي فراواني را هم بر جاي گذاشته است که اين کار واقعاً تنها با هنرمندي امکان پذير است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در روز همايش صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نام گذاري ايام مناسبتي اظهار کرد: نام گذاري نمادين براي مناسبت هاي مختلف در واقع جذب انگيزه براي افکار عمومي است و به همين مناسبت از صاحب نظران آن عرصه نيز تجليل مي شود البته من با اين جمع احساس بسيار نزديکي دارم زيرا اکثر افراد حاضر جزء دوستان و همکاران سابق خودم هستند و نظرات همديگر را نسبت به حوزه کاري خود مي دانيم.
وي با اشاره به چالش هاي پيش روي اقتصاد کشور گفت: با توجه به چالش هاي متعدد و پيش روي ايران به دليل موقعيت خاص در منطقه، بهبود وضعيت رفاه مردم جزء سياست هاي اصلي دولت است و به همين دليل چالش خاص رفع بيکاري و اشتغال براي جوانان تحصيل کرده ما را به اين نتيجه مي رساند که اشتغال پايدار از ضرورت هاي جدي در اقتصاد کشور است.
وي افزود: صنعتي شدن کشور يک کار صرف اقتصادي نيست و ساير عوامل سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي هم بايد با يک چيدمان مناسب در کنار يکديگر قرار بگيرند.
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر نياز اقتصاد کشور به آسيب شناسي از چالش هاي گذشته در اقتصاد اشاره کرد و افزود: بايد بر اساس آسيب شناسي از گذشته و با نگاه به رويکرد آينده کشور چيدمان دقيقي را براي اقتصاد در نظر بگيريم و حتي در اين نوع چيدمان بايد جايگاه دولت و بخش خصوصي و سهم آنها در اقتصاد مشخص شود.
جهانگيري گفت: بايد سياست هاي خارجي فرهنگي را به نحوي تنظيم کنيم که ارتقاي امنيت خصوصي ها در آن لحاظ شده باشد.
وي با اشاره به از دست دادن فرصت هاي بي نظير اقتصادي در دهه هشتاد کشور تصريح کرد: فرصت هاي بي نظير صنعتي شدن کشورمان در طي دهه هشتاد فراهم بود اما متاسفانه بخشي از زمان با سوء مديريت از دست رفت و به سمت ضد صنعت حرکت کرديم.
وي اضافه کرد: کشورمان داراي هفتاد درصد نيروي جوان تحصيل کرده است که در سن کار و توليد قرار دارند و بايد متناسب با اين جمعيت به سمت اشتغالزايي و رشد صنعت حرکت کنيم.
وي با اشاره به وضعيت خاص حاکم در منطقه نيز گفت: کشورمان در وضعيت پرالتهاب امروز منطقه کشوري با ثبات است که مي تواند جزو يکي از معيارهاي ورود سرمايه گذاري تلقي شود.
جهانگيري همچنين افزود: در طول سال هاي گذشته گام هاي بلندي براي تکميل زير ساخت ها مانند بنادر، راه و صنايع سنگين برداشته شده است اما متاسفانه حجم بالاي درآمدهاي نفتي نتوانسته است که کشور را به رشد واقعي خود برساند و بالعکس مشکلات کشور افزايش پيدا کرد.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به ميزان واردات بالا در دولت گذشته نيز بيان کرد: طبق محاسبات بايد ذخاير صندوق ذخيره ارزي بيش از 150 ميليارد دلار باشد اما زماني که دولت يازدهم سکان هدايت را بر عهده گرفت ذخيره چنداني در اين صندوق وجود نداشت اما زماني که ما گفتيم 700 ميليارد دلار تنها واردات به کشور صورت پذيرفته نيز انتقاد به دولت گذشته نبود و بالعکس يک دفاع بود؛ اگر دولت گذشته آمار واردات را کمتر مي داند بايد مسئولين پاسخگو باشند که باقي پول صندوق ذخيره ارزي کجاست.
وي درباره تعامل دولت و بخش خصوصي در حوزه صنعت گفت: بايد دولت و بخش خصوصي واقعي و توانمند براي آينده و جوانان با همدلي و همراهي مصمم شوند و مسير پيش روي را بسيار محکم تر و با قاطعيت پيش ببرند.
وي ادامه داد: پيش نياز اين حرکت آن است که بخش خصوصي توانمند ميدان دار اقتصاد کشور و البته دولت ها هم بايد بخش خصوصي را به رسميت بشناسند.
وي افزود: دولت يازدهم بر اين باور است که خصوصي ها بايد مبناي امور اقتصادي قرار بگيرند و ميدان دار عرصه هاي اقتصادي باشند و اين نکته مي طلبد که اعضاي بخش خصوصي هم بر اين اعتقاد باور داشته باشند.
جهانگيري با اشاره به مزاياي اصل 44 قانون اساسي بيان کرد: اين قانون يکي از اقدامات شجاعانه رهبري در مقاطعي بود که دولت از واگذاري بانک، بيمه، معدن و کارخانجات به خصوصي ها در هراس بود اما تاکيد رهبري آن بود که تمامي بخش ها مي توانند در اقتصاد کشور حضور داشته باشند.
معاون اول رئيس جمهور در خصوص فسادزدايي در اقتصاد نيز اين گونه گفت: زماني که توليد ثروت با تلاش و زحمت بنگاه داران خصوصي مهيا مي شود اگر در طرف مقابل ديده شود که افرادي با زد و بندهاي خاص 10 برابر آن سرمايه را در مدت زمان کوتاه به دست مي آورند مسلماً انگيزه و رقابت پذيري از بين مي رود با اين حال بايد فساد سيستمي از کشور دور شود و کار سالم و عمل کردن به ارزش هاي جدي نظام در کشور حاکم شود.
جهانگيري در خصوص رعايت قانون توسط دولت نيز اشاره کرد و افزود: دولت اگر دست در خزانه بانک مرکزي نداشته باشد و به صورت منضبط نيز عمل کند طبيعتاً مردم به آينده کشور اميدوار مي شوند و در اين شرايط رشد اقتصادي دور از دسترسي نيست.
وي افزود: بخش خصوصي بايد شرايط پيش بيني پذيري را داشته باشد يعني ثبات براي بخش خصوصي بايد پيش بيني پذير باشد که در بخش ارز و حتي تورم آينده کشور به چه شکلي پيش مي رود.
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر آن که اقتصاد در انزوا نمي تواند صنعتي شدن را در پيش بگيرد، تصريح کرد: تمام بدنه دولت مصمم است تا زنجير را از پاي صنعت باز کند و در اين راستا تيم مذاکره کننده بسيار قوي داريم که بزرگترين سرمايه آن راهنمايي و تدبير مقام معظم رهبري است؛ درست است که قدرت ها به دنبال زياده خواهي هستند اما بدون ترديد تيم ما هم قادر است با منطق و استدلال از حقوق ملت دفاع کند.
وي با اشاره به نياز کشور به سرمايه گذاري در بخش هاي اصلي کشور گفت: بايد ديد که کدام پتانسيل هاي کشور مزاياي رشد اقتصادي را در کشور فراهم مي کند ما در کشورمان منابع بسيار غني از نفت و گاز داريم و بايد ملياردها دلار در بخش نفت و گاز سرمايه گذاري کنيم کارخانه سازي، فعاليت بر روي حوزه هاي مشترک و غيره سرمايه گذاري در اين نقاط آينده کشورمان نيز است.
وي در خصوص اقتصاد مقاومتي نيز گفت: يکي از اقداماتي که دولت به جد پيگير آن است اقتصاد مقاومتي است و دولت به دنبال کارهاي شعاري نيست و با عمق جان با اين سياست برخورد مي کند. اين سياست سياستي عالمانه از سوي رهبر معظم انقلاب است و ما هم بايد عالمانه با اين سياست برخورد کنيم.
جهانگيري همچنين در خصوص بودجه بندي دولت در سال 94 نيز گفت: براي دولت بودجه سال 94 جزو سخت ترين سالهاي پيش از انقلاب است زيرا صادرات نفت و ميزان قيمت نفت نسبت به سال هاي گذشته نصف شده است و اين يک فشار بر دولت است که بايد اقتصاد را به اين سمت پيش ببرد.
وي همچنين با اشاره به دست در دست دادن اعضاي بخش خصوصي به يکديگر گفت: بايد در بخش تامين مالي يکديگر را کمک کنيم زيرا دولت برخي سياست هاي خاص خود را اصلاح کرده و همچنين سياست هاي خاصي که بر ضد توليد بود را هم در دستگاه هاي مختلف اصلاح کرده و بايد به نفع توليد تمرکز کنيم.
وي تاکيد کرد: قانون رفع موانع توليد ظرفيت هاي بسيار خوبي را براي دولت فراهم کرده است اما حجم بالاي بدهي هاي دولت به بانک ها، سازمان تامين اجتماعي و غيره متاسفانه کار را مقداري براي دولت سخت کرده است.
وي تاکيد کرد: دولت مانده است که اين حجم بدهي ها چگونه براي کشور انباشته شده است زيرا آن سرمايه هاي عظيم نفتي را هم مصرف کرده ايم و هم بدهکار بوده ايم. دولت بايد خيلي هنرمند باشد که در اين شرايط کار کرده باشد.
وي در خصوص فعاليت بانکي نيز گفت: بانکها در سال گذشته 340 هزار ميلياردتومان تسهيلات را به بخش خصوصي پرداخت کرده اند که حدود 50 درصد از آن به صورت نقد پرداخت شد، بانکها نيز نياز افزايش سرمايه دارند و بايد بخش خصوصي به غير از بانکها به فکر استفاده از منابع صندوق توسعه ملي نيز باشد.
وي افزود: منابع صندوق توسعه ملي براي بخش خصوصي است و زماني که شما از اين منابع استفاده نکنيد طبيعتا دولت و دستگاه هاي دولتي استفاده از اين منابع را برخود واجب مي بينند و مانند گذشته از اين منابع مصرف مي کنند.
وي در پايان گفت: بانک مرکزي اخيراً نامه اي را به دولت نوشته که 5 ميليارد دلار يوزانس را براي بخش خصوصي تهيه کرده که با توجه به شرايط بنگاه هاي صنعتي و رکود آنها اين مبلغ مي تواند براي برطرف ساختن رکود محرک ابتدايي خوبي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن