تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798359155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در دیدار با رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران مطرح شد استقبال وزیر علوم از تعامل علمی فناوری با کشورهای منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در دیدار با رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران مطرح شد
استقبال وزیر علوم از تعامل علمی فناوری با کشورهای منطقه
وزیر علوم در دیدار با رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران از تعامل علمی و فناوری با کشورهای منطقه استقبال کرد.

خبرگزاری فارس: استقبال وزیر علوم از تعامل علمی فناوری با کشورهای منطقه



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در دیدار محمد فرهادی وزیر علوم با استر کیش لاروش رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران، فرهادی با بیان اینکه فعالیت کمیسیون ملی یونسکو در ایران با مدیریت جدید گسترش می‌یابد، اظهار داشت: از این پس علاوه بر گسترش فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکو در ایران، کمیته‌های تخصصی در موضوعات مختلف و با حضور دانشمندان و دانشگاهیان مرتبط در این کمیسیون فعال خواهند شد که این فعالیت می‌تواند در گسترش همکاری‌های علمی و فناوری از طریق سازمان یونسکو موثر باشد.
وزیر علوم همچنین از فعالیت 5 کرسی علمی که از طرف یونسکودر ایران فعالیت می‌کنند، اظهار رضایت کرد و گفت: فعالیت این کرسی‌ها می‌تواند موجب گسترش همکاری‌های علمی، فرهنگی و هنری در میان کشورهای منطقه باشد.
فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به تقاضای رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران در خصوص همکاری و کمک رسانی علمی و فناوری به کشور ترکمنستان گفت: ما آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف علمی به خصوص در زمینه تاسیس و راه اندازی پارک علم و فناوری با ترکمنستان همکاری مشترک داشته باشیم که در این زمینه می توان کارگاه‌های آموزشی در خصوص راه اندازی پارک علم و فناوری برگزار کرد.
وزیر علوم در ادامه در خصوص توسعه و پیشرفت علمی در کشورمان گفت : آموزش عالی ایران در سال‌های اخیر توسعه و پیشرفت مناسبی داشته و تعداد دانشجویان ما نسبت به اوایل انقلاب اسلامی ، 25 برابر شده و هم اکنون حدود 5 میلیون نفر دانشجو در مقاطع  مختلف در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.
وی افزود: با توجه به پیشرفت همه جانبه در آموزش عالی ایران ، زمینه مناسبی برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران فراهم شده که سازمان یونسکو هم  تعدادی بورسیه برای ارائه اعزام دانشجویان خارجی به ایران در اختیار دارد. فرهادی در ادامه سخنان خود آمادگی  ایران برای همکاری در زمینه آموزش فعالیت‌های هنری و فرهنگی از قبیل سفال کاری و نگهداری بناهای خشتی در سایر کشورهای منطقه را نیز اعلام کرد.
وزیر علوم در بخش پایانی سخنان خود در راستای ارائه آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهان از طرف یونسکو، خواستار برگزاری کنفرانسی علمی ار طرف این سازمان برای بررسی این معضل جهانی شد.
در ادامه این دیدار استر کیش لاروش رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران با تشکر از همکاری مناسب جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری با کشورهای منطقه گفت: با توجه به نزدیکی دفاتر منطقه‌ای یونسکو در کشورهایی همجون افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ایران سعی می کنیم علاوه بر داشتن همکاری‌های مناسب علمی و فرهنگی بین این کشورها، زمینه‌های گسترش این فعالیت‌ها را نیز فراهم کنیم .
وی همچنین به رشد علمی ایران در زمینه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم کنفرانسی تحت عنوان آموزش در کشورهای منطقه برگزار کنیم که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش موثری در این کنفرانس داشته باشد.
لاروش در پایان سخنان خود از همکاری ایران در زمینه‌های دیگر از قبیل مدیریت آب، حفظ میراث فرهنگی، علوم طبیعی و مواردی از این قبیل با دفاتر یونسکو در منطقه استقبال کرد.
انتهای پیام/

94/04/08 - 17:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن