تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از رسانه به‌عنوان عنصر فرهنگ‌ساز براي مديريت مصرف آب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۱۶ب.ظ)
استفاده از رسانه به‌عنوان عنصر فرهنگ‌ساز براي مديريت مصرف آب موج - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از تصويب سند جامع آب در شوراي بحران اين استان خبر داد و گفت: اگر بخواهيم در موضوع مديريت مصرف آب گام مؤثر برداريم تا به اهداف مجموعه وزارت نيرو برسيم بايد از همه ظرفيت‌هاي مختلف به‌ويژه رسانه به‌عنوان عنصر فرهنگ‌ساز استفاده کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، هاشم اميني، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، اظهار داشت: به‌عنوان يکي از دستگاه‌هاي متولي حوزه آب، علاوه بر ارائه خدمات آب و فاضلاب، معتقديم اگر بخواهيم در موضوع مديريت مصرف آب گام مؤثر برداريم تا به اهداف مجموعه وزارت نيرو برسيم بايد از همه ظرفيت‌هاي مختلف به‌ويژه رسانه به‌عنوان عنصر فرهنگ‌ساز استفاده کنيم.
هاشم اميني افزود: منابع آبي جهان ناشي از منابع سطحي و زيرزميني بوده و منابع سطحي ناشي از بارندگي در طول سال است.
وي کاهش بارندگي، حجم ذخيره سدها در کاهش آب سفره‌هاي زيرزميني به خاطر برداشت نامتعارف را از چالش‌هاي مديريت آب کشور خواند و گفت: در استان اصفهان در حوزه شرب بيش از 85 حلقه چاه به خاطر افت آب‌هاي زيرزميني از نظر کيفيت دچار مشکل شده است و البته اگر برنامه‌ريزي جدي در خصوص آب نداشته باشيم، آينده تأمين آب سخت خواهد بود.
اميني با بيان اين که بر اساس نظر دانشمندان حوزه آب، ما بايد سه حوزه صنعت، کشاورزي و شرب را مديريت کرده تا زندگي‌مان دچار مخاطره نشوند، گفت: در حال حاضر 85 درصد آبي که در اختيار مردم استان قرار مي‌گيرد از رودخانه زاينده‌رود و 15 درصد از چاه‌هاي عميق و قنوات تأمين شده که 3.8 ميليون نفر در قالب 93 شهر و 300 روستا تحت پوشش هستند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آب را موضوع ملي دانست و گفت: همه مردم و نهادهاي فرهنگ‌ساز بايد وارد مديريت مصرف آب شده و رسانه‌ها نيز به اين امر کمک کنند و بي‌منت در راستاي فرهنگ‌سازي مصرف بهينه آب تلاش کنند.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به حساسيت و تأکيد استاندار، سند جامع آب در بخش تأمين، توزيع و مصرف آب در شوراي بحران تصويب و مقرر شد در نخستين گام، دستگاه‌هاي اداري استان براي اجراي اين سند پيش‌قدم شوند که فعاليت‌هاي خوبي هم تاکنون انجام شده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در سال 93 حدود 104 کيلومتر شبکه‌هاي فرسوده آب استان اصلاح و در سه سال گذشته نيز 328 کيلومتر شبکه آب در استان را اصلاح کرديم. علاوه بر اين با استفاده از تکنولوژي‌هاي نشت‌يابي روز، فقط در سال 93، 150 ليتر بر ثانيه از نشتي شبکه‌هاي خطوط آب جلوگيري و در سه سال گذشته نيز اين ميزان به 750 ليتر بر ثانيه رسيد.
اميني گفت: سال گذشته، براي اولين بار در کشور، سامانه مديريت فشار و سامانه تله‌متري آب را راه‌اندازي کرديم و به منظور رفع سريع حوادث، 103 دستگاه GPS بر روي ناوگان تعميرات نصب، تا به اهداف مورد نظر برسيم. اين در حالي است که حدود 136 هزار برداشت غيرمجاز از انشعاب آب مشترکين داشتيم که يکي از آن‌ها استفاده از پمپ‌هاي غيرمجاز بر روي انشعابات مشترکين است.
وي در مورد ميزان آب‌هاي بدون درآمد شبکه اصفهان هم گفت: ميزان آب بدون درآمد در سال 86، 30 درصد بود که امروز به 17.5 درصد رسيده است؛ البته متوسط ميزان آب بدون درآمد در کشور 24 درصد بوده و اميد داريم ميزان آب بدون درآمد در اصفهان باز هم کاهش داشته باشد و به رتبه اول کاهش ميزان آب بدون درآمد کشور دست يابيم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: با اقدامات انجام شده، سرانه مصرف آب خانگي در استان اصفهان را به 153 ليتر در روز رسانديم که اين ميزان در سال 87، 182 ليتر براي هر نفر در شبانه‌روز بود و از سال 92 نيز استاندارد سرانه مصرف آب خانگي کشور که 150 ليتر بود به 130 ليتر در شبانه‌روز براي هر نفر تقليل يافت.
اميني افزود: تعداد انشعابات در بخش خانگي حدود 88 درصد و در غيرخانگي 12 درصد و حجم مصرف در بخش خانگي 79 درصد و غير خانگي 21 درصد است؛ اين در حالي است که 87.3 درصد مشترکين، بين صفر تا 20 مترمکعب در حد الگو مصرف مي‌کنند و در مجموع علي‌رغم 30 هزار انشعاب، هشت دهم درصد کاهش مصرف را شاهد بوديم.
وي به بخش تعرفه آب هم اشاره کرد و گفت: به‌رغم اينکه معتقديم يکي از راه‌هاي بازدارنده در مصرف آب، اعمال تعرفه‌هاي افزايشي براي مشترکين است، اما؛ در سال جاري تا امروز، افزايش تعرفه آب نداشته ولي برنامه‌هاي دولت براي مصرف‌کنندگان بالاي 40 مترمکعب در ماه، افزايش تعرفه‌هاي بيشتر بوده تا مانعي براي استفاده از آب مشترکين پرمصرف باشد.
وي با بيان اين که قيمت تمام شده هر مترمکعب آب بيش از 500 تومان است، گفت: فروش آب در بخش خانگي براي هر مترمکعب، در حال حاضر 230 تومان است و از 7 ميليون و 173 هزار قبض، به 600 هزار قبض که پرمصرف بودند در سال 93 نامه الصاق و تذکر داديم و به 529 مشترک اخطار ويژه داده شد و آب 141 فقره استخر پرمصرف قطع و 20 فقره انشعاب غيرمجاز در فضاي سبز شناسايي شد که اين کار امسال نيز استمرار خواهد داشت.
همچنين 23 فقره کارواش که الگوي مصرف را رعايت نکردند با سه فقره انشعاب غيرمجاز برخورد شد و به 11 کارواش اخطار قطع آب در استان داده شد. 26 فقره اخطار نيز به باغات که آب شرب را براي فضاي سبز و پر کردن استخر داده شد که 8 مورد منجر به قطع آب شد.
اميني افزود: همشهريان بايد حداقل صرفه‌جويي که هدف‌گذاري 20 درصد در مصرف آب است براي دستيابي به شرايط مطلوب در تابستان را همواره مدنظر داشته باشند تا بتوانيم تابستان را به‌خوبي سپري کنيم؛ اين در حالي است که تا امروز هيچ‌کدام از چاه‌هاي متفرقه در شهر اصفهان در مدار قرار داده نشد تا در شرايط سخت از آن‌ها بهره‌گيري شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصريح کرد: فرهنگ مصرف، مکان و زمان مصرف، مقدار و نوع مصرف از روش‌هاي مديريت مصرف آب در بخش خانگي بوده و بهره‌گيري از تجهيزات کاهنده آب نيز مي‌تواند بين 30 تا 55 درصد مصرف آب را کاهش دهد تا اين سرمايه ملي هدر نرود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن