تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798292812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از توسعه بازارهای هدف صادراتی خوشه های فرش دستباف كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران خبرداد: حمایت از توسعه بازارهای هدف صادراتی خوشه های فرش دستباف كشور خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری مشترك با مركز ملی فرش از توسعه خوشه های فرش دستباف در كشور خبرداد وگفت: توسعه بازارهای هدف صادراتی خوشه¬های فرش دستباف كشور مورد حمایت قرار می گیرد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير ساعت 13:38

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ، سید محمد علی سید ابریشمی در این مراسم با اشاره به قدمت صنعت فرش در ایران و زحمات شبانه روزی بافنده های فرش دستباف گفت: صنعت فرش از گذشته تابه حال باعث افتخار كشور ایران بوده و هنوز تلاش بافندگان ایرانی در بسیاری از موزه ها قابل مشاهده است.
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت توسعه خوشه های فرش در سراسر كشور را از برنامه های سازمان عنوان كرد و افزود: امیدواریم با همكاری مشترك سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران ومركز ملی فرش شاهد ارتقا این صنعت در كشور در آینده ای نزدیك باشیم.
سید ابریشمی با بیان اینكه 22 خوشه فرش در استانهای مختلف شناسایی شده است، خاطر نشان كرد: در حال حاضر پروژه توسعه خوشه فرش دستباف در 11استان كشور آغاز و 6 خوشه از آنهادر مرحله پیاده سازی قراردارد .
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران حمایت از شكل گیری و توسعه واحدهای طرح و نقشه فرش و صنایع جانبی و تكمیلی و تولیدی تجهیزات استاندارد فرش¬بافی در سطح خوشه¬های كسب¬وكار فرش دستباف كشور را ازجمله محورهای این تفاهم نامه برشمرد و افزود: اجرای پروژه های تكمیل حلقه های مفقوده زنجیره ارزش خوشه های فرش و تقویت پیوند بین خوشه همسان فرش دستباف كشور نیز با همكاری مركز ملی فرش مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران در ادامه بر استفاده مشترك از منابع و توانمندی¬های طرفین در زمینه¬های برگزاری دوره¬های آموزشی، تأمین مواد اولیه، تأمین مالی و توسعه بازار در خوشه¬های فرش دستباف كشور تاكید كرد و افزود: بسترهای لازم جهت احداث مجتمع های كارگاهی فرش بافی در شهرك ها و نواحی صنعتی كشور نیز فراهم خواهدشد.
سرپرست مركز ملی فرش ایران : صنعت فرش به سرمایه كلان خارجی نیازندارد
حمید كارگر ، سرپرست مركز ملی فرش ایران نیز در این مراسم صنعت فرش دستباف را از جنبه های مختلف فرهنگی، هنری ، اقتصادی ، اشتغالزایی و.. قابل اتكا توصیف كرد و گفت: این صنعت با توجه به ویژگیهای سنتی و بومی كه دارد در شرایط اقتصاد مقاومتی بسیار قابل اتكا است.
وی با بیان اینكه توسعه صنعت فرش كشور به سرمایه كلان خارجی نیازندارد، خاطر نشان كرد: این صنعت با سرمایه كم قابل توسعه بوده و دانش فنی آن نیز در داخل كشور موجود است و نیاز به تكنولوژی خارجی ندارد.
سرپرست مركز ملی فرش ایران با تاكید بر حمایت سایر نهادهای اجرایی از این صنعت تصریح كرد: باتوجه به ویژگیهای این صنعت ضروری است كلیه دستگاه ها در جهت فرهنگ سازی ،آموزش ،بازاریابی ،صادرات و با متولیان این صنعت همكاری كنند.
كارگر در ادامه انعقاد این تفاهم نامه را در راستای هم افزایی وبهره مندی از پتانسیل های دو مجموعه برشمرد و گفت: امیدواریم با همكاری متقابل و مشترك شاهد شروع فصلی جدید در توسعه خوشه های فرش دستباف در سراسر كشور باشیم.
معاون صنایع كوچك سازمان: توسعه خوشه فرش دستباف در كشور
غلامرضا سلیمانی معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران نیز در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: توسعه خوشه ای طی هفت سال گذشته در كشور شروع شده و پیشرفت های خوبی داشته است.
وی ضمن تاكید بر توسعه خوشه فرش دستباف در كشور افزود: در حال حاضر بافنده های فرش كه تولید این صنعت را برعهده دارند قشر ضعیف جامعه بوده و تجار فرش در زمره سرمایه دارها قراردارند.
سلیمانی با بیان اینكه بافنده ها بخش بزرگی از ارزش افزوده را دریافت نمی كنند ،تصریح كرد:
در چنین شرایطی شاهد خروج تدریجی بافنده ها از چرخه تولید و جایگزین شدن فرش ماشینی در كشور هستیم.
معاون صنایع كوچك سازمان صنایع كوچك وشهركهای صنعتی ایران افزود: به همین دلیل توسعه خوشه ای فرش دستباف در دستور كار قرار گرفت تا با فنده ها زیر پوشش این مدل توسعه ای مورد حمایت قرار گرفته و توزیع متوازن ارزش افزوده شكل بگیرد.
سلیمانی در پایان امضای تفاهم نامه همكاری مشترك بین سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران و مركز ملی فرش ایران را مورد اشاره قرارداد و گفت: با امضای این تفاهم نامه مجتمع های كارگاهی فرش بافی مستقر در نواحی و شهركهای صنعتی می توانند از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك بر اساس دستورالعمل های ارائه شده ،بهره مند شوند.
گفتنی است این تفاهم نامه به منظور گسترش همكاری های علمی، پژوهشی و اجرایی در زمینه توسعه خوشه های فرش دستباف كشور و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت ها و توانمندی های طرفین، بین مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران و سرپرست مركز ملی فرش ایران به امضا رسید.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن