محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826936030
نمیشود به اسم حضرت زهرا (س) وحدت را از بین برد!
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نمیشود به اسم حضرت زهرا (س) وحدت را از بین برد! شهید بهشتی در بخشی از سخنان خود به نقل از علی (ع) گفت: «فاطمه جان! کدامیک را مقدم می داری؟ جلوگیری از ستم بر خود یا حفظ این اذان؟» گفت: «حفظ این اذان را مقدم میدارم.» گفت: «پس اعلام می کنم اگر قرار است این اذان حفظ شود، باید شکیبا و بردبار باشی.»
به گزارش فرهنگ نیوز، این روزها بسیاری از جریانهای تندرو در شیعه به بهانههای مختلف دم از این میزنند که پذیرش ولایت اهلالبیت(ع) یا به عبارت بهتری شیعه شدن اهلسنت محور وحدت است و این در حالی است که منادیان تقریب تاکید بر مشترکات و دوری از اختلافات را اصل میدانند.
آنچه در زیر و به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی میآید سخنان وی درباره وحدت با این عنوان است که «نمیشود به اسم حضرت زهرا (س) وحدت را از بین برد!» که توسط مجله الکترونیکی اخوت منتشر شده است.
***
امروزه نقش قبله برای مسلمانان جهان این است که هر مسلمانی هنگام نماز در هرگوشه دنیا به سوی کعبه به نماز می ایستد. اگر میان نمازگزاران دنیا و کعبه خطی رسم کنند، یا به عبارت دیگر تابلویی ترسیم کنیم که در آن نمازگزاران مسلمان در جهان و جهت به نماز ایستادن آنها را نشان دهد، نمایشگر نوعی مرکزیت جهانی و وابستگی یکایک مسلمانان به این مرکزیت جهانی است. آنچه می تواند برای نهضت اسلام و مسلمانان شعار قرار گیرد، عبارت از این نوع به هم پیوستگی متمرکز است که بر محور اسلام و تسلیم حکم خدا و آیین خدا بودن استوار است و مرکزیت آن با توحید و نبوت و تسلیم بودن در برابر آنچه وحی و نبوت از جانب خدا برای رهبری انسان ها آورده است. چنین به هم پیوستگی متمرکزی بر محور ایمان و عقیده و تسلیم در برابر عقیده بودن، شعار واقعی اسلام است! بنابراین اگر بخواهیم شعار بودن قبله واحد را به زبان روز بیان کنیم، باید اینطور تعبیر کنیم: «مردمی که ایدئولوژی واحد آنها را به هم پیوسته و این ایدئولوژی بر زندگیشان تسلط کامل دارد، تشکیل دهنده جامعه جهانی اسلام هستند. اگر به سوی کعبه به نماز بایستیم در حالی که دل هایمان، جان هایمان، زندگی هایمان، مصلحت هایمان و سرنوشتهایمان از هم جدا باشد، آیا باز هم چنین قبله واحدی می تواند شعار اسلام باشد؟ هرگز.»
از این رو تاکیدی که همواره باید در تعلیم و تربیت یک مسلمان به کار رود، این است: «ای مسلمان! لازمه جدایی ناپذیر مسلمان بودن این است که خود را در سرنوشت با همه مسلمانان جهان سهیم، شریک و یکی بدانی (سهیم بودن کم است؛ بلکه باید یکی بدانی). یک مسلمان به آن اندازه پیرو واقعی اسلام است که زندگی اش نمایشگر این به هم پیوستگی با سرنوشت مسلمانان دیگر جهان باشد. کسانی که به هر عنوان می کوشند این به هم پیوستگی در سرنوشت را متزلزل کنند، منحرفان از اسلام هستند، هر چند به سوی کعبه به نماز بایستند.»در این روزها به نام نامی بضعه الرسول، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در میان ما مجالس سوگواری، یادبود و تذکر تشکیل می شود. در این مجالس باید قبل از هرچیز به دوستداران زهرا (سلام الله علیها) این نکته یادآوری شود که مگر نه این است که این بانوی بزرگوار از روش، شیوه و رفتار عده ای از صحابه پیغمبر دلی افسرده و پرخون داشت؟ مگر نه این است که دخت بزرگوار پیغمبر از آن مقدمان صحابه پدر بزرگوارش ناراضی بود و ناراضی از دنیا رفت؟ وقتی که به شوهر بزرگوارش علی(علیه السلام) گله کرد و گفت: «اینچنین بر من ستم می رود و تو اقدام نمی کنی؟» در همان هنگام صدای اذان بلال بلند شد که می گفت: «اللَّه اکبر، اشهد ان لا اله الاّ اللَّه و اشهد ان محمد رسول اللَّه.» در این حال شوی بزرگوارش به او فرمود: «فاطمه جان! کدامیک را مقدم می داری؟ جلوگیری از ستم بر خود یا حفظ این اذان؟» گفت: «حفظ این اذان را مقدم میدارم.» گفت: «پس اعلام می کنم اگر قرار است این اذان حفظ شود، باید شکیبا و بردبار باشی.» منظور حضرت علی(علیه السلام) چه بود؟ یعنی فقط اذان بر سر مناره ها بگویند؟ یعنی آیا نظر مولا علی(علیه السلام) و همسر بزرگوارش اینقدر پایین بود که مسلمان ها فقط اذان بگویند، هیچ چیزشان با پیروی از رسول خدا(ص) هماهنگ نباشد، اما دلخوش باشند که اذان گفته می شود؟ یعنی علی (علیه السلام) و فاطمه(سلام الله علیها) دلشان می خواست فقط نام محمد رسول اللَّه(صلّی اللَّه علیه وآله وسلّم) بر سر مناره ها باشد؟ هرگز! اگر از همه چیز فقط اسمش بماند، از اسم بی مسما کاری ساخته نیست. این همان است که قرآن با آن مبارزه کرد. این همان است که در عصر پیغمبر یهود و نصارا می گفتند: «وَ قَالُواْ کونُواْ هُودا أَوْ نَصَارَی تَهْتَدُواْ» (بقره ١٣٥) (گفتند: یهودی یا مسیحی باشید تا هدایت یابید) هر کس یهودی یا مسیحی باشد، او در راه خداست! «وَ قَالُواْ لَن یدْخُلَ الْجَنَّه إِلَّا مَن کانَ هُودا أَوْ نَصَارَی» (و گفتند: هرگز کسی به بهشت درنیاید، مگر آنکه یهودی یا ترسا باشد.) قرآن پاسخ می دهد: «هرگز چنین نیست: «بَلَی مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ» (بقره ١١٢) آن کس که تسلیم خدا و باایمان باشد و به آنچه ایمانش اقتضا می کند عمل کند، به بهشت می رود؛ می خواهد نامش یهودی، مسیحی یا مسلمان باشد.»
آنچه قرآن و آنچه سنت و عترت همواره بر آن تکیه کرده این است که قرار نیست فقط اسم بماند، بلکه باید مسما بماند. بنابراین آنچه مولا علی(علیهالسلام) به زهرا (سلام اللَّه علیها) فرمود که زهرا جان اگر قرار باشد قدمی در راه دفع ستم از تو بردارم اذان از بین خواهد رفت، نه فقط ظاهر اذان، بلکه از بین رفتن امتی به نام امت اسلام بود. وقتی امروز ما به یاد زهرا(سلام اللَّه علیها) جلسه تذکر تشکیل می دهیم تا به آستان مقدس حضرتش ادای احترام و ارادت و اخلاص کنیم، به کدام زهراست؟ زهرایی که در زمان زندگی اش همه چیز را تحمل می کرد تا مبادا به هم پیوستگی اجتماعی، عملی، سیاسی و وحدت تضامنی و سرنوشت امت اسلامی آسیب ببیند. آیا امروز جایز است که به عنوان اظهار اخلاص به چنین بانویی، از وحدت سرنوشت اسلامی چشم بپوشیم و بگوییم و بکنیم آنچه به این وحدت آسیب میرساند؟ هرگز. همین جاست که بینش اسلامی و تشیع ما و دوستان ما از بینش دیگران جدا می شود و ما بر این جدایی سخت پافشاری می کنیم. ما میگوییم شیعه علی (علیه السلام) کسی است که دنباله رو علی باشد، نه کسی که علی علی بگوید اما عملش متخلف از عمل علی (علیه السلام) باشد. ما میگوییم شیعه زهرا (سلام اللَّه علیها) (با اینکه زهرا (سلام اللَّه علیها) امام نیست، کسی است که پیرو مخلِص امام است و وقتی انسان دنباله روی او باشد، باز هم دنباله روی امام است) و دوستداران و محبان فاطمه (سلام اللَّه علیها) کسانی هستند که آن چه به خاطر آن فاطمه خون دل خورد تا از دنیا رفت را فدای زهرا زهرا گفتن نکنند. زهرا زهرا گفتنی که فقط برای این باشد که بنشینیم در غمِ زهرا بگرییم و سوگوار باشیم اما با عملمان قلب زهرا (سلام اللَّه علیها) را جریحه دار کنیم، گمان نمی کنم در هیچ قاموسی و در هیچ جامعه ای بتواند دوستی زهرا باشد، مگر اینکه زهرا (سلام اللَّه علیها) را بد شناخته باشیم. مگر آنکه خیال کنیم شخصیت بزرگ زهرا (سلام اللَّه علیها) چنین است که دوست دارد مرید داشته باشد و میلیون ها نفر به او احترام بگذارند، هرچند بهای این ارادتمندی و احترام، از بین بردن چیزی باشد که خود زهرا (سلام اللَّه علیها) به خاطر آن خون دل خورد. آیا ما چنین تصویری از این بانوی بزرگوار داریم؟ و اگر کسی چنین تصویری از این بانوی بزرگوار ترسیم کند، چه قدر زهرا (سلام اللَّه علیها) را شناخته است؟ برادران و خواهران عزیز! بیدار و هوشیار باشید! در احترامتان به پیغمبر و اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) یادتان نرود که به پیغمبر و اهل بیتی احترام می گذارید که مظهر بی هوایی هستند؛ علی بی هوی، زهرای بی هوی، حسین بی هوی، صادق بی هوی، کاظم بی هوی؛ یعنی اصلا به خود نیندیشند، به آن بیندیشند که خدا رسالتش را بر دوش آنها گذاشته است. آن وقت دیگر در برابر آنها ایستادن و «مخلصیم و چاکریم» گفتن بی معناست. آیا می شود «مخلصیم و چاکریم» گفتنی که به هدف این بزرگواران اخلال وارد کند، مورد قبول آنها باشد؟ پس در تمام این فرصت های سالانه باید اظهار اخلاص ما به این بانوی بزرگ و همچنین به اهل بیت مکرّم پیغمبر، اظهار علاقه به راه، روش و هدف آنها باشد. آنها را به عنوان شخص، مورد علاقه قرار ندهیم، بلکه به عنوان انسان های نمونه ممتاز اسلام، مورد علاقه قرار دهیم. با چنین سیمایی از آنها قدردانی کنیم و با چنین سیمایی برای آنها مدح و مرثیه بگوییم.
یک مثال میزنم تا مطلب به خوبی روشن شود. پدری پسری دارد که در راه خدا و در رکاب پیغمبر خدا شکنجه می بیند و کشته می شود. اگر این پدر جلسه عزاداری و ختمی برای بچهاش گذاشت و در این جلسه ختم گفت: «قربان آن قد و قامتت بروم که از دستم رفت»، آیا این پدر جلسه ختم برای پسر مجاهدش گذاشته یا برای عزیزدردانه ای که قد و قامتش را دوست دارد؟ اگر همین پدر در جلسه ختم گفت: «پسرجان! افسوس میخورم که از دستم رفتی. پسری مجاهد بودی و از دستم رفتی. افتخار می کنم که در راه خدا کشته شدی و آرزو می کنم من هم با تو کشته میشدم»، اگر سخنرانی جلسه ختم این پسر از دست رفته با چنین جمله هایی برگزار شد، آن وقت این پدر جلسه ختم چه کسی را گرفته است؟ پسر مجاهدش. ما برای اشخاصی مجالس سوگواری میگیریم که پیکر آنها و شخص آنها مورد علاقه ما هستند و کاری به مسلک و راه و روش آنها نداریم! آیا آنها از ما چنین محبت و سوگواری خواسته اند؟! یا این مجالس برگزار می شود تا مدح ما و مرثیه ما در زمینه شخصیت های برجسته ای باشد که نمونه های ممتاز و عملی اسلام هستند؟ اگر دومی است، پس همه چیز باید تغییر کند. باید برنامه مجالس یادبود عوض شود. من توصیه ام به رفقای عزیزمان این است که در این عوض کردن ها دچار عقبگرد نشوند، بکوشند و به این کوشش ادامه دهند و در برابر هر آوای مخالفی با روشن بینی بایستند. اتفاقا آیه بعد نسبت به خود به مسلمان ها می گوید که اگر قبله شما را بار اول از قبله مشرکین و در نوبت دوم از قبله یهود و نصارا جدا کردیم، بدین جهت بود: «وَکذَالِک جَعَلْنَکمْ أُمَّه وَسَطا لِّتَکونُواْ شُهَدَآءَ عَلَی النَّاسِ وَ یکونَ الرَّسُولُ عَلَیکمْ شَهِیدا» (و بدین گونه شما را امتی میانه قرار دادیم، تا بر مردم گواه باشید و پیامبر بر شما گواه باشد.) می خواستیم جامعه مسلمانان یک امت برجسته ممتاز باشد؛ امّتی که بتواند برای همه مردم جهان الگو و نمونه باشد، همچنان که پیغمبر(ص) برای شما الگو و نمونه است. این تعبیر درباره هدف نهضت اسلام خیلی جالب است: نهضت اسلام اول پیغمبری را که ساخته و پرداخته اراده و تربیت خدا بوده است به عنوان الگو و نمونه برای پیروانش معین می کند و بعد می خواهد یکایک این مسلمان ها برای مردم دیگر الگو و نمونه باشند تا اسلام از این راه گسترش یابد.
94/4/7 - 19:16 - 2015-6-28 19:16:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
گفتاری از شهید بهشتی: نمیشود به اسم حضرت زهرا (س) وحدت را از بین برد!/وحدت از دید حضرت زهرا(س)
گفتاری از شهید بهشتی نمیشود به اسم حضرت زهرا س وحدت را از بین برد وحدت از دید حضرت زهرا س شهید بهشتی در بخشی از سخنان خود به نقل از علی ع گفت فاطمه جان کدامیک را مقدم می داری جلوگیری از ستم بر خود یا حفظ این اذان گفت حفظ این اذان را مقدم میدارم گفت پس اعلام می کنم امحل تولد و زندگی حضرت زهرا (س) + تصاویر
محل تولد و زندگی حضرت زهرا س تصاویر خانه حضرت خديجه همان خانه وى در مكه بود كه با رسول خدا در آن مى زيست و فاطمه زهرا يگانه دختر حضرت خديجه در آنجا به دنيا آمد این خانه مورد عنایت و توجّه مسلمانان بوده و یكى از بهترین مكان هاى مكه شناخته مى شده است در نقشه اى كهگزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید عبدالحمید صابونچی حسرت مادرانهای که شهید برطرف کرد/ تولد در ر
گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید عبدالحمید صابونچیحسرت مادرانهای که شهید برطرف کرد تولد در روز میلاد حضرت زهرا س و شهادت در روز شهادت حضرتقاری و معلم قرآن مسجد بود هنگام تولد گفتند او بنده خاص خدا میشود آرزوی رفتن به جبهه را داشت اما به دلیل سن کم به این آرزوبه مناسبت سوم ماه مبارک رمضان دستوری که حضرت زهرا(س) به یک عالم دینی داد
به مناسبت سوم ماه مبارک رمضاندستوری که حضرت زهرا س به یک عالم دینی دادرهبر انقلاب درباره جایگاه شیخ مفید مینویسند وی در سلسله علمای امامیه فقط یک متکلم و فقیه سرآمد و برجسته نیست بلکه وی مؤسس جریان علمی رو به تکاملی است که در دو رشته کلام و فقه تا امروز در حوزههای علمی شیعخانهای که حضرت زهرا(س) در آن به دنیا آمد + تصاویر
به مناسبت سالروز وفات ام المومنین خانهای که حضرت زهرا س در آن به دنیا آمد تصاویر خانه حضرت خديجه همان خانه وى در مكه بود كه با رسول خدا در آن مى زيست و فاطمه زهرا يگانه دختر حضرت خديجه در آنجا به دنيا آمد به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران اآداب روزهداری در سیره حضرت زهرا(س)
آداب روزهداری در سیره حضرت زهرا س در بحارالانوار نقل شده که حضرت زهرا س در آداب روزهداری فرمودند روزهداری که زبان گوش چشم و جوارح خود را حفظ نکرده است روزههایش به چه کارش خواهد آمد به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس در سیره ائمه ع بیان شده که فلسفه روزه تنهحضور غیرقابل پیش بینی تهرانی ها در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس
حضور غیرقابل پیش بینی تهرانی ها در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس حسین سبحانی نیا نماینده مردم در خانه ملت درباره پیش بینی حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس گفت پیش بینی این جمعیت اصلا ممکن نبود و در واقع باید از مردم تهران به خاطر تداعی روزهای بمقام معظم رهبری: ایستادگی عراق در مقابل تروریست ها، تأمین کننده امنیت منطقه است/ ز بین بردن ارکان وحدت عراق یک
مقام معظم رهبری ایستادگی عراق در مقابل تروریست ها تأمین کننده امنیت منطقه است ز بین بردن ارکان وحدت عراق یکی از اهداف غرب است مقام معظم رهبری تاکید کردند ایستادگی ملت و دولت عراق در مقابل تروریست ها تأمین کننده امنیت کشورهای منطقه است به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطظریف: رهبری گفتند «تو را با اسم در نمازم دعا می کنم/چشم بصیرت نداشتم که هاله نور احمدی نژاد را ببینم
ظریف رهبری گفتند تو را با اسم در نمازم دعا می کنم چشم بصیرت نداشتم که هاله نور احمدی نژاد را ببینم وزیر امور خارجه می گوید حمله منتقدان توشه آخرت من است به گزارش نامه نیوز نخستین شماره هفته نامه سیاسی - فرهنگی - اجتماعی طلوع از فردا دوشنبه منتشر خواهد شد این نشریه که باآیت الله سبحانی در مدرسه حجتیه قم: محرومیت حضرت زهرا(س) از فدک سیاسی بود
آیت الله سبحانی در مدرسه حجتیه قم محرومیت حضرت زهرا س از فدک سیاسی بود استانها > قم - آیت الله سبحانی گفت یکی از معجزات اسلام کثرت قوانین است و این مساله مورد غفلت واقع شده است تصور می کنند که قرآن تنها معجزه اسلام است در حالی که قرآن معجزات دیگری به نام قوانیناز بین بردن ارکان وحدت عراق یکی از اهداف غرب |اخبار ایران و جهان
از بین بردن ارکان وحدت عراق یکی از اهداف غرب رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت و دولت عراق در مقابل تروریست ها تأمین کننده امنیت کشورهای منطقه است افزودند یکی از صفات مهم مردم عراق که در نبرد با تروریست بیش از پیش آشکار شد شجاعت و عزم و قدرت نیروهای داوطلب مردممدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیتالله صافی گلپایگانی عنوان کرد عرضه 40 اثر شاخص آیتالله صافی گلپایگانی
مدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیتالله صافی گلپایگانی عنوان کردعرضه 40 اثر شاخص آیتالله صافی گلپایگانی در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریممدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیتالله صافی گلپایگانی گفت 40 اثر شاخص آیتالله صافی در نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم عرضه میشودعضو هیئت علمی جامعةالزهرا(س) مطرح کرد ایثار حضرت خدیجه(س) نسبت به پیامبر اکرم(ص) در شرایط تحریم اقتصادی
عضو هیئت علمی جامعةالزهرا س مطرح کردایثار حضرت خدیجه س نسبت به پیامبر اکرم ص در شرایط تحریم اقتصادیعضو هیئت علمی جامعةالزهرا س گفت حضرت خدیجه س مصداق زنی است که در شرایط تحریم اقتصادی نسبت به پیامبر اکرم ص ایثار مال داشتند و تمام حمایت اقتصادی خود را در شرایط سخت معطوف افدایی در نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان مطرح کرد: برگزاری بیش از ۴۰ جلسه بین سه تش
فدایی در نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان مطرح کرد برگزاری بیش از ۴۰ جلسه بین سه تشکل موتلفه پایداری و ایثارگران تلاشها برای عدم وحدت اصولگرایان بینتیجه استدبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت ما بیش از ۴۰-۳۰ جلسه بین سه تشکل موتلفه پایداری وپیش بینی شرکت ۱۵۰۰ نفر در مراسم جمع خوانی قران کریم ماه رمضان
فرهادی پیش بینی شرکت ۱۵۰۰ نفر در مراسم جمع خوانی قران کریم ماه رمضان شناسهٔ خبر 2778490 - یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۴ استانها > همدان همدان - مسئول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه سال گذشته ۸۰۰ نفر در مراسم جمع خوانی قران کریم شرکت کردند گفبا حضور قاریان بینالمللی مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در دماوند برگزار میشود
با حضور قاریان بینالمللیمراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در دماوند برگزار میشودمراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور قاریان بینالمللی در شهرستان دماوند برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ظهر امروز همزمان با هفته قوه قضاییه و سی و چهارمین سالگرد شهدای حزب جماز اخلالگران مراسم سالگرد حضرت امام (ره) تعهد گرفته شده است
از اخلالگران مراسم سالگرد حضرت امام ره تعهد گرفته شده است مدیرکل امنیتی وزارت کشور با اشاره به دستگیری ۱۱ نفر از اخلالگران مراسم سالگرد حضرت امام ره از تلاش این وزارتخانه برای جلوگیری از هرگونه اخلال در مراسم سالهای آینده خبر داد و تاکید کرد اجازه نمیدهیم چنین اتفاقاتی تکر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها