تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804414947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي اولين مرکز بين المللي تحقيقات توان بخشي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۳۷ب.ظ)
راه اندازي اولين مرکز بين المللي تحقيقات توان بخشي موج - اولين مرکز بين المللي تحقيقات توان‌بخشي با مشارکت دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي و دانشگاه لايپزيک آلمان و با همکاري يک دانشگاه از کره و دو دانشگاه از کشور اندونزي، راه اندازي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي ضمن اعلام اين خبر، افزود: با طراحي ساختار مرکز بين المللي تحقيقات توان‌بخشي در دانشگاه لايپزيک و تهيه اساسنامه آن که به امضاي نمايندگان چهار دانشگاه، از جمله معاون تحقيقات دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي رسيد، فعاليت اين مرکز تحقيقات در تاريخ 28 خرداد (18 June) آغاز شد.
حميدرضا خانکه توضيح داد: قرار است، پژوهش‌هاي مختلف در حوزه توان‌بخشي رواني؛ خصوصاً در حوادث و بلايا، با حمايت مالي دانشگاه لايپزيک در اين مرکز بين المللي تحقيقاتي انجام شود و زمينه را براي توليد دانش و شواهد علمي در اين خصوص فراهم کند.
وي با تاکيد بر اين که مرکز تحقيقات سلامت در حوادث و بلاياي طبيعي دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي از عناصر اصلي اين مرکز تحقيقات بين المللي است، افزود: قرار است تا به عنوان اولين طرح تحقيقاتي مشترک، مطالعه مقايسه اي بين آلمان و ايران در حوزه ايمني رواني در حوادث و بلايا و چگونگي آمادگي رواني در حوادث و بلايا انجام بشود.
وي همچنين اظهار داشت: در راستاي همين برنامه، کارگاه آموزشي کمک‌هاي اوليه رواني در حوادث و بلايا در اين مرکز تحقيقاتي برگزار شد و مباحث مربوطه به دانشجويان دکتري دانشگاه لايپزيک تدريس شده است.
خانکه افزود: با توجه به اينکه دانشگاه لايپزيک آلمان معتبرترين دانشگاه در زمينه روانشناسي در حوادث و بلايا در دنيا است و مرکز تحقيقات سلامت در حوادث و بلاياي طبيعي دانشگاه علوم بهزيستي نيز يکي از مراکز معتبر در خصوص سلامت در حوادث و بلايا هست، همکاري اين دو مرکز علمي مطمئناً منجر به نتايج ارزشمند علمي و اجرايي در اين حوزه خواهد شد.
معاون تحقيقات دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي خاطرنشان کرد: تبادل دانشجوي دکتري و پسادکترا در رشته‌هاي مرتبط با حوادث و بلايا، انجام تحقيقات مرتبط درخصوص سلامت در حوادث و بلايا و همچنين برگزاري دوره‌هاي آموزشي مشترک و توليدات علمي مشترک، از جمله برنامه‌هاي آينده دو دانشگاه لايپزيک و علوم بهزيستي در قالب فعاليت‌هاي مرکز جديد بين المللي تحقيقات توان‌بخشي هست.
گفتني است: دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي، دانشگاهي تخصصي با حدود يک هزار و 800 دانشجو شاغل به تحصيل در رشته‌هاي خاص همچون مديريت رفاه اجتماعي، سلامت اجتماعي (و تعيين کننده‌هاي آن)، سلامت رواني و توان‌بخشي مانند کاردرماني، گفتاردرماني، ارتوپدي فني، فيزيوتراپي، مددکاري اجتماعي، مشاوره خانواده و همچنين سالمند شناسي و رشد و پرورش کودکان پيش از دبستان است که در برخي از اين رشته‌ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره‌هاي تحصيلات تکميلي و phd، و در تعدادي از آن‌ها، نخستين مجري دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در کشور و حتي کشورهاي منطقه شناخته شده است.
دانشگاه علوم بهزيستي و توان‌بخشي زير نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي فعاليت مي‌کند و داراي هشت مرکز تحقيقات فعال در زمينه سلامت رواني، سلامت اجتماعي و توان‌بخشي است که يکي از اين مراکز، مرکز تحقيقات سلامت در حوادث و بلاياي طبيعي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن