تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798489968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکان: پايان دادن به «٨ سال بي‌نظمي» يك شبه نمي‌شود / دولت روحاني وارث مشكلاتي بود كه تقريبا هيچ دولتي پس ازجنگ! وارث آن نبوده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ترکان: پايان دادن به «٨ سال بي‌نظمي» يك شبه نمي‌شود / دولت روحاني وارث مشكلاتي بود كه تقريبا هيچ دولتي پس ازجنگ! وارث آن نبوده است
مشاور ارشد رييس‌جمهور به سبك اين دو سال بازهم از وضعيت اين روزهاي دولت روشنگري كرده است. اكبر تركان بازهم از مشكلات اين روزهاي دولت گفته است.
به گزارش نامه نیوز، مشكلاتي كه او مي‌گويد نمي‌تواند آنها را با هيچ دولت ديگري مقايسه كند. تركان اما براي چندمين بار است كه از يك حقيقت پشت پرده خبر مي‌دهد و مي‌گويد كه بيشتر فشاري كه به دولت وارد مي‌شود به اين خاطر است تا دولت پيگير پرونده‌هاي فساد نباشد.

او ديروز براي چندمين بار در اين دو سال از مشكلات اين روزهاي دولت گفته است. تخلفاتي كه گويا دولت با طمانينه در حال پيگيري آنها است تا شايد كمي مشكلاتش كمتر شود.

تركان در توصيف شرايط دولت گفت: «دولت روحاني وارث مشكلاتي بود كه تقريبا هيچ دولتي پس ازجنگ! وارث آن نبوده است.

ساده‌انگاري است اگر فكر كنيم روحاني مي‌تواند يك‌شبه با يك تصميم به «٨ سال بي‌نظمي» سازمان‌يافته پايان دهد. وقتي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور منحل شد با يك نوع بي‌نظمي و آشفتگي در نظام اداري و اقتصادي كشور روبه‌رو شديم.

 بي‌نظمي‌هايي كه از پس آنها بابك زنجاني‌ها، بقايي‌ها، و همين فساد اخير نيكو بيرون آمد. وقتي ٣٥ميليارد دلار از سپرده‌هاي بانك مركزي نزد شركت نيكو قرار دارد و ما بعد از همه متوجه شديم نشان از بي‌نظمي سازمان يافته‌اي بود كه براي اهداف سياسي تعريف شده است.

 برخي از اين فسادهاي ياران احمدي‌نژادبه صورت كوهي از يخ مخفي است به‌طوري كه بدهي‌هاي دولت از سال گذشته به سيستم بانكي كشور اضافه مي‌شوند و دولت قبلي هزار هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت فروخته است حال اين اوراق سررسيد شده‌اند.

بدهي‌هاي ناشي از فروش اوراق مشاركت و سررسيد شدن آنها از دولت قبلي به بانك‌ها حدود ۹۰ هزار ميليارد تومان است.

از سوي ديگر دولت قبلي ۴۷ ميليارد دلار بدهي براي وزارت نفت تراشيده است. اينها تازه بخشي از تخلفات و بي‌نظمي‌هاي گذشته است. حالا من از مدعيان دولت قبل مي‌پرسم آيا مي‌توانند اين ادعاها را تكذيب كنند و مدعي باشند كه هنوز پاكدست هستيم.

وقتي سازمان برنامه و بودجه را منحل كردند يك هدف داشتند و آن ايجاد بي‌نظمي در اقتصاد ايران بود. به گزارش نداي ايرانيان، تركان در ادامه به هشدارهاي دو سال اخيرش اشاره كرده و گفته است كه «من در تمام دو سال گذشته هشدار داده بودم منتهي آقايان اظهارات من را سياسي برداشت كردند، هشدار داده بودم كه بحث بي‌نظمي دولت قبل براي دولت يازدهم مشكلات زيادي ايجاد كرده كه رهايي از آن براي ما سخت است.

 من سال گذشته در مورد وجود كوه عظيمي از تخلفات هشدار داده بودم؛ منتهي برخي مانند هميشه به غلط فكر كردند اظهارات من سياسي و انتخاباتي است، حال همه ديدند كه من سياسي و جناحي حرف نزده‌ام دولت با واقعيت عدم شفايت در مسائل اقتصادي روبه‌رو است.»

تركان اما به يك سوال ديگر هم پاسخ داده و آن اين است كه چرا دولت نبايد مفاسد اقتصادي را اعلام كند. او در اين مورد گفته است: چرا من به عنوان مسوول مناطق آزاد اعلام نكنم كه مناطق آزاد تا پيش از اين حياط خلوت فساد اداري و اقتصادي برخي بود؟ چرا پيگيري و اعلام رسانه‌اي نكنم؟ البته همزمان با اعلام رسانه‌اي كه خود شما بهتر مي‌دانيد، پيگيري قضايي اين قضيه هم ادامه پيدا مي‌كند.

 تنها راه بازگرداندن اعتماد عمومي بيان شفاف و واضح مفاسد اقتصادي و اداري است. كساني كه اصرار مي‌كنند پرونده‌هاي گشوده شده و به مشكل برخورده را رسانه‌اي نكنيد، حتما ريگي به كفش دارند.

 چنانكه در دو سال گذشته ازاين سفارش‌ها و پيغام‌ها زياد داشتيم، اتفاقا از اين پيغام‌ها زياد شنيديم، كه زياد در مورد پرونده‌هاي فساد حرف نزنيد و همين‌طور ما را نصيحت به اعتدال مي‌كردند. من معتقدم بهترين راه مبارزه با فساد دستگاه اداري، شفافيت است.

 وقتي كاري مخفيانه انجام مي‌شود امكان خطا و تخلف در آن بيشتر مي‌شود. ما اين روزها در دولت با يك پديده جديد روبه‌رو هستيم، اشخاص به جاي اينكه در حوزه كاري خود اظهارنظر كنند در حوزه كاري ديگران دخالت و به ما توصيه مي‌كنند كه چگونه با پرونده‌هاي فسادي كه پيگيري مي‌شود برخورد كنيم.

متاسفانه بخش زيادي از فسادهاي مالي گذشته به دليل دخالت افرادي كه به‌طور قانوني وظيفه‌شان نيست دچار نوعي فرافكني شده است.

وي در ادامه گفت: من و بقيه دولتمردان، وظايف مشخصي داريم و آن وظايف اين است كه تخلفات در حوزه كاري خود را به مردم گزارش كنيم، تا از يك سو با مفاسد و انحرافات اقتصادي برخورد شود و از سوي ديگر اعتماد جامعه را به دولتمردان كه از دست رفته است جلب كنيم.

در اين راه افرادي اظهارنظر و سنگ اندازي مي‌كنند كه وظيفه اصلي‌شان نيست. به اين ‌ترتيب مي‌خواهند مسير تلاش‌هاي دولت را از آنچه هست منحرف كنند.


منبع: روزنامه اعتماد


۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن