تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820654896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران بازرسی های استثنایی را نمی پذیرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران بازرسی های استثنایی را نمی پذیرد


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه به محض ورود به وین به منظور شرکت در مذاکرات هسته ای، اعلام کرد، تهران بازرسی های استثنایی را نمی پذیرد و بر لغو فوری تحریم ها تاکید دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، خبرگزاری اسپوتنیک از قول وزیر امور خارجه ایران نوشت: «ایران بازرسی های استثنایی را نخواهد پذیرفت و طرف مقابل باید تصمیمات جدی در این باره بگیرد. تحریم ها (بر ضد تهران) نیز باید فورا لغو شود.»
تهران همچنان بر مخالفت با بازرسی از سایت های نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای خود تأکید دارد. در هر حال، همچنان هیچ توافقی بر سر این مسئله وجود ندارد و دو طرف به مذاکرات خود در پایتخت اتریش ادامه می دهند.
گروه «1+5» (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و ایران در اصل تا 30 ژوئن (9 تیر) فرصت دارند به توافقی جامع دست پیدا کنند که هدف آن تضمین ماهیت کاملا مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران در ازای لغو تحریم های بین المللی است.
مذاکرات درباره این پرونده که از اوایل سال های 2000 میلادی روابط بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار داده، قرار است 30 ژوئن (روز سه شنبه) به پایان برسد؛ اما بیشتر مذاکره کنندگان بر سر این موضوع که این مذاکرات ممکن است تا چند روز دیگر تمدید شود، توافق دارند.
شش میانجی بین المللی درخصوص برنامه هسته ای و تهران نوامبر 2013 میلادی به توافقنامه ای موقت دست پیدا کردند که دو بار تمدید شد و در نهایت آوریل گذشته در لوزان سوئیس( بیانیه لوزان) توانستند پارامترهای آنچه را که می تواند توافقنامه ای قطعی باشد، تعیین کنند.
 


یک شنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن