تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812965101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گراني ميوه ما بي‌گناهيم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: در گراني ميوه ما بي‌گناهيم!
رئيس اتحاديه بارفروشان گفت: ما هيچ نقشي در تنظيم بازار و قيمت‌هاي ميوه نداريم و حق العمل ما بين 3 تا 10 درصد است، بنابراين ما عامل گراني نيستيم.


رئيس اتحاديه بارفروشان گفت: ما هيچ نقشي در تنظيم بازار و قيمت‌هاي ميوه نداريم و حق العمل ما بين 3 تا 10 درصد است، بنابراين ما عامل گراني نيستيم.
 به گزارش «جوان»، سيدمحسن محمودي در يك نشست خبري افزود: گفته مي‌شود هزينه جابه‌جايي و تخليه بار يا به اصطلاح «زير چوبي» عامل گراني است، در حالي كه براي هر كيلو 20 تا 35 تومان است كه در مقايسه با افزايش چند 10 درصدي قيمت ميوه گراني به حساب نمي‌آيد. وي با تأكيد بر اينكه حمل بار در تمام اصناف بر عهده خريدار است، ‌گفت: هزينه ظرف و ميوه‌هاي بي‌كيفيت نيز بحث غير منطقي است زيرا ميوه‌ها عمدتاً يك رديف چين بوده و خريدار چنانچه متوجه جنس بي‌كيفيت بشود يا بار را نمي‌خرد يا خريدش را از جاي ديگري انجام مي‌دهد.  رئيس اتحاديه بارفروشان تأكيد كرد: به دنبال شفاف‌سازي هستيم و مردم بايد ميوه ارزان بخرند و اين در حالي است كه ما هيچ اختيار عملي نداريم و نمي‌توانيم برنامه‌هايمان را به منصه ظهور برسانيم.
وي ادامه داد: معمولاً در ميوه‌ها پول ظرف آن را نيز مي‌گيرند و اين نه تنها در اتحاديه ما بلكه در همه اتحاديه وجود دارد، ‌آيا جعبه شيريني را هم با قيمت شيريني حساب نمي‌كنند؟ به عنوان مثال ظرفي كه حدود سه كيلو شليل در آن‌جا مي‌گيرد وزن ظرف آن حدود 150 گرم است.
همچنين بيژن حاج رضايي، سخنگوي اتحاديه بارفروشان نيز در اين نشست با تأكيد بر اينكه ما واحد قيمت گذاري نداريم و قيمت‌گذاري توسط ما انجام نمي‌شود، گفت: صنف بارفروش كاملاً بي‌گناه بوده و دستي از بيرون در زمينه‌ گرانفروشي نقش بازي مي‌كند.
حاج رضايي در عين حال بيان كرد: اركان اساسي در افزايش قيمت ميوه، افزايش هزينه‌هاي سوخت، لوازم خودروهاي سنگين براي حمل، هزينه‌هاي جانبي حمل و نقل و موارد ديگر است و روال قيمت‌گذاري در ميادين هميشه براساس عرضه و تقاضا بوده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن