تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802823557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداری اینترنتی 4 میلیاردی در قزوین


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کلاهبرداری اینترنتی 4 میلیاردی در قزوین
رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد مختلف به شیوه‌های گوناگون اینترنتی، دارای بیشترین آمار در بین جرم‌های رایانه‌ای است.
به گزارش نامه نیوز، مهدی مختاری‌نسب در کارگاه آموزش جرائم رایانه‌ای، اظهارکرد: کلاهبردری اینترنتی بیشترین جرم در استان قزوین است این در حالی است که پلیس فتا بارها در تلویزیون، رادیو، مساجد و مدارس به مردم گوشزد کرده است، اما مردم همواره با ناآگاهی زمینه را برای کلاهبرداران ایجاد کرده است.

وی افزود: اغلب افرادی که دچار سواستفاده شده‌اند پیامکی مبنی بر اینکه برنده شده‌اند دریافت کرده‌اند که بدون هیچ تفکری اطلاعات حساب خود شامل با استفاده از اطلاعات عابربانک، ccv2 و شماره رمز است را در اختیار فرد ناشناس قرار می‌دهند و چند میلیون از حساب این‌ها خارج می‌شود ودیگر نیز نیاز به کارت نیست.

رئیس پلیس فتای استان قزوین تصریح‌کرد: کلاهبرداری توسط ارسال پیامک در چند ماه گذشته در قزوین با آگاه‌سازی که صورت گرفته میزان آن کاهش یافته است، کلاهبرداران شیوه جدیدی برای خود اتخاذ کرده و از روش ارسال ایمیل به بهانه همکاری به spam استفاده می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران از اطلاعات ایمیل استفاده می‌کنند به طوری که به محض بازشدن ایمیل، اطلاعات شخصی شامل فایل‌های صوتی، متنی و تصویری رایانه فرد تخلیه می‌شود، با این روش در هفته گذشته در قزوین 400 میلیون تومان از حساب یکی از شرکت‌ها برداشت شده است.

مختاری‌نسب خاطرنشان کرد: در کشور همواره شاهد افزایش جرائم اینترنتی هستیم تا زمانی که سرورها و بستر ارتباط الکترونیک (اینترنت) غیربومی باشد، برای کاهش این جرائم باید از سرورهای ایرانی استفاده کنیم و در این میان افسران سایبری باید فعالیت کنند.

وی تصریح‌کرد: اگرچه فضای مجازی گسترده و نامحدود است اما مدیریت آن سخت نیست باید مدیریت را تقسیم کنیم و از خود شروع کنیم، همچنین برای مدیریت بهتر باید افرادی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند محتوای مناسبی تولید کنند.

رئیس پلیس فتای استان قزوین خاطرنشان‌کرد: محتوای تولید شده باید به صورتی باشد که به افراد استفاده‌کننده از فضای مجازی آسیب وارد نکند و رسانه‌ها در این فضا نیز باید در انتشار اخبار دقت کنند زیرا هم می‌توانند مانند آب بوده و آتش را خاموش کنند و هم اینکه مانند بنزین آتش را شعله ور کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جرائم اینترنتی زمانی رخ می‌دهد که فرد از اینترنت امن استفاده نمی‌کند یا به عبارتی برای ورود به اینترنت از vpn استفاده می‌کند که نتیجه آن زمینه ایجاد جرائمی می‌شود که فرد خود از آن اطلاع ندارد و آن را جرم نمی‌پندارد.

سیدعبدالعظیم موسوی رئیس خانه مطبوعات استان قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: امروزه شاهد گسترش نشریات دیجیتالی هستیم که به علت سرعت انتشار مورد توجه قرار گرفته است، این در حالی است که نشریات دیجیتالی نسبت به نشریات مکتوب در محاکم ماهیت استنادی ندارند.

وی افزود: مدیریت و کنترل نشریات مکتوب راحت‌تر است چون در صورت بروز اشتباه می‌توان آن را در شماره‌های بعد تصحیح کرد، در نشریات دیجیتالی علی‌رغم اینکه تصحیح به سرعت حادث می‌شود اما افرادی زیادی که تا آن لحظه خبر را دریافت کرده‌اند دیگر از اصلاح آن با خبر نمی‌شوند.


منبع: ایسنا


۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن