تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820250562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني به مستقلين روي خوش نشان نداد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۲۲ق.ظ)
روحاني به مستقلين روي خوش نشان نداد موج - ضيافت افطار رئيس جمهور با فعالان سياسي و احزاب حاشيه هاي زيادي به همراه داشت. آنچنان که 65 حزب مستقل از دست رئيس جمهور ناراحت شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حسن روحاني، رئيس جمهوري، سوم تيرماه برخي از احزاب و تشکل هاي سياسي را به ضيافت افطار دعوت کرد. افطاري که آن چنان هم بي حاشيه نبود. اول اينکه، در سال همدلي و هم‌زباني، دو طيف سياسي رقيب، با يکديگر بر سر يک ميز افطاري بنشينند و در صدر مجلس هم ميزبان، يعني «حسن روحاني».
دوم اينکه، در اين ضيافت رئيس جمهور از احزاب مستقل دعوت به عمل نياورده بود. اين امر باعث شد که اين طيف حرکت رياست جمهوري را ناصواب بخوانند. قدرت علي حشمتيان، دبير کل جبهه متحد مستقلين در پيامکي که براي خبرنگار موج ارسال کرده بود از اين جريان ابراز ناراحتي نمود و اين حرکت رئيس جمهور را در حالي دانست که مستقلين حامي روحاني در انتخابات و در حال حاضر هم هستند. حشمتيان افزوده است: 65 حزب و تشکل سياسي مستقل طي پيامي از حرکت ناصواب دفتر رئيس جمهور به لحاظ عدم دعوت مستقلين اعتراض کردند.
وي اظهار داشته است: هر کسي به خوبي مي داند که احزاب و تشکل هاي مستقل در رقابت هاي رياست جمهوري يازدهم حامي آقاي روحاني بوده است اما امروز مي بينيم متاسفانه دفتر رئيس جمهور از احزاب و تشکل هاي مستقل براي حضور در ضيافت افطاري رئيس جمهور دعوتي به عمل نمي آورد.
گفتني است اسامي برخي از احزاب و تشکل‌هايي که به اين ديدار دعوت شده‌اند به شرح زير است:
1. حزب کارگزاران سازندگي (اصلاح‌طلب)
2. مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم (اصلاح‌طلب)
3. جبهه پايداري انقلاب اسلامي (اصولگرا)
4. جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي (اصولگرا)
5. جامعه اسلامي مهندسين (اصولگرا)
6. حزب مؤتلفه اسلامي (اصولگرا)
7. جبهه ايستادگي (اصولگرا)
8. جمعيت وفاداران (اصولگرا)
9. مجمع نيروهاي خط امام (اصلاح‌طلب)
10. حزب اعتماد ملي (اصلاح‌طلب)
11. حزب ايران زمين (اصولگرا)
12. حزب فرزندان ايران (اصلاح‌طلب)
13. حزب اسلامي کار (اصلاح‌طلب)
14. مجمع فرهنگيان ايران اسلامي (اصلاح‌طلب)
15 شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات (اصلاح‌طلب)
16. حزب مردم‌سالاري (اصلاح‌طلب)
17. حزب مردم (اصلاح‌طلب)
18. حزب اراده ملت (اصلاح‌طلب)
19. جامعه اسلامي اصناف و بازار (اصولگرا)
20. حزب اعتدال و توسعه (مستقل)
21. حزب نداي ايرانيان (اصلاح‌طلب)
با اين حال نکته مهم اين ضيافت در اين است که اشخاصي به اين افطاري آمدند که مدت ها است در صحنه سياسي طرد شده بودند. در اين نشست غلامحسين کرباسچي دبيرکل حزب کارگزاران و الهه کولايي سخنراني داشتند.
البته حميدرسايي درواکنش به مراسم افطار رئيس جمهوردرصفحه اينستاگرامش هم نوشته است:
«آقاي روحاني مراسم افطاري احزاب را برگزار کرد و از تمام احزاب اصولگرا و اصلاح طلب دعوت به عمل آورده بود. برخي از چهره هاي حزبي اصولگرا از آنجا که آب و هواي اين جلسه را تشخيص داده بودند، در آن شرکت نکردند و برخي ديگر، وقتي يک چهره حزب کارگزاران از مظلوميت سران فتنه سخن گفته بود، جمعي از ديگر چهره هاي اصولگراي حاضر در افطاري، عطاي اين افطار را به لقاي آن بخشيدند و در اعتراض مراسم را ترک کردند. نسبت مظلوم دادن به سران کودتاي سال ۸۸ در حقيقت نسبت ظلم دادن به نظامي است که آقاي روحاني رياست جمهوري آن را با صدها وعده – که البته اکثر آنها محقق نشده – با راي لب مرزي 7.50 درصدي به دست آورده. به تعبير رهبر انقلاب، کمترين ظلم سران فتنه، جسور کردن عده اي بي دين براي تعرض به مقدسات اين مردم بود که اوج آن در هتک حرمت عاشوراي سال ۸۸ رخ داد؛ اما خيلي قبل از آن، درست در همين ايام، حمله به مسجد لولاگر و به آتش کشبدن اين مسجد بود که رقم خورد و همه اينها در قالب همراهي فتنه گران با سران کودتاي سال ۸۸ و سپس با حمايت آنها مواجه شد! آقاي روحاني! اين اعتدال شما سرنوشتي جز سرنوشت شوم اصلاح طلبي خاتمي ندارد.»
حميد ابوطالبي، معاون سياسي دفتر رئيس‌جمهور در صفحه شخصي توييتر خود با اشاره به ضيافت افطار رئيس‌جمهور با احزاب اصولگرا اصلاح‌طلب و مستقل، آن را «شب ماندگار در خاطره سياسي کشور» نامگذاري کرد و نوشت: «هم اصولگرايان به دنبال اصلاح‌اند و هم اصلاح‌طلبان قصداصلاح دارند؛ اختلاف در روش است. پس انتخاب روش و شيوه و مجري را به راي مردم واگذاريم.»
از آن گذشته بسياري از فعالان مطرح مجازي در گوگل پلاس اين ضيافت رئيس جمهور را تحسين کردند؛ چرا که بعد از مدت ها نمود واقعي اعتدال مشاهد شد. احزاب از دو طيف چپ و راست و فعالان سياسي مطرح به آن دعوت و سخنراني کردند. البته عده اي هم ابراز اميدواري کردند که اشخاص در بند و طرد شده هم به اين محافل راه پيدا کنند.
با همه اين تفاسير آن طور که دولت گام در مسير توسعه و نشاط سياسي گذاشته است هر نوع حرکتي در راستاي آن قابل درک است. به هر حال هم انديشي احزاب بايد از يک جايي شروع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن