تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا، ژاپن را هم به نقض حقوق بشر متهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دولت آمریکا این بار با انتشار گزارشی، وضعیت حقوق بشر در ژاپن را نیز به چالش کشید.

به گزارش تراز ،وزرات خارجه آمریکا با انتشار گزارش سالیانه در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ژاپن، اعلام کرد که این کشور همچنان با مسائل و مشکلات مربوط به پناهجویان خارجی، وضعیت زندان ها و آزار و اذیت جنسی زنان مواجه است.

در این گزارش که بخشی از آن در خبرگزاری یونهاپ منتشر شده، آمده است: «در صدر مشکلات حقوق بشری در ژاپن، وضعیت بد زندان ها و بازداشتگاه های این کشور و سوء استفاده جنسی از کودکان و زنان قرار دارد.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد با وجود اینکه قوانین ویژه ای برای اعطای پناهندگی به پناجویان خارجی و حفظ حقوق آنها وجود دارد، اما آنها شاهد تبعیض هایی در این زمینه هستند.

بنا بر این گزارش، از 3 هزار و 260 درخواست پناهندگی در ژاپن در سال 2013، تنها با شش مورد آن موافقت شده است.

همچنین پناهجویان خارجی برای دسترسی به برخی امکانات مانند مسکن، تسهیلات آموزشی و استخدام با مشکل مواجه هستند.

سازمان های غیردولتی ژاپن گزارش های منتشر کرده اند که پلیس این کشور در برخی از شهرها، مزاحمت هایی را برای اتباع خارجی به ویژه سیاهپوستان اهل آفریقا ایجاد می کند.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است، حقوق زنان به درستی در ژاپن رعایت نمی شود و بسیاری از آنها با تبعیض و آزار و اذیت های جنسی مواجه هستند.

در حالی که قانون، خشونت و درگیری را ممنوع اعلام کرده اما تنها در سال 2013، 49 هزار و 533 پرونده خشونت و درگیری در ژاپن وجود داشته که 93.4 قربانیان آنها، زنان هستند.

پیش از این، سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی ضمن انتقاد شدید از نحوه عملکرد دولت ژاپن در قبال اقلیتهای قومی در این کشور، اعلام کرد که ژاپن کماکان در حال دور شدن از معیارهای بین المللی حقوق بشر است.

این سازمان در گزارش سالیانه 2014 میلادی اعلام کرد: دولت ژاپن هیچگونه اقدامی در زمینه مقابله با اظهارات و الفاظ تبعیض آمیز بکارگرفته شده علیه اقلیتهای قومی کره ای که در این کشور بسر برده و بارها هدف سخنان اهانت آمیز و اذیت و آزار قرار گرفته اند، صورت نداده است.

این گزارش حاکی است دولت ژاپن همچنین در زمینه وضع قانونی مطابق با معیارهای بین المللی برای ممانعت از اذیت و آزار اقلیتها و نیز اقدامهای خصمانه و خشونت علیه آنان، اقدامی نکرده است.

در این گزارش از اقدام اخیر دولت ژاپن برای تصویب قانون «حفظ اسرار دولتی» در این کشور نیز انتقاد و اعلام شده است که این قانون حق عموم مردم را برای دانستن محدود کرده و این محدودیت شامل حال رسانه ها نیز شده است.

قانون «حفظ اسرار دولتی» به دولت ژاپن اجازه می دهد آنچه را که اطلاعات حساس تلقی می کند، اسرار ویژه بخواند و برای کسانی که چنین اسراری را منتشر کنند مجازات جنایی تا 10 سال حبس در نظر بگیرد.


منبع: ایرنا



زمانبندی انتشار: 6 تير 1394 - 10:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن