تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815618859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماران کلیوی و هزاران درد فروخفته!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: فاطمه طاهری: تا به حال یک بیمار کلیوی را از نزدیک ندیده بودم همیشه با خودم فکر می کردم این آدم ها باید خیلی خسته و ناراحت باشند از اینکه روزها را با دردی به این بزرگی می گذرانند اما این فرد فرق می کرد. تمام وجودش پر از انرژی بود با اینکه یک روز در میان دیالیز می شد و وقتی از دیالیز می آمد و از چهره رنگ و رو رفته اش معلوم بود که تا چه اندازه بی حال است، اما همه کارهایش را می کرد به دخترش رسیدگی می کرد و حتما هر روز دخترش را به پارک می برد.

به گزارش تراز ،کلیه هایش را در بارداری از دست داده بود بماند از اینکه در آن دوران سخت چه عذابی بر جسمش وارد شده بود روح و روانش هم هر روز توسط اطرافیان زخمی تر می شد اما باز هم خم به ابرو نمی آورد و باز هم که او را می دیدی لبخند از چهره اش برداشته نمی شد.تا به حال دو بار پیوند شده است اما باز هم کلیه اش پس زد و دوباره راهی دیالیز شده است. او از سختی ها می گوید اما باز هم می خندد اینکه داروها هر روز گران تر می شود از او می پرسم مگر شما جزء بیماران خاص نیستید؟ می گوید چرا اما داروهای ایرانی را رایگان می دهند که خود پزشکان این دارو را قبول ندارند. تعریف می کند یکی از دوستانش بعد از پیوند، داروها را گیر نیاورده است و مجبور شده به تبریز برود و داروها را تهیه کند. بماند که بسیاری از بیماران راهی ناصر خسرو می شوند و داروهای تاریخ انقضا گذشته نصیبشان می شود و آنها را روانه مرگ می کند.او می گوید: هر روز از رسانه ها می شنویم که داروهای جدید ساخته شده و یا تحریم ها کم تر شده است اما ما که بیمار هستیم و  هر روز در این داروخانه ها به دنبال داروهایمان می گردیم عکس این موضوع را می بینیم.کلیه این عضو نجیب، صدایش در نمی یاد اما وقتی که می فهمی مشکلی برایش پیش آمده دیگر دیر است و خیلی باید زرنگ باشی تا این لوبیای کوچک را از دست ندهی.او می گوید: دکترها گفته اند درخارج از کشور کلیه مصنوعی ساخته شده که نتیجه مثبتی هم داشته اما به ایران وارد نمی شود تا مشکل این دست از افرادی که کلیه های پیوندی به آنها نمی سازد رفع شود.او از سختی های پیوند می گوید: اینکه در این بازار سیاه گیر آوردن کلیه ای با قیمت مناسب چقدر سخت است و بعضی افراد وقتی می خواهند کلیه هایشان را بدهند چقدر سوء استفاده می کنند حال آنکه امکان دارد آن کلیه بعد از پیوند حتی یک دقیقه هم برای آن بیمار کار نکند.در اسلام سلامت یک نفر برابر با همه انسان ها است آنجایی که خداوند در قرآن آورده است که نجات جان یک انسان برابر با نجات جان همه است. در دولت اسلامی هم باید این موضوع مد نظر قرار گیرد. هیچ کدام از ما حال آن بیماری که هر روز به دلیل ناتوانی کلیه باید نیمی از روز خود را زیر دستگاه دیالیز بگذراند را درک نخواهیم کرد. به همین دلیل امام خمینی (ره) می گوید: باید تلاش کنیم وقتی در خانواده ای فردی مریض می شود تنها مشکل مریضی فرد بیمار باشد و مشکلاتی مانند دارو و هزینه گریبان گیر خانواده نشود.سهل انگاری در تامین نیاز بیماران نه تنها از دید اسلامی مورد قبول نیست که در غیر اسلامی ترین جوامع که سود پایه اصول اخلاقیشان می شود به این مساله به عنوان امری مستثنی نگاه می کنند. بیماران کلیوی تنها بخشی از بیماران خاص هستند که تنها امیدشان خدا است.





زمانبندی انتشار: 6 تير 1394 - 10:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن