تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798336059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت با ایجاد وزارت زنان/ مشکلات زنان به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نشست بررسی مشکلات بانوان در پانا مطرح شد؛ مخالفت با ایجاد وزارت زنان/ مشکلات زنان به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود خبرگزاری پانا: طرح تشکیل وزارت زنان و خانواده، افزایش سهم مدیریتی زنان، موضوع جایگاه زنان در کشور و نگاه انقلاب اسلامی به زنان از مهم ترین محورهای مطرح شده در نشست بررسی مسایل زنان بود که با حضور توران ولی مراد فعال زنان و خانواده بحث و بررسی شد.
۱۳۹۴ جمعه ۵ تير ساعت 00:21

خبرگزاری پانا+

توران ولی مراد فعال امور زنان و خانواده با حضور در خبرگزاری پانا، با اشاره به ابعاد مختلف و مزایا و معایب طرح ارتقای تشکیلات زنان به وزارتخانه اظهارداشت: خوب طبیعی است که وزارتخانه امکانات بیشتری دارد، اما بنده با این طرح خیلی موافق نیستم، به این دلیل که موضوع زنان مساله ای نیست که یک وزارتخانه بخواهد از پس آن برآید بلکه رسیدگی به امور بانوان بین دستگاهی است.
وی درباره چرایی نیاز به تشکیل وزارت زنان در کشور گفت: تشکیل وزارت زنان حتما دلایلی دارد. مثلا فرض کنید اگر از 20 سال پیش درباره این موضوع صحبت می شد، برخی ها اصلا توجیه نبودند که چرا باید امور زنان داشته باشیم. اصل قضیه این است که هم در قانون اساسی آمده و هم در واقعیت این است که زنان به دلیل زن بودن با یکسری مسایل، مشکلات و تبعیض ها روبرو هستند که باید مرتفع شود.
مشکلات زنان به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود
این فعال حوزه زنان در ادامه با تأکید بر اینکه تبعیض ها و مشکلات زنان به همه دستگاه ها مربوط می شود، افزود: در اینجا باید گفت که وجود یک وزارتخانه برای زنان، مقداری قضیه را از اصل خود دور می کند. آنجا که برای رسیدگی به امور زنان کار می شود باید ستادی و قوی باشد تا بتواند در دستگاه های دیگر وظیفه خود را انجام دهد.
در امور زنان مسیر را اشتباه و ناصحیح رفته‌ایم
ولی مراد ادامه داد: مشکلی که اساسا در حوزه زنان با آن روبرو هستیم این است که کشور ما در این 36 ساله و به خصوص در این 26 ساله که سه دوره 8 ساله و یک دوره دو ساله از حضور دولت ها را داشتیم، در امور زنان مسیر غلط و ناصحیح رفته ایم و این بخش هنوز نتوانسته خود را درست تعریف کند و به درستی وارد عمل شود. بنابراین آنچه که به آن احتیاج داریم یک گردش و چرخش در حوزه امور زنان و خانواده از رأس امور است. یعنی مسیر فعلی اشتباه است و باید مسیر دیگری رفت، مسیری که هم اکنون امور زنان می رود، مسیر بازی، شادی و تماشاست.
وی با تأکید بر اینکه هدف باید حل مشکلاتی که زنان به دلیل زن بودن دارند، باشد گفت: برخی از افراد وقتی از امور زنان صحبت می شود هر موضوعی را مطرح می کنند، در صورتی که خیلی از این مسایل امور زنان نیست. وقتی حرف از هوا، ترافیک، صلح، جنگ و تحریم ها می شود زن ها را هم وارد بحث می کنند در صورتی که فقط موضوعاتی که زنان به دلیل زن بودن با آن روبرو هستند به امور زنان مربوط است.
با حضور فرمایشی زنان در مجلس و دولت، مشکلات به قوت خود باقیست
دبیر ائتلاف اسلامی زنان در ادامه سخنان خود به موضوع پست های فرمایشی به زنان در دولت اشاره کرد و گفت: وقتی قرار شد خانم ها وارد جایگاه مدیریتی شوند، آقایان افراد نسبی خود را یعنی(همسران، خواهران و دختران) وارد کار کردند و بعد فهمیدند که این مساله منافع و امتیازاتی برای آن ها دارد.
ولی مراد افزود: متاسفانه هر کاری که در حوزه زنان انجام شده در بخش همایش، دیدار و نشست خلاصه شده و در واقع مسیر را غلط رفته ایم و با حضور فرمایشی زنان حالا چه مجلس باشد و یا دولت مشکلات به قوت خود باقیست. به دلیل اینکه امکانات، اقتدار، سرمایه، بودجه و پست ها در انحصار آقایان است و تا کنون انحصار طلبانه اداره شده است. هر کجا که امکاناتی بوده در اختیار آقایان بوده است.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا زنانی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم هستند با طرح هایی موافقت می کنند که مخالف حقوق زنان است؟ گفت: ما در کشور آدم هایی با طرز فکرهای متفاوت داریم اما حرف ما اصلا اینها نیست. حرف ما ساماندهی امور بانوان است. بنده می گویم اساسا مرکز امور زنان در کشور ما امکانات و فرصت ها را سوزانده است. همین خود خانم ها که در امور هستند، اساسا مسیر را غلط رفته اند.  
زن و مرد، نفس واحده هستند
دبیر ائتلاف اسلامی زنان ادامه داد: اگر همین عملکرد دو ساله حوزه زنان را بررسی کنیم به جنبه فمنیستی تنه می زند. فمنیست اصل خود را دارد اما اسلام مساله عدالت محوری است و مساله این است که زن و مرد انسان و نفس واحده هستند. قرآن می گوید نفس واحده و چون نفس واحده هستند، جوهره وجودی آن ها یکی است.
فردی که پست امور زنان می‌گیرد، موظف است عملیات انتحاری انجام دهد
این فعال حوزه زنان تأکید کرد: فردی که پست امور زنان را می گیرد موظف است که عملیات انتحاری انجام دهد. یعنی نمی تواند بعد از گرفتن امکانات به صندلی و تایید بالا فکر کند و تا زمانی که اینجوری فکر می شود، مشکلات حل نمی شود. از طرفی می گوییم چرا زنان در جایگاه قدرت و مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نیستند؟ یک بخش از اعتراض ما این است که چرا در مراکز سیاست گذاری مملکت را از وجود نگاه زنان محروم می کنیم.
وی در ادامه به جایگاه زن در ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با نگاه انقلاب اسلامی تعریفی از زن در جهان شد و این تعریف به صحنه آمد. ما تا آن موقع دو تعریف متحجرانه از زن داشتیم. یکی به اسم اسلام زن را متعلق به خانه و یکی هم در نگاه غربی زن را ابزاری می دانست برای بیرون بردن توانمندی جنسی زن. اما در این میان نگاهی به صحنه آمد که زن را با دید اسلام نگاه می کرد که تصمیم گیر و تصمیم ساز است و حق انتخاب دارد. این نگاه انقلاب اسلامی به زن بود.
انقلاب اسلامی، زنان را به صحنه آورد
ولی مراد ادامه داد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید ضربه مهلکی برای استکبار بود. استکباری که همه کشورها را احاطه کرده بود. اما امام خمینی(ره) یک مدرسه فکری داشت که هسته فکری درست شد که آن تفکر پویای اسلامی شکل گرفت. تفکری که با انقلاب به صحنه آمد و زنان را به صحنه آورد.
وی افزود: اشکال اصلی در حوزه زنان به فعالان و نهادهای مدنی و دانشگاهیان برمی گردد، یعنی بعد از انقلاب این تفکر به صحنه آمد که فردی که در حوزه زنان به قدرت می رود باید نگاه انقلاب را تثبیت کند و در بدنه قدرت بر همین اساس جلو برود و به همه دستگاه ها تسری پیدا کند. از طرفی رسانه ها و نهادهای مدنی باید مراکز قدرت را نظارت کنند.
این فعال حوزه زنان تصریح کرد: با انقلاب نگاهی به زن شد که خود را تصمیم ساز و دارای حق انتخاب بداند، همچنین خود را صاحب همه حقوقی که در جامعه به عنوان یک انسان هست می داند. این باور به زن داده شد. ما این نگاه را از یک طرف حفظ کردیم اما در خانواده ها هیچ چیزی تغییر نکرده هنوز مرد نفقه می دهد، زن تمکین می کند و بچه ها مال مرد هستند، ما گرفتار عدم تعادل و توازن و هماهنگی در حوزه مساله زنان و خانواده هستیم.
دبیر ائتلاف اسلامی زنان در ادامه درخصوص افزایش سهم مدیریتی زنان در کشور و طرح این موضوع از سوی معاون امور زنان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: راه حل این موضوع مصوب کردن است. در حال حاضر نگاه خانم هایی که در مجلس هستند به دست آقایان است که آن ها را در لیست بگذارند. حرف ما این است که زنان با زنان رقابت کنند ما نمی گوییم که جایگاه مدیریت را به خانم ها بدهند اما در همین مجلس هر فردی که بیشتر رای میاورد او انتخاب می شود. ما می گوییم یک لایحه ای باشد که به زنان سهم بدهد. می توان فرایندی برای انتخابات تعیین کرد.
وی تأکید کرد: نقطه مطلوب ما در حوزه زنان این است که در جامعه زنان به دلیل زن بودن با مشکلی روبرو نباشند. هر امکاناتی که باید داشته باشند و جامعه نمی تواند برخی از فرصت ها را از زنان به دلیل زن بودن بگیرد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن