تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804561572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف قیمت میوه از شمال تا جنوب شهر چقدر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش؛
اختلاف قیمت میوه از شمال تا جنوب شهر چقدر است
میوه‌هایی که در سطح شمال شهر عرضه می شوند از نظر کیفیت برترند ، ضایعات و دوریز ندارد و همین امر می تواند یکی از دلایل گرانی میوه های شمال شهر باشد اما در این میان برخی خرده فروش ها به دلیل پرداخت اجار بها سود بیشتری از فروش می برند که از آن به عنوان گرانی کاذب یاد می شود.

اختلاف قیمت میوه از شمال تا جنوب شهر چقدر است
به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از شمال تا جنوب قیمت و کیفیت میوه متفاوت است. برخی خرده فروش‌های با انصاف میوه را با احتساب سود منطقی 35 درصد محاسبه می کنند تا مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد اما برخی‌ها هم به دلیل پرداخت اجاره بهای خود، با افزایش سود بیشتر این خسارات را از جیب مصرف کننده پرداخت می‌کنند.


بر اساس این گزارش؛ در پی افزایش قیمت میوه و قیمت گذاری سلیقه ای آن توسط دلالان گرانی میوه در سراشیبی قیمت‌ها افتاد و ورود میوه‌های خارجی هم بر اثر ضعف در نظارت ها مجوز واردات یافت و این در حالی است که میوه های تولید داخل گران هستند و مصرف کننده قدرت خرید کم‌تری دارد.


یکی از مهم ترین دلایل تفاوت قیمت میوه های تابستانه در سطح شمال و جنوب شهر کیفیت برتر و کرایه حمل و نقل بیشتر است که با نظارت سازمان تعزیرات در تمامی مناطق مختلف بایستی قیمت‌ها را بر اساس فاکتور به درستی بررسی کرد. میوه های درجه یک در مناطق شمالی و میوه های درجه دو و درجه سه در مرکز و جنوب شهر بر حسب قدرت خرید مصرف کننده به توزیع می‌رسند.


سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تاثیر اجاره بها در افزایش قیمت میوه مصرف کننده را متضرر خواهد کرد، افزود: ایجاد مجموعه های دولتی زیر نظر شهرداری در عرضه مستقیم محصول با قیمت متناسب به منفعت مصرف کننده و به ضرر دلالان است.


وی تصریح کرد: چنانچه مجموعه های زیر نظر شهرداری در راستای عرضه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی با پرداخت یک اجاره بهای مساوی دایر شود، نوسان قیمت در عرضه کمتر خواهد شد.


نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: محصولات کشاورزی از کشاورز به یک قیمت خریداری می شود و در زمان عرضه ممکن است متناسب با مناطق مختلف و قدرت خرید با اختلاف قیمت بیشتر و یا کمتر توزیع شود.


وی در ادامه یادآور شد: سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار باید با کنترل و نظارت بیشتر از گران فروشی های کاذب جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.


هدایت الله میرمردازهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: چنانچه مسئولان نظارتی و مدیریتی در امور تولیدات داخلی دقیق نباشند، نقش واسطه گران و دلالان در بازار مصرف پررنگ می شود و محصول گران به دست مصرف کننده می رسد.


وی خاطر نشان کرد: با عدم خرید به موقع محصولات کشاورزی، کشاورزان مجبور می شوند محصولات خود را با قیمت کمتر و ضرر و زیان بیشتر بفروشند بدون اینکه سودی نصیب آنان شود. 


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکیید کرد: متولیان امر باید محصولات تولیدی تولیدکنندگان را قیمت گذاری کنند و اجازه ندهند واسطه ها در بازار حضور یابند و با چندین برابر افزایش قیمت ماحصل دسترنج کشاورزان را بفروشند.


قیمت میوه در شمال، جنوب و مرکز شهر در خرده فروشی ها به شرح جدول زیر است:


قیمت در مرکز و جنوب شهر قیمت در شمال شهر محصول درجه 2 درجه 2 درجه 1   6000 8000 12000 زردآلو 7000 8000 14000 گیلاس 6000 5000 7000 آلبالو 8000 8000 12000 انگور یاقوتی 8000 9000 15000 هلو 8000 8000 15000 شلیل 2500 3200 4000 موز 6000 8000 12000 گوجه سبز   7000 10000 انبه 1500 1500 2000 خیار


قیمت میوه در مرکز و جنوب شهر تقریباٌ مشابه است و تفاوت چندانی ندارد اما کیفیت در شمال شهر متفاوت است.


در تفسیر این گزارش باید افزود: دلایل گرانی میوه را باید در سوءمدیریت و عدم توزیع، شکاف بین عرضه و تقاضا جستجو کرد اما آنچه که بیشتر از همه به چشم می خورد حمایت از حقوق مصرف کننده است که بایستی در تمام مجامع ملی و بین المللی به آن توجه کرد. با واردات محصولات کشاورزی و قاچاق حق تولیدکنندگان داخلی از بین می رود و با گرانی کاذب حقوق مصرف کننده پایمال می شود که نظارت تنها راهکار حمایت از اقتصاد مقاوتی تولید و مصرف است.


شاید یکی از دلایل اختلاف قیمت میوه تفاوت در کیفیت باشد اما در مواردی اختلاف در پرداخت اجاره بها، در مناطق مختلف می تواند یکی از موارد تخلف باشد که متاسفانه در برخی شرایط به دلیل عدم نظارت مسئولان از جیب مصرف کننده پرداخت می شود که این گونه موارد بایستی پیگیری شود.


گزارش: مریم جلیلی پور 



انتهای پیام/



اخبار مرتبط

قاچاق میوه با مجوزهای پیله‌وری / قیمت لیموترش کاهش یافت
قیمت میوه تابع عرضه و تقاضا است
میوه‌های وارداتی رکورددار گرانی/ انگور شیلی کیلویی 33 هزار تومان
ورود هیجان انگیز هویج به بازار گرانی




۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن