تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803516273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آينده طرح تحول سلامت در دست بيمه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آينده طرح تحول سلامت در دست بيمه‌هاست
طرح تحول سلامت در حالي يك سالگي‌اش را پشت سر مي‌گذارد كه شيشه عمر اين طرح و ادامه حيات آن بنا به اذعان وزير بهداشت كاملاً با همكاري بيمه‌ها ارتباط دارد. اين در حالي است كه به گفته معاون درمان وزارت بهداشت در حال حاضر بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت 3 هزار و 100 ميليارد تومان از بيمه‌ها طلبكارند.
نویسنده : زهرا چيذري 


طرح تحول سلامت در حالي يك سالگي‌اش را پشت سر مي‌گذارد كه شيشه عمر اين طرح و ادامه حيات آن بنا به اذعان وزير بهداشت كاملاً با همكاري بيمه‌ها ارتباط دارد. اين در حالي است كه به گفته معاون درمان وزارت بهداشت در حال حاضر بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت 3 هزار و 100 ميليارد تومان از بيمه‌ها طلبكارند.
بي اعتباري دفترچه‌هاي بيمه ماجرايي است كه همه كساني كه گذرشان به دكتر و دوا افتاده با تمام وجود آن را دريافته‌اند اما با وجود اين طرح تحول سلامت از نيمه ارديبهشت ماه سال گذشته تلاش كرد تا لااقل در مراكز و بيمارستان‌هاي دولتي اعتبار را به دفترچه‌هاي بيمه باز‌گرداند. با وجود اين نيمه‌هاي راه بود كه همراهي نكردن بيمه‌ها براي ادامه اين طرح رفته رفته خود را نشان داد. گام سوم طرح تحول با واقعي كردن تعرفه‌ها و افزايش 120 تا 300 درصدي مزد درمان، بخش مهمي از اعتبارات اختصاص يافته به طرح تحول را به خود اختصاص مي‌داد و حالا براي آنكه پرداخت از جيب مردم افزايش نيابد بيمه‌ها بايد نقشي مؤثرتر را ايفا كنند. اين در حالي است كه به گفته محمد آقاجاني بيمارستان‌ها در زمينه تأمين نقدينگي مشكل جدي دارند چراكه اين نقدينگي بايد از طريق بيمه‌هاي پايه انجام شود اما فاصله پرداختي‌ بيمه‌ها بسيار زياد شده است. به گفته وي پرداخت‌ها براساس كتاب جديد تعرفه‌گذاري انجام مي‌شود اما فاصله پرداخت‌ها زياد شده است، به طوري كه براساس آخرين بررسي، بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت از سازمان‌هاي بيمه‌گر پايه طبق اسناد سال 93، 3 هزار و 100 ميليارد تومان طلبكارند كه اين رقم به جز اسناد دو ماهه اول سال 94 است.

   يا بيمه نكنيد يا پول بدهيد
حالا براي رسيدن به توافق براي ادامه طرح تحول وزير بهداشت در جلسه مشترك با بيمه مركزي و مديران عامل بيمه‌هاي تجاري كه با موضوع حل و فصل مشكلات و اجراي صحيح برنامه تحول نظام سلامت برگزار شد، با تأكيد بر اينكه بيمه‌ها پاشنه آشيل طرح تحول سلامت هستند، گفت: طرح تحول سلامت موجب رضايتمندي مردم شده و طبيعي است كه بدون همراهي بخش‌هاي مختلف امكان ادامه مسير وجود ندارد. از  اين پس بايد با همكاري بهتر از همراهي مؤثر بيمه‌ها برخوردار شد. ضمن اينكه در سال ۹۴ انتظار چيز ديگري است و انتظار داريم بيمه‌ها كمك كنند و اين انتظار از چهار شركت بيمه اصلي بيشتر است.  به گفته وزير بهداشت اين وزارتخانه فروشنده خدمت بوده و نوع خدماتي كه وزارت بهداشت ارائه مي‌دهد، از جنس حقوق است.  دكتر‌ هاشمي عدم پرداخت به موقع مطالبات بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت از سوي بيمه‌ها را همچون عدم تخصيص اعتبار در پايان ماه در وزارت آموزش و پرورش خواند كه انجام امور را مختل و چه بسا كارها را فلج مي‌كند.  وزير بهداشت تأكيد كرد: در سال ۹۴ انتظار داريم بيمه‌ها با به روز رساني پرداخت‌هايشان به طرح تحول سلامت كمك كنند.  هاشمي با بيان اينكه 80 درصد خريدار خدمات وزارت بهداشت بيمه‌ها هستند، از تأخير پنج ماهه در پرداخت پول خدمات خريداري شده انتقاد كرد. به گفته وي، بر اساس قانون بدهي بيمه‌ها به بيمارستان‌ها بايد ظرف يك‌ماه تسويه شود. بر اين اساس بنا به تأكيد وزير با چنين روندي اگر بيمارستان‌هاي خصوصي زير بار قرارداد با بيمه‌ها نرفتند وزارت بهداشت با آنها برخورد خواهد كرد. ‌هاشمي قول داد بيمارستان‌ها را در به‌روز‌رساني اسنادشان مكلف كند تا بيمه‌ها هم پرداخت‌هايشان را به روز كنند.
وي با انتقاد از نحوه پرداخت بيمه‌ها گفت: حرف ما اين است كه يا بيمه نكنيد يا اگر بيمه مي‌كنيد پول وزارت بهداشت را بدهيد. در عين حال به اسناد رسيدگي كنيد، اگر پزشكي تخلف كرد گزارش دهيد و وزارت بهداشت با تمام توان با شركت‌هاي متخلف برخورد خواهد كرد.

   بدهي دولت به بيمه‌ها روي ديگر سكه
آن سوي ماجرا اما بدهي ميلياردي دولت به بيمه‌هاست. ظاهراً دولت 90 هزار ميليارد تومان بدهي انباشته به بيمه تأمين اجتماعي دارد و هزار و 500 ميليارد تومان نيز به بدهي‌هاي دولت، امسال اضافه شده است. از سوي ديگر با اجراي طرح سلامت، 100 درصد پرداختي سازمان‌هاي بيمه‌گر افزايش يافت و به گفته معاون درمان تأمين اجتماعي 3 هزار و 200 ميليارد تومان براي اين طرح در سال جاري برآورد هزينه شده است. از سوي ديگر برخي از بيمارستان‌هاي دانشگاهي نتوانستند به موقع اسنادشان را برسانند. با تمام اينها اما نمي‌توان از انفعال بيمه‌ها در مديريت منابع و سرمايه‌گذاري آنها براي تأمين منابع لازم گذشت. در نهايت اين مردم هستند كه زير بار كوتاهي دولت، بيمه‌ها و نظام بهداشت و درمان قد خم مي‌كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن