تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820345043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمند ایرانی و ثبت تصاویر جادویی با آینه! +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


خلاقیت دیدنی یک هنرمند ایرانی؛
هنرمند ایرانی و ثبت تصاویر جادویی با آینه! +تصاویر
یکی از نخستین موارد استفاده از آینه در معماری را می‌توان در ایران زمین و در کاخ پرسپولیس مشاهده کرد.



به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، یکی از نخستین موارد استفاده از آینه در معماری را می‌توان در ایران زمین و در کاخ پرسپولیس مشاهده کرد. کاخ تچرا یا تالار آینه که کاخ زمستانی داریوش بزرگ، پادشاه هخامنشی بوده، یکی از بهترین نمونه‌های این خلاقیت است. اکنون هنرمندی ایرانی، آینه را همچون پلکانی از زمین به بهشت به تصویر کشیده که در ادامه به تماشای آثار او خواهیم نشست.   در این کاخ (Tachra Palace)، سنگ‌های سیاه به کار رفته را تا جایی صیقل داده‌اند که سطح آنها صاف و یکنواخت شده و قابلیت انعکاس پیدا می‌کرد. در این حالت علاوه بر زیبایی بیشتر محیط، بر ابعاد و وسعت کاخ نیز افزوده می‌شد. اکنون خانم شیرین عابدینی راد، سعی کرده با استفاده از آینه این مفهوم را جامه‌ای نو بپوشاند.  

  این خانم در پروژه خود تحت عنوان "بهشتی روی زمین"، با استفاده از آینه‌هایی در اشکال متقارن و هندسی متنوع، حال و هوای محیط را دگرگون کرده است. در واقع او با به کارگیری آینه، به خلق بهشتی زمینی روی آورده است. چرا که آینه‌ها بازتاب‌دهنده‌ی نور هستند که مفهومی مهم و استعاری، در فرهنگ ایران زمین به شمار می‌رود.  

  یا زمانی که آینه‌ها روی زمین قرار داشته و انعکاس‌دهنده‌ی آسمان آبی هستند، حوضچه‌هایی مملو از آب زلال را تداعی می‌کنند. به طوری که بیننده به سختی قادر به کنترل وسوسه‌ی پریدن به داخل این چشمه‌های نور، خواهد بود. هنرمند با استفاده از این روش موفق به برطرف کردن یکی از مشکلات اصلی خود، یعنی کمبود آب در صحرا شده و استخرهای کوچکی از آب را روی شن و ماسه صحرا، به تصویر کشیده است.  

  به عنوان مثال قرار دادن آینه روی پله‌ها، اتمسفر محیط را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زمانی که بیننده از بالا به این اثر هنری نگاه می‌کند، با صحنه‌ای خیالی و بصری مواجه می‌شود که از نور فراوانی برخوردار است. تصویری که از بُعد معنوی متفاوتی برخوردار بوده و لاجرم فضا را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.  



  در مجموع می‌توان گفت هنرمند با این ابتکار، چالشی بزرگ پیش روی ذهن انسان و ارتباط آن با عناصر طبیعت نهاده  است.  



  بیتوته 206  



۰۳/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن