تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798582842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر توکلی و مطهری درباره مصوبه حقوق هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نظر توکلی و مطهری درباره مصوبه حقوق هسته‌ای
علی مطهری و احمد توکلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تاثیر حفظ دستاوردهای هسته ای در افزایش قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده و حمایت از دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کردند.
آفتاب : علی مطهری و احمد توکلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تاثیر حفظ دستاوردهای هسته ای در افزایش قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده و حمایت از دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، علی مطهری و احمد توکلی از نمایندگان مجلس با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که شامگاه سه شنبه از شبکه دوم سیما پخش شد درباره تصویب طرح حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس که به امضای 213 نماینده رسید، گفت وگو کردند.

علی مطهری در این برنامه گفت: این طرح قدرت چانه زنی تیم هسته ای را بالا می برد و این مهم نشان از وحدت ملت و حکومت درباره مسئله هسته ای است. همچنین پیام خارجی این طرح نسبت به پیام داخلی بیشتر است.

وی یادآور شد: این طرح دست دولت را باز می گذارد که اگر توافق بدی صورت گرفت ابزاری و بهانه ای وجود داشته باشد که بتواند توافق را لغو کند و این طرح به سود دولت است.

این نماینده مجلس با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در طرح حفظ دستاوردهای هسته ای اظهار کرد: اگر ما می خواستیم دست مذاکره کنندگان را ببندیم اصلاحاتی که انجام شد خیلی مفید نبود اما برای توافق مفید، این اصلاحات مهم بود. در طرح اول برخی موارد بود که دست مذاکره کنندگان را می بست.

مطهری تاکید کرد: در پایان این طرح اشاره شده که مصوبات شورای عالی امنیت ملی مهم است و اصلاحاتی که روی طرح اولیه انجام شد ، درست بود.

وی ادامه داد: ما نباید پیام بد و منفی به طرف مقابل بدهیم تا طرف مقابل از ما سوء استفاده و در ما احساس ضعف کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: کار امروز مجلس همدلی و همزبانی با دولت بود. البته اظهار نظرهای مخالف ضرری ندارد. انتقادی به هیات رییسه مجلس دارم؛ ضرورتی نداشت که برای تصویب این طرح آیین نامه زیر پا گذاشته شود.

این نماینده مجلس گفت: این طرح ابتدا باید چاپ شود و در اختیار نمایندگان قرار گرفته و رای گیری شود. همچنین اگر مخالفان حرف می زدند بهتر بود. عده ای ممکن است در داخل مجلس حرف دیگری داشته باشند اما قطعا اکثریت مجلس این رای را تصویب می کردند.

مطهری درباره ویژگی های توافق خوب گفت: توافق خوب توافقی است که مردم ایران به حقوق خود برسند و ظلم هایی که تحت عنوان تحریم بر ما تحمیل شده از بین برود و مردم زندگی عادی داشته باشند. ما عزت نفس خود را از دست نمی دهیم. اگر به توافق هم نرسیم اینگونه نیست که به پایان زندگی سیاسی و اجتماعی خود رسیده ایم.

اعتماد به مذاکره کنندگان

احمد توکلی نیز در این برنامه اظهار کرد: وقتی اکثریت مردم خواهان روش عزتمندانه برای لغو تحریم های ظالمانه و حفظ دستاوردهای هسته ای هستند نمایندگان نیز به این خواسته عمومی رای می دهند و طرح اخیر مجلس پشتیبانی از دولت است.

وی یادآور شد: وقتی که حد جواز مذاکره کنندگان مشخص باشد، توقع طرف مقابل پایین می آید. وقتی که مجلس تصویب می کند که از خطوط مشخصی نمی توان جلوتر رفت، برای طرف مقابل محدودیت هایی ایجاد می شود.

این تهیه کننده توضیح داد: این طرح تاکید بر مصوبات شورای عالی امنیت ملی دارد. باید اعلام کنیم که مذاکره کنندگان مورد اعتماد ما هستند. باید به مذاکره کنندگان اعتماد داشته باشیم و این شرط از سوی مقام معظم رهبری و قاطبه مجلس رعایت شده است.

توکلی ادامه داد: مراعات منافع ملی اقتضا می کند که به مذاکره کنندگان اطمینان خاطر بدهیم که آنان را قبول داریم و در عین حال طرف مذاکره کننده بداند که حرف آنان حرف ما هم هست.

وی تاکید کرد: ما باید همسو حرف بزنیم نه همسان. نباید در داخل به گونه ای صحبت کنیم که به مردم القا شود همه چیز در حال از دست رفتن است.

به گفته این نماینده مجلس، رهبر معظم انقلاب فرد مقتدری است و به تیم مذاکره کننده کاملا اعتماد دارند و شرط همسو این است که به مذاکره کنندگان اعتماد کنیم.

توکلی گفت: اگر بگوییم که همه امور اقتصادی ما وابسته به مذاکرات است پشت مذاکره کنندگان را خالی کردیم.

وی درباره توافق خوب یادآور شد: توافق خوب دو مشخصه دارد نخست آن که ظلم تحریم حذف شود و دوم آن که حقی که باعث شد ملت ایران ظالمانه تحریم شود به رسمیت شناخته شود. آنها موظف هستند در زمینه هسته ای به ما کمک کنند و اذعان کنند که این حق را قبول دارند و باید تحریم ها را بردارند.

این نماینده مجلس توضیح داد: عزت ملی که از آن صحبت می شود ما به ازای اقتصادی تعیین کننده ای دارد و اگر ملتی ذلیلانه بخواهد زندگی کند اقتصادی نخواهد داشت.

بررسی مصوبه مجلس

نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: تا پایان وقت اداری روز جاری مصوبه مجلس در زمینه حفظ دستاوردهای هسته ای به ما نرسید اما در صورت وصول مصوبه، با توجه به اینکه دستور جلسه روز چهارشنبه مشخص شده، در صورتی که امکان بررسی موضوع در جلسه فردا در صورتی که زمان وجود داشته باشد آن را بررسی می کنیم.

وی یادآور شد: ما تا چهارشنبه هفته آینده و در مدت زمان 10 روز مقرر درباره این طرح نظر می دهیم. البته در جلسات فوق العاده نیز می توانیم موضوع را بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: درباره این مصوبه دو پرسش وجود دارد؛ نخست آنکه آیا راه حل منطبق با قانون اساسی و شرع انتخاب شده و دوم اینکه آیا بهترین سیاست از بین راه های مجاز حقوقی و قابل تصور انتخاب شده است یا خیر؟ شورای نگهبان به سوال اول می تواند پاسخ دهد و پرسش هایی همچون آیا راه حل قاطعیت دارد و یا طرح پیشنهادی انعطاف لازم را برای پیشبرد سیاست خارجی دارد، مربوط به ارزشگذاری راه حل سیاسی ارائه شده می شود.

ابراهیمیان توضیح داد: شورای نگهبان قبل از شور در این باره نمی تواند اظهار نظر کند. اصل 71 درباره اختیارات مجلس، اصول مربوط به تفکیک قوا و اصل 76 در قلب بحث حقوقی ما درباره این طرح می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.




تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن