تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798256572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این گیاه فوق العاده را قبل از قاعدگی مصرف کنید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گیاهان دارویی؛
این گیاه فوق العاده را قبل از قاعدگی مصرف کنید
رازیانه برگ های آبدار و عطر شیرینی دارد. رازیانه از قدیمی ترین گیاهانی است که انسان کشت کرده است و عطر نیروبخش، خواص درمانی و کاربرد آن در آشپزی، محبوبیت خاصّی به این گیاه داده است.



قال امیرالمومنین علیه السلام: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.     به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، رازیانه گیاهی دائمی با گل های زرد و برگ های پر مانند و بومی منطقه ی مدیترانه ای است. بسیاری از افراد فکر می کنند که رازیانه یک گیاه معمولی است که تنها می توانند به سالادها و غذاهای دیگر خود اضافه کنند و طعم مطبوعی به آنها دهند. این درحالی است که رازیانه چیزهای بیشتری برای ارائه کردن دارد.
از دیرباز، از این گیاه برای مصارف آشپزی و درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. از دانه های گیاه رازیانه هم همچون بسیاری از گیاهان دیگر، روغنی به دست می آید که فواید گوناگونی دارد.  
ترکیب روغن رازیانه این روغن بیشتر از دانه های رسیده یا خشک شده ی گیاه رازیانه گرفته می شود. ترکیب روغن رازیانه به دانه هایی که از آن گرفته شده است (رازیانه ی تلخ یا شیرین)، بستگی دارد. روغن رازیانه سرشار از ترکیبات آنتولی و فنکونی است که عفونت ها و احتقان تنفسی (جمع شدن خلط در مجاری تنفسی) را برطرف می کنند.     فواید روغن رازیانه بنا بر تحلیل های علمی، روغن رازیانه ادرارآور، ضدمیکروب، تب بر و مسکّن قوی است و تولید صفرا را بالا می برد. این گیاه دارای خواص ضدالتهابی نیز می باشد.  
عفونت های تنفسی روغن رازیانه آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده است و این خواص به خروج خلط از دستگاه تنفسی کمک می کنند. این روغن برای درمان بیماری های تنفسی همچون برونشیت مفید است. می توان از روغن رازیانه به عنوان یک داروی ضداحتقان استفاده کرد زیرا به پاکسازی مجاری نایژه از خلط کمک می کند و سرفه را کاهش می دهد. یک روش مؤثر برای استفاده از روغن رازیانه این است که آن را به یک ظرف پر از آب جوش اضافه کنید و بخار حاصل از آن را وارد ریه ها کنید.
حتی برخی از پزشکان توصیه می کنند که روغن رازیانه را همزمان با دارو مصرف کنید تا علائمی همچون سرفه و تب را برطرف کند. این روغن قطعاً جادویی است و به دلیل خواص ضدمیکروبی خود، می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند.  
مشکلات گوارشی روغن رازیانه برای قولنج، یبوست و نفخ مفید است. این روغن سرشار از آنتول است که دل پیچه را کاهش می دهد و عملکرد مجاری گوارشی را به حالت عادی باز می گرداند. برخی اوقات می توان از ترکیب آن با فلفل برای درمان سوءهاضمه و کاهش علائم سندروم روده ی تحریک پذیر استفاده کرد.
این روغن دارای خواص ضداسیدی است و به همین دلیل، برای کسانی که زیاد ترش می کنند یا سوزش معده دارند، مفید است.  
علائم پیش از قاعدگی این روغن برای زنانی که از علائم پیش از قاعدگی رنج می برند، مفید است. دلیل این مسئله این است که ترکیبات فعّال موجود در این روغن بسیار شبیه هورمون جنسی استروژن هستند.
روغن رازیانه علاوه بر کاهش علائم پیش از قاعدگی، از تجمع آب در بدن جلوگیری می کند که یکی از دلایل اصلی ناراحتی خانم ها است. رازیانه یک ادرارآور طبیعی است که ناراحتی ناشی از تجمع آب در بدن را رفع می کند.
برخی مطالعات نشان دادند که چند قطره از روغن رازیانه به افزایش شیر و بزرگ شدن سینه کمک می کند.   کاربردهای دیگر اگر زیاد دچار سکسکه می شوید، روغن رازیانه راه مناسبی برای رفع مشکل شماست.
روغن رازیانه یک ادرارآور طبیعی است و به پخش شدن چربی های جمع شده و خلاص شدن از سموم تجمع یافته در بدن کمک می کند.
روغن رازیانه دارای خواص پاک کنندگی است و درمان عالی برای پوست های چرب است. علاوه بر این، راه فوق العاده ای برای جلوگیری از چین و چروک است.  
عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه ی روغن رازیانه ممکن است باعث تشنّج شود.
توصیه می شود که قبل از استفاده از روغن رازیانه، با پزشک خود مشورت کنید. باید مطمئن شوید که به این گیاه حسّاسیت ندارید. در غیر این صورت، شاید واکنش های حسّاسیتی شدید را تجربه کنید. اگر به کرفس،‌ هویج و برنجاسف حسّاسیت دارید، به احتمال زیاد به رازیانه هم حسّاسیت دارید.
بنابراین، اگر برای درمان مشکلات تنفسی یا گوارشی خود به  دنبال مکمّل های گیاهی هستید، روغن رازیانه را امتحان کنید. روغن رازیانه خواص زیادی دارد که می توانند زندگی شما را بهبود بخشند.    



۰۲/۰۴/۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن