تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810230002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعرفه خدمات دارويي مسووليتهاي زيادي را متوجه داروسازان نموده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۴ (۱۷:۴۴ب.ظ)
عضو هيات مديره انجمن داروسازان ايران : تعرفه خدمات دارويي مسووليتهاي زيادي را متوجه داروسازان نموده است موج - عضوهيات مديره انجمن داروسازان ايران بااشاره به تعرفه خدمات دارويي فعلي که درکتاب ارزش نسبي موردتوجه قرار گرفته است گفت: اين تعرفه مسووليت هايي را متوجه داروسازان نموده که براي دادن مشاوره بايد k ارزش نسبي هاي متعددي را تعريف نمود.
به گزارش موج، شهاب الدين جنيدي عضوهيات مديره انجمن داروسازان ايران با اشاره به تعرفه خدمات دارويي اذعان داشت: اين تعرفه مسووليت هايي را متوجه داروسازان نموده که ضمن نظارت برنگهداري شرايط دارو ؛ خريد آن از مراکز رسمي ؛درج زمان و ميزان مصرف دارو و ساير موارد موجود را برعهده مسوولان فني قرارداده است.
وي افزود : درصورت مشاوره بيمار با داروساز ؛دريافت اطلاعات بيشتر در رابطه با بيماري ؛مصرف مواد غذايي همزمان با دارو و همچنين سن و جنس و ساير موارد طبيعتا با احتساب زمان مصرف شده براي دادن مشاوره، بايد k ارزش نسبي هاي متعددي تعريف نمود که اين مهم مصرف خودسرانه دارو را کاهش داده و شاهدگزارش کمتري از عوارض دارويي خواهيم بود.
وي با بيان اينکه براي ارائه خدمات دارويي به بيماران بايدبا تدوين آيين نامه و ضوابط جديدتر و همچنين درنظر گرفتن خدمت دهندگان و گيرندگان آن در جهت ارتقا نظام سلامت گام هاي موثري برداشت ؛ تصريح کرد : داروسازان شاغل در صنايع دارويي و مراکز دانش بنيان شرکت هاي توزيعي و واردکننده دارو و ساير داروسازان شاغل در سيستم هاي اداري ودولتي با حداکثر توان خود در جهت ارائه نوآوري وارتقا داروسازي کشور گام هاي موثري برداشته اند.
عضو کميسيون قانوني ماده 20 امور داروخانه هاي دانشگاه علوم پزشکي تهران در خصوص ارايه خدمات دارويي به بيماران سرپايي اظهار داشت: به نظر مي رسد فارغ التحصيلان داروسازي که به عنوان مسوول فني در داروخانه ها مشغول فعاليتند مي توانند خدمات موثرتري جهت پيشبرد بهتر نظام سلامت ايفا نمايند.
وي ادامه داد: اين مهم به دست نمي آيدمگر اينکه تعرفه اين خدمات به شکل واقعي توسط قانونگذاران و مسوولان ديده شود واز طرفي هنوز شاکله نظام سلامت و بسياري از پزشکان در دارو درماني بيمار خيلي متقاضي دريافت مشورت علمي با داروسازان نيستند که بايدفرهنگ سازي لازم در اين زمينه صورت گيرد.
جنيدي با اشاره به اينکه عدم فرهنگ سازي در بين آحاد مردم جهت دريافت راهنمايي و مشاوره سبب شده تا بسياري از بيماران در استفاده از داروهاي تجويزي نسخ خود مجددا به پزشک مراجعه کنند خاطرنشان کرد : اطبا و داروسازان بايد با تلاش و برنامه ريزي منظم جهت ايجاد سيستم با ثبات گام هاي موثرتري بردارند و بيماران را براي دريافت مشاوره دارويي از سوي داروساز ترغيب نمايند .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن