تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806896354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار بانک‌ها از پرداخت یک وام جذاب


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در حالی که در شرایط عادی هم تضمین چندانی برای پرداخت تسهیلات 60 میلیونی مسکن در بانک‌ها وجود نداشت موضع اخیر بانک مرکزی دست آنها را برای عقب نشینی از پراخت این وام و حتی عدم ورود به آن بازتر می‌کند.

به گزارش تراز ، وام 60 میلیونی مسکن که درکنار وام 40 تا 80 میلیونی صندوق پس انداز مسکن در اوایل امسال درشورای پول و اعتبار به تصویب رسید و با توجه به شرایط خاص برای ورود به وام 80 میلیونی، مقامات بانکی سایر متقاضیان وام مسکن را به این تسهیلات حواله کردند. اکنون به نظر می‌رسد که این وام هم نمی‌تواند به راحتی در دسترس قرار گرفته و گره گشای خانوارهای متقاضی خرید خانه باشد.

وام خرید و ساخت مسکن که البته با توجه به مناطق جغرافیایی سقف متغیری بین 40 تا 60 را در بر می‌گیرد جزو تسهیلات بانک مسکن قرار نگرفت و شورا تصمیم گرفت تا بعد از چند سال بار دیگر امکان پرداخت این تسهیلات را برای بانکهای تجاری فراهم کرده و وام 60 میلیونی را در اولین قدم در حیطه فعالیت آنها قرار داد.

با این حال با گذشت مدتی از ابلاغ این مصوبه خبری از ارائه این تسهیلات در بانکها نیست و مدیران عامل بانکها هم تاکنون نسبت به این مصوبه واکنش مثبت و رو به جلویی نشان نداده‌اند موضوعی که با توجه به شرایط فعلی بانکها خاصه در حوزه تامین منابع و توان تسهیلات دهی قابل پیش بینی بود. آن هم زمانی که قرار باشد بانکها 60 میلیون تومان منابع خود را در قالب تسهیلاتی که نیازی به سپرده گذاری قبلی نداشته و سودی حداقل 6 تا 7 درصد کمتر از سایر وام های پرداختی آنها دارد. این در حالی است که بانکهای تجاری ترجیح می دهند منابع خود را صرف بخش‌های دیگر از جمله بخش‌های تولیدی و یا حتی فعالیت خود کرده و سودهای بالاتری اغلب بالاتر از 26 یا 27 درصد بدست آورند.

جذابیت وام 60 میلیونی برای بانک‌ها

با وجود اینکه اعطای وام 60 میلیونی به بانکها تکلیف نشد اما به نظر می رسید حداقل به دلیل مصوبه شورای پول و اعتبار زا اهمیت ویژه ای بین بانکها برخودار باشد و در آینده با فراهم شدن زمینه پرداخت، برای آن اقدام کنند،اظهارات اخیر معاون اقتصادی بانک مرکزی به صراحت بیانگر آزادی بانکها در پرداخت و یا عدم پرداخت این تسهیلات بود و تصمیم گیری در این مورد را به آنها واگذار کرد.

پیمان قربانی با اعلام اینکه بانک مرکزی دستورالعملی را ابلاغ کرده که در آن بانک‌ها مجاز به پرداخت تسهیلات مسکن هستند تاکید کرد که با این وجود هیچ تکلیفی به بانک‌ها ابلاغ نشده و تنها اعلام رفع انحصار بانک مسکن از سوی شورای پول و اعتبار مطرح بوده است. اظهاراتی که سایه انتقادات به بانکها در پرداخت وام 60 میلیونی که البته از نظر معاون اقتصادی بانک مرکزی تسهیلات جذابی برای آنهاست را کنار می زند.

گرچه تاخیر در پرداخت وام 60 میلیونی مسکن آن هم در موقعیتی که به گفته رییس شورای هماهنگی بانکها منابعی در اختیار شبکه بانکی نیست می تواند طبیعی باشد. اما با با روند پیش رو بعید نیست که در شرایط ایده‌آل تعداد محدودی بانک نسبت به این تسهیلات و اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار ورود پیدا کنند که در این اوضاع هم با وجود تمامی سروصداها برای تصویب یک وام مسکن دیگر و رونق دهی به بازار باز هم متقاضیان دست خالی مانده و باید به همان وام 35 میلیونی قبلی که اکنون دردی از هزینه‌های سنگین خرید خانه را دوا نمی کند اکتفا کنند.


منبع: ایسنا



سه شنبه 2 تير 1394 ساعت 10:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن