تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818810487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع تصرف از 250 هزار هکتار اراضي در 5 سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۳۵ق.ظ)
رفع تصرف از 250 هزار هکتار اراضي در 5 سال موج - رئيس دستگاه قضايي کشور گفت: موضوع برخورد با زمين‌خواري نيازمند همکاري همه سازمان‌هاي متولي است و دستگاه قضايي در بحث مبارزه با زمين‌خواري هم مثل مبارزه با مفاسد اقتصادي نقطه آخر است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: در 5 سال گذشته قريب 250 هزار هکتار از اراضي و منابع طبيعي رفع تصرف شد و در سال گذشته 43 هزار هکتار در کشور و در تهران بيش از 2 هزار مورد پرونده رسيدگي شده است.
آملي لاريجاني گفت: منتها جاي تأسف است که ميزان تصرفات واقعاً گسترده است و مي‌طلبد همه دستگاه‌ها کمک کنند و از قبل مانع تخلف شوند.
وي افزود: اخيراً تصميم گرفتيم شوراي عالي حفظ حقوق بيت‌المال را در حد وزير و روساي قوا فعال کنيم.
رئيس قوه قضائيه گفت: در بحث حريم شهرها و روستاها تصرفات زيادي صورت مي‌گيرد و شهرداري‌ها دهداري‌ها بخشداري‌ها مجوز مي‌دهند و وزارت جهاد هم‌نظرش آينه که درست نيست.
آملي لاريجاني گفت: منتها قانون مشکل دارد يک قانوني مربوط به شهرداري‌ها است که شهرداري‌ها در حريم هم مي‌توانند اجازه ساخت‌وساز دهند اما در سال 74 مقنن تصريح کرده در خارج شهرها ممنوع است تغيير کاربري مگر در موارد خاص.
وي افزود: بنابراين ما هم بايد قانون را شفاف کنيم و هم عزم و جزم داشته باشيم.
مواردي داريم که دستگاه‌هاي متولي مجوز ساخت‌وساز مي‌دهند بعد از دستگاه قضايي مي‌خواهند پيگيري کند. اگر دستگاه‌ها با هم همکاري کنند، مشکلات کمتر مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن