تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع تصرف از ۲۷۵ هکتار املاک دولتي در استان کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۱۷ق.ظ)
رفع تصرف از ۲۷۵ هکتار املاک دولتي در استان کرمان موج- رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان کرمان گفت: ۱۸۰ هکتار زمين در شهرستان کرمان رفع تصرف شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، و به نقل از روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازي استان کرمان، خداداد مقبلي، رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان کرمان، اظهار داشت: نگهداري، حفظ و حراست از اموال عمومي و بيت‌المال بر عهده اداره کل راه و شهرسازي است.
وي بيان داشت: ۹ هزارکيلومتر راه در استان کرمان داريم که ۷ هزار ميليارد تومان ارزش دارد و يکي از وظايف مهم واحد املاک و حقوقي اداره کل راه و شهرسازي حراست از اين راه‌هاست.
مديرکل راه و شهرسازي استان کرمان افزود: نگهداري و حفظ املاک و اموال دولت در حوزه حريم شهرها و در محدوده شهرها بر عهده راه و شهرسازي است.
مقبلي از مبارزه با زمين‌خواري به‌عنوان اقدامي ارزشمند و دشوار نام برد و ادامه داد: همکاران ما شبانه‌روز تلاش مي‌کنند تا اين اقدامات را در حوزه مبارزه با زمين‌خواري انجام دهند.
وي از حمايت استاندار کرمان و معاونان وي، شوراي تأمين و دستگاه قضايي استان کرمان براي ورود به بحث مبارزه با زمين‌خواري تقدير کرد و ابراز داشت: طي سال‌هاي گذشته و قبل از سال ۹۲ پرونده‌هايي را در حوزه املاک در محاکم قضايي داشتيم که دوره طولاني را طي مي‌کردند تا منجر به صدور رأي و رفع تصرف شود.
مقبلي با اشاره به اين که گاهي رسيدگي به پرونده‌هاي مرتبط با زمين‌خواري تا سه سال به طول مي‌انجاميد، تصريح کرد: در اين مدت گاهي متصرف اراضي تصرف شده را ساخته و فروخته بود و حق دولت ضايع مي‌شد و مشکلاتي را براي همکاران ما از نظر حقوقي ايجاد مي‌کرد.
وي يادآور شد: با پشتيباني و حمايت استاندار کرمان در بحث مبارزه با زمين‌خواري اين اقدام در محاکم قضايي و پيگيري موارد حقوقي سرعت يافت و رفع تصرف از متصرفان صورت گرفت.
مديرکل راه و شهرسازي استان کرمان گفت: سال ۹۳ مبارزه با زمين‌خواران به جد در دستور کار قرار گرفت و استاندار کرمان و يا معاونان استاندار و دادستان و يا نماينده وي در محل رفع تصرف حضور پيدا مي‌کردند و به صورت دائمي از ابتدا تا انتهاي کار حضور داشتند و کار به بهترين نحو و با کمترين حاشيه اجتماعي برگزار مي‌شد.
مقبلي اضافه کرد: عزم مسوولان استان کرمان جزم است تا با پديده زمين‌خواري مبارزه جدي را انجام دهند و تا کنون توفيق خوبي در اين زمينه داشته‌ايم.
وي خاطرنشان کرد: اطلاع‌رساني خوبي به مردم انجام شد؛زيرا بعضي از مردم ملک دولتي را ناآگاهانه از زمين‌خواران بزرگ خريده بودند و احساس کرديم برخي از تصرفات ناآگاهانه بوده و بدون اطلاع انجام شده است و ما به اين بحث ورود کرديم و رفع تصرف در مراجع قضايي مطرح شد و با صدور حکم قاضي توانستيم، رفع تصرف را داشته باشيم.
اين مسوول ادامه داد: طي سال گذشته ۲۷۵ هکتار املاک دولتي در حوزه اداره راه و شهرسازي رفع تصرف شد و ۴۵۸ پرونده در محاکم قضايي صدور راي شده که ۲۳۲ راي به نفع دولت و حدود ۱۳۰ راي عليه دولت صادر شده است.
مقبلي از همدلي و راهنمايي‌هاي استاندار کرمان قدرداني کرد و افزود: استاندار به جد وارد بحث زمين‌خواري شد و ما با پشتيباني وي و دستگاه قضايي اقداماتي را در اين زمينه انجام داديم.
وي با اشاره به ديدار با مقام معظم رهبري در هفته منابع طبيعي افزود: فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اين که مسوولان مکلف هستند به جد با زمين‌خواري مبارزه کنند، موجب دلگرمي ما شد و همه ما مسوولان هم‌قسم شديم تا در حد امکان با پديده شوم زمين‌خواري مبارزه کنيم و حق ملت و دولت را حفظ و حراست کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن