تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820543853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خورشید دیروز فوران کرد، طوفانش امروز به زمین می‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: خورشید دیروز فوران کرد، طوفانش امروز به زمین می‌رسد
صبح دیروز با فوران یکی از لکه‌های خورشیدی، موجی از ذرات پرانرژی خورشیدی به‌سوی زمین پرتاب شد که پیش‌بینی می‌شود بعدازظهر امروز به زمین برخورد کند.
خبرآنلاین: لکه خورشیدی AR2371 در ساعت ۱:۴۲ بامداد یک‌شنبه ۲۱ ژوئن به‌وقت جهانی مقارن با ساعت ۶:۱۲ صبح یک‌شنبه ۳۱ خرداد، فوران کرد و علاوه بر فوران تاج خورشیدی در تمام هاله این ستاره، شراره‌ای از دسته M2 نیز به راه انداخت. برای مشاهده فیلم، کمی صبر کنید تا فایل gif زیر به حجم 5.5 مگابایت باگذاری شود یا اینجا را کلیک کنید.

طوفان خورشیدی حاصل از این فوران مستقیماً به‌سوی زمین حرکت می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که این طوفان حوالی ظهر امروز ۲۲ ژوئن به‌وقت جهانی (مقارن با بعدازظهر امروز ۱ تیر به‌وقت تابستانی ایران) به زمین برسد و طوفان‌های ژئومغناطیسی به راه بیاندازد. با توجه به آن‌که در حال حاضر یکی دو موج فوران خورشیدی دیگر نیز در مسیر برخورد به زمین قرار دارند، بین ۸۵ تا ۹۰ درصد احتمال دارد که طوفان‌های مغناطیسی در مناطق قطبی رخ دهد و ساکنان عرض‌های جغرافیایی بالاتر از ۶۰ درجه بتوانند شفق‌های قطبی را مشاهده کنند. شایان‌ذکر است این طوفان تأثیر خاصی بر ساکنان عرض‌های جغرافیایی میانی نخواهد داشت.



دوشنبه, 01 تیر 1394 ساعت 10:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن