تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798992634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشونت ماموران پيش چشم رهگذران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خشونت ماموران پيش چشم رهگذران




«به جاي اينكه با زبون خوش صحبت كنن، فحش ناموسي مي‌دن»، «اصلا چه حقي دارند پليس را خبر مي‌كنند»، «آقا ما كه با آنها دعوا نداشتيم، اگر مثل آدميزاد مي‌گفتند حل بود».





روزنامه قانون: «به جاي اينكه با زبون خوش صحبت كنن، فحش ناموسي مي‌دن»، «اصلا چه حقي دارند پليس را خبر مي‌كنند»، «آقا ما كه با آنها دعوا نداشتيم، اگر مثل آدميزاد مي‌گفتند حل بود».

اينها بخشي از ديالوگ‌هاي غائله ديروز است. ديالوگي بين ماموران نيروي انتظامي و دستفروشان كنار خيابان وليعصر. غائله‌اي كه بين ماموران شهرداري و دستفروشان رخ داد. آنقدر هم مهيج بود كه براي يك ساعت، سرگرمي تلخي براي اهالي محل ترتيب داده بود. اين روزها نبود شغل و احتياج به لقمه‌اي نان، افراد را به كنار خيابان و فروش هرنوع جنسي رسانده است. اما حالا شهرداري براي ساماندهي آنها و همين‌طور زيباتر كردن شهر دست به جمع‌‌آوري دستفروشان زده است. ساعت نزديكي‌هاي يك بعدازظهر است.

درگيري بين چند موتوري و دو سه دستفروش از گوشه خيابان وليعصر تقاطع بزرگمهر جلب توجه مي‌كند. اولين تصور، دزدي است اما چون صحنه بدون حضور پليس تمام مي‌شود و همه پراكنده مي‌شوند، اين فرضيه باطل مي‌شود. خيابان بارديگر صداي اتوبوس‌ها و ماشين‌هاي عبوري را مي‌گيرد. چند دقيقه نمي‌گذرد كه صداي دعوا باز بلند مي‌شود و اين‌بار جمعيت بيشتري حضور دارند. حتي پليس هم پايش به اين غائله كشيده شده و كار به زد و خورد پليس با حاضران هم مي‌كشد.

سرگرد آل‌بويه كه از پليس خيابان فلسطين براي مشاهده ماجرا آمده، مي‌گويد: «پليس حق دارد وساطت و غائله را ختم كند اما حق كتك زدن ندارد.» اما چرا پليس وارد ماجرا شده؟ ماموران شهرداري كه براي جمع‌آوري دستفروشان به خيابان وليعصر آمده بودند، موفق به اين كار نمي‌شوند و پاي پليس به ماجرا كشيده مي‌شود. يكي از حاضران مي‌گويد: «چرا شهرداري براي اينكه ماها را جمع كند با چماق‌دارها به سراغ ما مي‌آيند كه بعد هم آنها و هم ما مجبور شويم پليس خبر كنيم؟»

اما داستان اين دعواها در شهر، داستان تازه‌اي نيست. شهرداري به‌خاطر زيبايي شهر و همين‌طور وظيفه‌اش براي جمع‌آوري دستفروشان، پيمانكاراني را استخدام مي‌كند كه در اكثر موارد رفتار خوبي در برخورد با دستفروشان ندارند. يادمان نرفته مرگ دردناک پدری را که در مقابل چشمان پسربچه‌اش از سوی ماموران سدمعبر شهرداری تهران مورد حمله قرار گرفته و در نهايت به فوت منجر شده بود.

اما فارغ از اين نگاه، شهرداري براي رعايت حقوق شهروندي و همين‌طور براي احقاق حق مغازه‌داراني كه از دستفروشان به ستوه آمده‌اند، دست به چنين اقدامي مي‌زند. حتي در مترو هم حضور بيش از حد دستفروشان در واگن‌ها، دردسرساز شده و پليس مترو، مشغول جمع‌آوري آنهاست. اما برخورد بد با كساني كه به خاطر درآوردن لقمه‌اي نان و به خاطر نبود كار، به اين كار سياه روي مي‌آورند چندان قابل توجيه نيست.

وقتي دولتمردان، امر به جمع‌آوري اين افراد مي‌كنند، بايد راه جايگزيني هم براي درآمدزايي اين افراد داشته باشد اما همچنان بيكاري و در مقابل آن، دستفروشي به شدت در حال افزايش است. همين است كه بايد روزانه منتظر صدها برخورد اينچنيني در تهران و ديگر شهرها باشيم.






تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن