تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804864809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سفر فابيوس به خاورميانه تا تربيون اسراييل در مذاکرات هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۳۰ب.ظ)
از سفر فابيوس به خاورميانه تا تربيون اسراييل در مذاکرات هسته اي گروه بين الملل خبرگزاري موج؛
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه راهي سرزمين هاي اشغالي شده است تا به گفته خودش مذاکرات سازش ميان رژيم صهيونيستي و فلسطيني ها را پي گيري کند. تلاش فابيوس براي برقراي صلح در خاورميانه در حالي صورت مي گيرد که بسياري بر اين باورند اين مذاکرات با سردمداري آمريکا محکوم به شکست است.
لوران فابيوس در اين سفر در نشست کميته وزارتي اتحاديه عرب به منظور بررسي پيشنهادهاي فرانسه براي از سرگيري مذاکرات فلسطيني ـ اسراييلي با هدف حل و فصل درگيري هاي طرفين و تقويت شانس تشکيل کشور مستقل فلسطيني داراي حاکميت، شرکت کرد.
وزير خارجه فرانسه همچنين درخصوص طرح خود با محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطين در رام‌الله و با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در قدس گفت‌وگو کرد. فرانسه اميدوار است که بتواند کشورهاي عربي، اتحاديه اروپا و اعضاي شوراي امنيت را قانع کند که بر دو طرف اسراييلي و فلسطيني براي دادن امتياز فشار بياورند.
پاريس از مدت ها قبل با همراهي اتحاديه عرب بدنبال تصويب يک قطعنامه احتمالي شوراي امنيت بوده تا پارامترهاي مذاکرات سازش را روشن کرده و جدول زماني براي آن در حدود 18 ماه تعيين کند.
آمريکا پيشتر رهبري مذاکرات صلح ميان اسراييل و فلسطين را برعهده داشت اما اين مذاکرات بدون رسيدن به نتيجه‌اي در آوريل سال 2014 متوقف شد. به نظر مي‌رسد با وخامت اوضاع منطقه فرانسه روزنه اميدي را براي از سرگيري مذاکرات ميان فلسطين و اسراييل يافته است.
اما بسياري بر اين باورند که فرانسه نيز همانند آمريکا در پي گيري اين مذاکرات شکست خواهد خورد. چرا که؛ اختلاف ميان فلسطين و اسراييل ريشه دار تر از اين است که با بر گزاري چند نشست تشريفاتي و يا با ميانجيگري اشخاصي مانند فابيوس خاتمه يابد.
در همين رابطه معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي درباره تلاش‌هاي فرانسه اعلام کرده است: ابتکار عمل فرانسه بي‌حاصل است چراکه اين توهم را به فلسطيني‌ها مي‌دهد که مي‌توانند بدون ارائه هيچ امتيازي چيزي از جوامع بين‌المللي دريافت کند. تنها گفت‌وگوي مستقيم بين دو طرف ممکن است درگيري را حل کند.
فلسطيني‌ها نيز معتقدند که هرگونه قطعنامه‌اي بايد شامل جدول زماني براي پايان اشغالگري و تشکيل کشور فلسطين به پايتختي قدس شرقي و در مرزهاي 1967 باشد.
اما سوالي که در اينجا مطرح مي شود اين است؛ لوران فابيوس که از آغاز مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 به عنوان مهره کار خراب کن اين مذاکرات محسوب مي شود با چه انگيزه اي پيش از پايان ضرب الاجل تعيين شده در مذاکرات هسته اي راهي خاورميانه شده است؟ آيا مي توان گفت که از سرگيري مذاکرات از پيش شکست خورده خاورميانه تنها پوششي است بر تلاش فابيوس براي آخرين تبادل نظر با رژيم صهيونيستي در رابطه با مذاکرات هسته اي؟
همانطور که اشاره کرديم مقامات فلسطين و رژيم صهيونيستي تلاش فابيوس را بي حاصل مي دانند و رييس دستگاه ديپلماسي فرانسه به خوبي به اين مسئله آگاه است. اگر از رقابت فرانسه با آمريکا بر سر به نام کردن نتايج نهايي مذاکرات سازش خاورميانه و تلاش پاريس براي جايگزين شدن به جاي واشنگتن چشم پوشي کنيم به لايه هاي دروني تر انگيزه فابيوس از سفر بي حاصل به خاورميانه پي مي بريم.
فرانسه يکي از کشورهاي گروه موسوم به 1+5 است که در گذشته هم در مسير توافق هسته‌اي با ايران کارشکني کرده است. پاريس قبل از عقد توافق موقت ژنو در آبان‌ماه سال 1392 يک بار در مسير امضاي توافقنامه کارشکني کرده بود.
برخي تحليلگران فرانسه را بلندگوي اسراييل در مذاکرات هسته‌اي مي‌دانند. به عنوان مثال، «جفري گلدبرگ» روزنامه‌نگار سرشناس و نزديک به رژيم صهيونيستي نوشت: «وزير خارجه فرانسه در مذاکرات هفته‌هاي آتي بين ايران و گروه 1+5 نقش بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را ايفا خواهد کرد».
درست يک ماه قبل از قرائت بيانيه لوزان و با نزديک شدن به زمان ضرب الاجل تعيين شده براي دستيابي ايران و گروه 1+5 به توافق، بار ديگر دولت فرانسه کارشکني هاي خود را در اين زمينه آغاز کرد. وزير خارجه فرانسه در آن زمان که ساير اعضاي 1+5 نسبت به روند مثبت مذاکرات ابراز خوش بيني کرده بودند، گفت: «وضعيت مذاکرات هسته اي رضايت بخش نيست و بايد پيشرفت بيشتري حاصل شود».
وزير خارجه فرانسه امروز (يکشنبه 31 خرداد) نيز در آخرين اظهار نظر خود نسبت به روند مذاکرات هسته اي از معلوم نبودن نتيجه اين گفت و گوها خبر داد و در حالي که در سرزمين هاي اشغالي به سر مي برد، گويي در خانه رژيم صهيونيستي به سران اين رژيم غاصب اطمينان خاطر داد که؛ فعلا پيش بيني پايان اين مذاکرات دور از ذهن و حاکي از ابهام است.
از سوي ديگر؛ اظهارنظر وزير خارجه فرانسه در حالي مطرح شده که امروز بنيامين نتانياهو در اظهاراتي خطاب به دولت فرانسه از پاريس خواست که «محکم بايستيد و مانع يک توافق بد شويد». نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از وزير خارجه فرانسه خواست که در برابر توافق هسته‌اي بايستد و از امضاي يک توافق بد جلوگيري کند.
بنا به آنچه گفته شد، سفر فابيوس به سرزمين هاي اشغالي در آخرين روزهاي باقي مانده از ضرب الاجل مذاکرات هسته اي قدرت هاي بزرگ با ايران انجام مي شود. اين مسئله گواه اين است که فرانسه خود را همچنان متعهد به نمايندگي از طرف رژيم صهيونيستي در مذاکرات هسته اي مي داند و اگرچه احتمالاً از قدرت تأثيرگذاري اش در روند مذاکرات نااميد شده اما؛ اين پيام را به اسراييل مي دهد که در کنارش ايستاده است.
فرانسه بدين صورت هم سهم يک ششمي خود را در گروه 1+5 در ارتباط با پيشبرد مذاکرات هسته اي ايفا کرده است و هم ثابت کرده است که دغدغه هاي رژيم صهيونيستي را درباره فعاليت هاي هسته اي ايران درک مي کند. بنابراين فرانسه اميدوار است با کنار زدن آمريکا در آينده مذاکرات سازش خاورميانه نقش ايفا کند.

نويسنده: سارا دهاز













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن