تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798671627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد تند مصباح از بیت امام / خالی کردن دل مردم در مورد مذاکرات گناه کبیره است/ حمله کیهان به مشاور رئیس جمهور/ ابهام در آمار رشد اقتصادی سال گذشته |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتقاد تند مصباح از بیت امام / خالی کردن دل مردم در مورد مذاکرات گناه کبیره است/ حمله کیهان به مشاور رئیس جمهور/ ابهام در آمار رشد اقتصادی سال گذشته
روزنامه‌های صبح اخرین روز بهار ایران تیترهای متنوعی را در دل خود جای داده‌اند. از افشای اسناد ویکی لیکس علیه دولت سعودی تا انتقاد تند یک آیت‌الله از بیت امام (ره) و موضوعاتی چون بررسی « جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای » در مجلس شورای اسلامی.
کد خبر: ۵۱۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ - 21 June 2015


روزنامه‌های صبح اخرین روز بهار ایران تیترهای متنوعی را در دل خود جای داده‌اند. از افشای اسناد ویکی لیکس علیه دولت سعودی تا انتقاد تند یک آیت‌الله از بیت امام (ره) و موضوعاتی چون بررسی « جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای » در مجلس شورای اسلامی.  در ادامه گزارش تابناک از روزنامه‌های صبح امروز را می‌خوانید:


روزنامه شرق در حالی که سید حسن خمینی را با تیتر «آینده‌ای درخشان برای سید حسن خمینی» به عکس یک خود بدل کرده است در کنار ان و در گزارش یک خود به مصاحبه مصابح یزدی با ماهنامه عصر اندیشه اشاره می‌کند و در گزارش «انتقاد تند مصباح از بیت امام» می‌نویسد: «در سال‌های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام(ره). برخی حق را می‌شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار می‌کنند. روح برتری‌طلبی، قانع‌‌شدن به حق خود و تسلیم‌نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می‌کنند و حتی در مقابل حق سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما منطق، ارزش‌ها، سیره پیامبر و اهل بیت را داریم، اما آسیبی که همه اینها را مخدوش می‌کند، تحریف است» شرق در ادامه گزارش خود به تحلیل رفتار سیاسی مصباح یزدی می‌پردازد و می‌نویسد: «رهبر معنوی جبهه پایداری پس از دوم خرداد ١٣٧٦ به‌عنوان یکی از سرسخت‌ترین چهره‌های مخالف اصلاحات مطرح شده بود. او پیش از این بارها وارد دنیای سیاست شده بود که بیشتر مواقع با ناکامی روبه‌رو بوده است. کنش سیاسی مصباح هرگاه که مصداقی وارد عرصه شده، سینوسی بوده و هرگز بر مداری مشخص حرکت نکرده است؛ از سال ٨٤ که بزرگ‌ترین مدافع احمدی‌نژاد بود و در اواخر دولت دهم به منتقد او تبدیل شد تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که با شهادت برای لنکرانی آغاز و با رأی چهار میلیونی جلیلی پایان یافت.» در بخش دیگری از این گزارش هم به سخنان امام جمعه کرمان در خصوص دیدار با رئیس دفتر آیت‌الله مصباح اشاره می‌شود که در ان می‌خوانیم: «چندی قبل جلالی، رئیس دفتر مصباح‌یزدی، در کرمان پیش من آمد و به آقایان روحانی، لاریجانی، باهنر و هاشمی‌رفسنجانی با الفاظی مانند بی‌شعور و [... ] توهین کرد. به وی گفتم بر چه اساسی این مردان مسلمان را لعنت می‌کنی که وی گفت من اجازه گرفتم».


روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد اگرچه ماجرای انتشار اسناد ویکی لیکس از مکاتبات وازارت خارجه عربستان صعودی را به تیتر یک خود بدل کرده است اما پرونده‌ای هم در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها هم منتشر کرده است. در صفحه سیاسی این روزنامه هم مانند روزنامه شرق ماجرای حرف‌های ایت‌الله مصباح یزدی به سوزه یک گزارش بدل شده و در گزارش مفصل دیگری ماجرای روی سن رفتن محمود احمدی‌نژاد در مراسم تشییع شهدای بررسی شده است. این روزنامه همچنین از قول سید مهدی طباطبایی، استاد اخلاق حوزه می‌نویسد که «خالی کردن دل مردم در مورد مذاکرات گناه کبیره است». در این گزارش می‌خوانیم: «حجت‌الاسلام طباطبايي با حضور در برنامه «زندگي به سبك بندگي» از پيامي‌ كه به ظريف مي‌دهد هم مي‌گويد و از مثالي كه از درخت پربار براي او مي‌زند. نصيحت‌هايي هم دارد. ملت را توصيه به پشتيباني متفكريني‌ مي‌كند كه در حال خدمت هستند و هجمه‌ها را از عوامل بيروني مشكلات مي‌خواند و اشاره‌اي هم به شعارهاي تندي كه عليه مذاكره‌كنندگان هسته‌اي سر داده مي‌شود، مي‌كند. شب گذشته استاد مشهور اخلاق با حضور در يكي از برنامه‌هاي تلويزيوني شبكه خبر گفت: بسياري از افراد كه اسم‌شان متدين است و به ديد ديني به آنها نگاه مي‌كنيم، افكار را خراب كرده‌اند و متوجه نيستند كه در حال انجام چنين كاري هستند. حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي طباطبايي به شعارهاي نادرست و ناصواب جريان‌هاي تندرو درباره مذاكره‌كنندگان هسته‌اي اشاره و تصريح كرد: تندروهايي كه با شعارهاي خود دل مردم را خالي و آنها را پريشان مي‌كنند، عزت اسلام را نمي‌خواهند و مرتكب گناه كبيره مي‌شوند. وي افزود: من به آقاي ظريف، وزيرخارجه پيام دادم كه شما قدر خود را بدانيد، وقتي درخت پربار باشد با سنگ بيشتر آن را مي‌زنند، شما مثل درخت گردو پرباريد. سيدمهدي طباطبايي اضافه كرد: درود خدا بر همه عزيزان مذاكره‌كننده هسته‌اي باد؛ ان‌شاء‌الله زودتر موفق شوند. وي تصريح كرد: تندروها بايد بدانند كه دل مردم را خالي كردن گناه كبيره است، آخر چرا دل مردم را خالي مي‌كنيد؟ وي افزود: ملت بايد پشتيبان افراد متفكري كه در حال خدمت هستند، باشد. »


روزنامه ابتکار امروز در گزارشی به وضعیت سهام عدالت، ده سال پس از واگذاری می‌پردازد و از بلاتکلیفی 46 میلیون سهامدار آن سخن می‌گوید. در گزارش ابتکار می‌خوانیم: «موضوع سهام عدالت امروزه به یک چالش بسیار پیچیده تبدیل شده است که هر روز خبرهای جدیدی از آن منتشر می‌شود، وجود مافیای 250 نفره در سهام عدالت، تشکیل و یا عدم تشکیل صندوق‌های قابل معامله، زمان آزادسازی و از همه مهم‌تر چگونگی مدیریت آن از مسائل پیچیده‌ای است که گره کور این کلاف را بزرگ‌تر کرده است.
ماجرای سهام عدالت به سال 1385 برمی‌گردد زمانیکه دولت وقت به 45 میلیون نفر از مردم یک برگه یک میلیونی داد تا از این طریق توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف مردم را صورت دهد، اما این سهام بعد از گذشت 10 سال ابعاد پیچیده تری پیدا کرد و به یکی از چالش های اساسی برای دولت تبدیل شد و از هدف اصلی خود فاصله گرفت.زیرا قرار بود به هر یک از مشمولان یک میلیون تومان از سهام شرکت‌های پرسود تحت سهام عدالت تخصیص پیدا کرده و اقساط آن طی 10 سال پرداخت شود. اما با گذشت 10 سال از پرداخت سهام عدالت به 46 میلیون نفر، از سویی مهلت آزاد سازی سهام عدالت به اتمام رسیده و از سوی دیگر دولت در نحوه ی آزاد سازی و مدیریت آن با در بسته مواجه شده است.براساس قانون، سهام عدالت باید ظرف 10سال آزاد می‌شد تا مشمولان بتوانند سهام خود را خرید و فروش کنند، اما به دلیل ابهامات زیاد در این پرونده زمان دقیق آزاد سازی مشخص نبوده و زمان های مختلفی از سوی مسئولان برای آن اعلام می شود به طوری که از یک سو رئیس سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی پرونده سهام عدالت شهریور 1395 را زمان آزاد سازی این سهم اعلام می کند و از سوی دیگر می گوید سهام عدالت تا شهریور 1395هم آزاد نمی شود مگر اینکه قانون جدیدی وضع شود!این در حالی است که همانطور که پوری حسینی به عنوان رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید سهام عدالت پر از ابهام بوده و رفع مشکلاتی همچون تعداد مشمولین، ارزش‌گذاری‌ دارایی‌های پرتفوی سهام عدالت و تعیین تکلیف آن قبل از آزادسازی از اهمیت بیشتری برخوردار است ضمن اینکه تخصیص سهام عدالت به مشمولان به لحاظ تقسیط اقساط و زمان واگذاری با یکدیگر متفاوت است.با این حال لایحه آزاد سازی سهام عدالت علی رغم ابهامات زیاد در سال گذشته بعد از بررسی توسط وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی به هیات دولت رفته تا بعد از تصویب راهی مجلس شود اما همچنان این لایحه در دست هیات دولت باقی مانده و از سرنوشت آن خبری نیست. به طوری که گفته می شود پرونده سهام عدالت در هیات دولت مسکوت مانده و دولت تمایلی به آزاد سازی سهام عدالت ندارد .»


روزنامه کیهان در صفحه نخست خود از قول مردم انگلستان خطاب به دولتمردان این کشور می‌نویسد: «جنگ افروزی ممنوع، به داد ما برسید» و در صفحات داخلی خود هم موضوعاتی چون «هشدار پوتین در خصوص مذاکرات هسته‌ای» و «سرنوشت تحریم‌ها بعد از مذاکرات را بررسی می‌کند». این روزنامه همچنین در ستون معروف گفت و شنود و همچنین در بخش اخبار ویژه حمله تندی به دکتر محمود سریع‌القلم داشته و مصاحبه روز گذشته مشاور رئیس جمهور با روزنامه شرق را نقد کرده است. در بخشی از گزارش «تبرئه رژیم سعودی و تخطئه فرهنگ ایرانی از سوی آقای مشاور! » می‌خوانیم: «حمود سریع‌القلم در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای شرق گفت: ایران فی‌الذاته باید قدرتش درهمه صحنه‌ها افزایش پیدا کند. اما اگر این افزایش قدرت باعث شود که ما با همسایگان خود وارد یک جنگ سرد شویم، آنگاه معلوم است که درتاکتیک‌ها و روش‌هایمان ایراد وجود دارد. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، عربستان یک کشور مهم منطقه است؛ به لحاظ سیاسی، نظامی، نفتی و اقتصادی. ما باید نهایت تلاشمان را بکنیم که با عربستان همکاری داشته باشیم و آنها از اینکه قدرت ما افزایش یابد، هراسی نداشته باشند. آنها احساس می‌کنند ما حاضر نیستیم شریک‌شان شویم.
وی می‌افزاید: عربستان در محافل بین‌المللی خیلی می‌گوید بیاییم در مسائل منطقه‌ای با همدیگر شریک شویم. شما سیاست خارجی‌تان را چند جانبه‌گرایی کنید. حتی عربستان بارها این را گفته که حضور ایران در عراق، ضرورتی ژئوپلیتیک است اما اگر قرار باشد این حضور به ضرر دیگران باشد، خوب نیست. این حضور باید با همکاری دیگران باشد. بالاخره عراق و عربستان با همدیگر همسایه و عرب هستند و تاریخ مشترک هم دارند. حتی آنها تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند حضور ایران در سوریه و لبنان هم یک ضرورت ژئوپلیتیک است. اما اگر قرار باشد این یک بازی صفر-یک باشد و ایران با قدرت‌های منطقه‌ای همکاری نکند، آنها هم می‌روند و با بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شریک می‌شوند و قدرت نظامی خودشان را روز به روز افزایش می‌دهند.
سریع‌القلم با تخطئه فرهنگ مردم ایران گفت: ما با دولت‌های منطقه، همکاری‌های جدی و پایداری نداشته‌ایم. البته از دیدگاه توسعه‌گرایان، من این را به فرهنگ ایرانی مرتبط می‌دانم. امیدوارم اشتباه کنم. ولی مطالعه و تحقیق و مشاهده، این را به من می‌گوید. حتی به لحاظ تاریخی، من از فرهنگ عمومی و رایج ایرانی این را می‌فهمم که ایرانی‌ها در سهیم شدن با همدیگر مشکل دارند. به نظر می‌رسد که لابه‌لای رفتارهای فرهنگی ما چنین ناخودآگاهی وجود دارد که اگر من با کسی همکاری کنم، از ابهت، شوکت، جایگاه و امنیتم کم می‌شود. بنابراین حس همکاری در ایرانی‌ها بسیار کم است.
این اظهارات در حالی است که عربستان از حامیان و تحریک‌کنندگان رژیم صدام برای جنگ 8 ساله علیه ملت ایران بود و پس از آن نیز علی‌الدوام به خصومت با کشورمان در حوزه نفت و امنیت منطقه‌ای ادامه داده و غیر از کشورمان بر علیه منافع ملت‌های مسلمانی چون عراق، افغانستان، سوریه، بحرین، یمن، لبنان، مصر و لیبی وارد عمل شده است.
نظر آقای سریع‌القلم کجای این رفتار خصمانه علیه ملت‌های منطقه - و نه فقط ملت ما- بوی همکاری و شراکت می‌دهد؟ و اگر بنای بر شراکت باشد در کدام جنایت‌های عربستان باید شریک شد یا بر سر منافع کدام یک از ملت‌های منطقه باید معامله کرد؟ از جناب سریع‌القلم باید پرسید مثلا در عراق یا سوریه چگونه می‌توان با عربستان تعامل کرد در حالی که بی‌ثباتی و ناامنی امروز این کشورها مشخصا زیر سر دلارهای نفتی و استخبارات عربستان است که به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند؟ سؤال بعدی این است که آیا از قبل تعامل‌کذایی و ادعایی، گستاخی آل سعود در تعرض به زائران ایران، کارشکنی در بازار نفت و گسترش جنایت‌ها علیه یمن سر بر نیاورد؟ و آیا خصومت سعودی‌ها امروز بیش از چند سال قبل نیست. که نگاه رفاقت و همکاری با عربستان هنوز در دولت حاکم نشده بود؟ خباثت و سرسپردگی عربستان را چرا باید توجیه کرد و وضعیت فعلی را به فرهنگ و روحیه ایرانی نسبت داد؟
سریع‌القلم البته برخلاف جریان تبلیغات رسانه‌ای که آمریکا را طرف میانه‌رو در مذاکرات می‌داند و به تخطئه اسرائیل می‌پردازند، اعتراف جالبی درباره مذاکرات کرده مبنی بر اینکه « اگر بخواهیم جایگاه و توانایی 5+1 را در مذاکرات کمی کنیم، من می‌گویم چین: صفر، سه کشور اروپایی: صفر، آمریکا: 85، روسیه: 15. 95 درصد از عدد آ‌مریکا هم، مربوط به قدرت و تشکیلات یهود در آمریکا است.»
اینکه 95 درصد سهم آمریکا در مذاکرات متعلق به تشکیلات صهیونیستی است، معلوم می‌کند که ادعای تقابل آمریکا و اسرائیل در مذاکرات از اساس دروغ است. »


روزنامه وطن امروز با تیتر «حکم در استانه اجرا» و عکس نیم‌صفحه‌ای از مهدی هاشمی به استقبال اجرای حکم پسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفته است. در صفحه سیاسی این روزنامه هم اگرچه گزارش یک به سخنان محسنی اژه‌ای در خصوص « علت افزایش حکم مهدی هاشمی به 25 سال » اختصاص دارد اما موضوعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای همچنان با سبک و سیاق این روزنامه در جراین است و این‌چنین است که تیترهایی نظیر « تجربه می‌گوید تحریم‌ها لغو نخواهد شد »، « بهارستان در مقابل کنگره » و « آمریکا از بازرسی‌های نظامی کوتاه نمی‌آید » در این صفحه به چشم می‌خورد. روزنامه اصلاح‌طلب جوان هم اگرچه ماجرای افشای اسناد ویکی لیکس علیه دولت سعودی را به تیتر یک خود بدل کرده است اما در صفحه اقتصادی خود به یک ناهمخوانی اماری دولت پرداخته و در گزارش « رشد اقتصادي پارسال 2درصد بوده نه 3/6 درصد » می‌نویسد: « با وجود آنكه بانك مركزي در آمار مقدماتي خود رشد اقتصادي سال 93 را برابر با 6/3 درصد اعلام كرده است، مركز پژوهش‌هاي مجلس نرخ 2 درصد را براي 9 ماهه سال گذشته محاسبه و اعلام كرد: عمده انرژي و تمركز فعالان اقتصادي و سياستگذاران معطوف به تحليل شرايط بعد از مذاكرات شده و در سال ۹۳ تغيير قابل ملاحظه‌اي در متغيرهاي كليدي اقتصادي مشاهده نمي‌شود.
مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي وضعيت اقتصاد كلان ايران در سال 1393 را تحليل كرد. دفترمطالعات اقتصادي اين مركز در اين گزارش به بررسي وضعيت اقتصاد كلان كشور در سال 1393 مي‌پردازد و براي اين منظور ابتدا وضعيت نرخ رشد اقتصادي و تورم در نقاط مختلف دنيا را مورد بررسي قرار مي‌دهد و سپس به بررسي وضعيت مهم‌ترين شركاي تجاري كشور مي‌پردازد. در ادامه وضعيت متغيرهاي اقتصاد كلان نظير نرخ رشد اقتصادي، تورم، نرخ ارز و اشتغال مورد بررسي قرار مي‌گيرند. 
دولت در سال 1393 تلاش كرد با اجراي سياست‌هايي در جهت حل مسائل فوق گام بردارد. به طور كلي مهم‌ترين اهداف دولت در سال 1393، خروج از ركود، كنترل تورم و حفظ ثبات اقتصادي بوده است. براي نيل به اين اهداف، دولت از ابزارهاي سياستي مختلفي استفاده كرده است. براي كنترل تورم، تأكيد دولت بيشتر بر كنترل نقدينگي از كانال كنترل پايه پولي، انضباط مالي دولت و ثبات بازار ارز بوده است. 
بر اساس بسته سياستي منتشر شده و لايحه رفع موانع توليد، مهم‌ترين سياست‌هاي دولت در راستاي خروج از ركود را مي‌توان حفظ ثبات اقتصادي، اولويت دادن به تأمين مالي كوتاه مدت از طريق افزايش سهم تسهيلات سرمايه در گردش از كل تسهيلات، كاهش فشار تحريم‌ها، افزايش سرمايه بانك‌ها و تسويه بدهي‌هاي دولت به بخش‌هاي غيردولتي در نظر گرفت. مهم‌ترين راهبرد دولت در راستاي حفظ ثبات اقتصاد كلان نيز كنترل هدفمند بازار ارز و تعديل آن به نسبت تورم، پرهيز از وارد كردن شوك‌هاي بزرگ به اقتصاد و اجراي سياست‌هاي تعديل قيمتي با شيب كم بوده است. »














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن