تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویوران: عربستان گروه های یمنی را به ابزارهای سیاسی خود تبدیل کرده/ انصارالله عقب نشینی در قبال ریاض را نمی پذیرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رویوران: عربستان گروه های یمنی را به ابزارهای سیاسی خود تبدیل کرده/ انصارالله عقب نشینی در قبال ریاض را نمی پذیرد
یک کارشناس خاورمیانه معتقد است که دست رد انصارالله یمن به سینه عربستان برای امتیازدهی بر سر یمن تنها دلیل شکست مذاکرات صلح ژنو است.
حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز در خصوص علل بازگشت عربستان به میز مذاکره در خصوص یمن، گفت: عربستان هیچ دستاوردی در عرصه نظامی در یمن به دست نیاورد و در نهایت به دنبال آن است تا دستاوردهای خود را از طریق میز مذاکره کسب کند به همین دلیل تلاش می کند عبدالربه منصور و طرفدارانش را که در ریاض مستقر هستند به ابزاری برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کنند.

رویوران با بیان اینکه میبینیم که هیئت یمنی که از ریاض به اجلاس ژنو آمده است به دنبال تحقق اهداف عربستان از جمله مساله خلع سلاح انصارالله و عقب نشینی آنها از شهرهای مختلف یمن  است، تاکید کرد: به عبارت دقیق تر عربستان سعودی می کوشد در شرایط کنونی در یمن برای هم پیمانانش در منطقه و ریاض از طریق فشارهای سیاسی دستاوردهایی به دست بیاورد یا اینکه طرفدران و هم پیمانان خود را در نتیجه این معادله پیروز بیرون بیاورد.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه انصارالله نمی تواند بپذیرد که به عربستان به دلیل تجاوز به یمن امتیاز دهد، گفت: همین موضوع اکنون اجلاس ژنو را با مشکل مواجه کرده است و عملا اجازه نداده این اجلاس به نتیجه قطعی برسد چرا که ریاض به دنبال امتیاز گری از انصارالله یمن است.

وی افزود: عربستان سعودی در شرایط کنونی از طریق هم پیمانان خود برای رسیدن به اهدافش در یمن فشار وارد می کند و گروه های مخالف را به ابزارهای خود تبدیل کرده است؛ بخشی از ابزار عربستان اکنون عبدالربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن است که با تبانی برخی قدرت های بین الملل سعی می کند به این افراد مشروعیت بدهد؛ این در حالی است که هیچ جایگاه و شمروعیتی در یمن ندارد ولی عربستان سعی می کند دولت هادی را به عنوان دولت مشروع یمن تلقی کند و برخی از کشورهای منطقه و غربی نیز در این زمینه با عربستان همراهی می کند.

رویوران با بیان اینکه دولت مستعفی منصور هادی که فاقد مشروعیت است و با زور عربستان بر سر قدرت باقی مانده شرط و شروط می گذارد و نشست ژنو را به چالش می کشد، گفت: ایران از مردم یمن حمایت سیاسی و معنوی می کند و کمک های انسانی خود را به این مردم مظلوم می رساند چرا که مردم یمن به سلاح و نیرو نیازی ندارند و قادرند خودشان این جنگ را به زیان عربستان به پایان ببرند.

وی افزود:انصارالله در شرایط کنونی توانسته در بخش های گسترده ای از یمن پیشروی های قابل توجهی داشته باشند و این نشان می دهد که یمنی ها دارای قدرت واکنشی هستند و خود مردم یمن قادرند که از کشور و ملتشان دفاع کند و ایران از این حق آنها حمایت می کند.




۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن