تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820645039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش های پیشگیری از افت قند خون در ماه رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مشکلات روزه داران؛
روش های پیشگیری از افت قند خون در ماه رمضان
رنگ پریدگی، گیجی، ضعف، گرسنگی، تعریق و عصبی بودن، علائم افت قند خون در روزه داران است.



حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، افت قند خون که از کم آبی و گرسنگی ناشی از روزه داری پدید می آید، گریبان گیر بسیاری از روزه داران می شود. در این جا ما روش هایی را به شما معرفی می کنیم تا با وجود روزه داری، کمتر احساس افت قند خون داشته باشید…
افت قند خون چیست؟ غذایی که ما مصرف می کنیم، در روده ی باریک تبدیل به گلوکز می شود و گلوکز در خون جریان پیدا می کند. گلوکز که جهت زنده ماندن و داشتن انرژی برای بدن لازم است باید بیش از ۶۰- ۷۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. در غیر این صورت فرد دچار افت قند خون یا هیپوگلیسمی می شود.
علائم افت قند خون رنگ پریدگی، گیجی، ضعف، گرسنگی، تعریق و عصبی بودن، علائم افت قند خون در روزه داران است.   اگر در ماه رمضان علائم افت قند خون را احساس می کنید، کاملاً طبیعی است زیرا با کاهش دریافت مواد کربوهیدارت دار، گلوکز خون تان کاهش می یابد امّا اگر از این افت قند خون رنج می برید، روش هایی پیشگیرانه به شما معرفی می کنیم:
•    تغذیه مهم ترین عاملی که می تواند از افت قند خون در ماه رمضان پیشگیری کند، داشتن برنامه ی تغذیه ای مناسب در موقع سحر و افطار است.
روزه داران باید از غذاهایی مقوی و مغذی کمک بگیرند تا هم مواد مورد نیاز بدن را تامین کنند و هم در طول روز گرسنه و تشنه نشوند. به این منظور باید از غذاهایی چون ماهی، برنج، گوشت قرمز، ماکارونی و حبوبات به میزان کافی در غذاها استفاده شود امّا نباید غذاهای پرچربی چون کله پاچه، غذاهای سرخ کردنی، فست فودها و… را مصرف کرد.
زیرا مصرف غذاهای پرچرب، بدن شما را دچار کمبود آب می کنند. هم چنین بهتر است مصرف شیر گرم را موقع افطار و سحر فراموش نکنید.
مواد کربوهیدرات داری چون شکلات و کاکائو را مصرف نکنید زیرا جذب قند خون را به تاخیر می اندازند. در عوض مصرف کشمش، بیسکوئیت، خرما، عسل و میوه هایی چون آلو، زردآلو و نوشیدنی های طبیعی مانند آب پرتقال و شربت زنجبیل را از یاد نبرید تا کمتر دچار افت قند خون شوید.
•    ورزش اگر بعد یا قبل از افطار ورزش های سنگین می کنید، قطعاً دچار افت قند خون خواهید شد. بنابراین برای مدتی ورزش های سنگین را کنار بگذارید و برای حفظ تناسب اندام و سلامتی تان، پیاده روی کنید یا از کشش های یوگا استفاده کنید تا دچار کم آبی بدن نیز نشوید.
•    حمام کردن اگر موقع روزه داری، حمام می کنید نباید از آب داغ استفاده کنید زیرا دوش گرفتن با آب داغ باعث افت قند خون می شود. ترجیحاً دوش گرفتن را برای بعد از افطار بگذارید.   •    داروها استفاده از برخی داروها مانند پروپرانولول و سالیسیلات به خودی خود باعث افت قند خون می شوند و مصرف آن ها در ماه رمضان جایز نیست. بنابراین یا با تجویز پزشک مصرف دارو را قطع کنید و یا روزه نگیرید.
هشدار! فراموش نکنید که روزه گرفتن برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی، کبدی و دیابت که بیش از دیگران دچار افت قند خون می شوند، فقط با تجویز پزشک ممکن است.   دارو / 2018
 



۳۰/۰۳/۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن