تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796828944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای رقابت سراغ قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی برود/گرانفروشی محرز واردکنندگان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: شورای رقابت سراغ قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی برود/گرانفروشی محرز واردکنندگان
اگر جزو کسانی باشید که حداقل یکبار برای خرید خودرو خارجی اقدام کرده باشید این سوال در ذهن‌تان متبادر شده که قیمت خودروهای خارجی چگونه تعیین می شود و آیا دولت بر قیمت خودروهای وارداتی نظارتی دارد.اگر بخواهیم با صراحت به این سوال پاسخ دهیم باید گفت که متاسفانه دولت بر قیمت خودروهای خارجی نظارت نمی کند.
آفتاب : نمایندگی فروش خودروهای خارجی به صورت انحصاری در ایران فعالیت می کنند و برای قیمت گذاری از دستورالعمل خاصی پیروی نمی کنند لذا همین امر موجب شده که خودروهای وارداتی به صورت جهشی رشد قیمت داشته باشد.


افرادی که برندهای مختلف خودرو را وارد می کنند،حتی خودروهای چینی که بعضا کیفیت پایینی دارند در مقایسه با خودروهای داخلی قیمت گذاری می شود.معیار واردکنندگان کشش بازار و قیاس با خودروهای داخلی است.اگر خودرو ارزان قیمت چین هم وارد شود واردکنندگان قیمت ها را بالاتر از خودروهای داخلی تعیین می کنند تا ضمن اینکه خودرسازان مانع فعالیت آنها نشوند واردکنندگان با قیمت بالا به مردم القا کنند  که خودروهای عرضه شده کیفیت بالاتری دارد.


عدم پیگیری دولت در این بخش باعث شد که قیمت ها سیر صعودی به خود گیرد و از هیچ قاعده ای پیروی نکند.اما این روزها نمایندگان مجلس برای ساماندهی قیمت خودروهای وارداتی دست به کار شدند و می خواهند اصلاحات اساسی انجام دهند.


حال دراین خصوص با چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می آید:


بررسی قیمت خودروهای وارداتی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس


رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره قیمت خودروهای وارداتی به خانه ملت گفت:خودروهای وارداتی با قیمت های بسیار بالا به فروش می رسد و در این خصوص هیچ نظارتی وجود ندارد.وزرات صنعت موظف است نظارت بر عملکرد فروشندگان و نمایندگی های خودروهای وارداتی داشته باشد.


وی افزود:قرار شده کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وضعیت قیمت خودروهای وارداتی را  بررسی کند.قیمت خودروها باید در یک چارچوب مشخص باشد.اگر مجموعه ای خارج از قواعد قیمت گذاری کند باید جریمه شود.


وی ادامه داد:کمیسیون صنایع و معادن مجلس می خواهد از تعیین و نحوه قیمت گذاری خودروهای خارجی گزارشی تهیه کند.طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا ابتدای مهرماه این امر نهایی خواهد شد و هر گونه تخلف احتمالی  از سوی واردکنندگان خودرو صورت گرفته باشد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.


رحمانی اذعان داشت:کمیسیون صنایع و معادن مجلس اطلاعات مورد نیاز خود در مورد تخلف شرکت های واردکننده خودرو را از مراجع رسمی ،‌گمرک و مستندات مردم خواهد گرفت.ما باید مانع سودهای میلیونی واردکنندگان خودرو شویم که از مردم گرفته می شود.براین اساس ضرورت دارد وزارت صنعت هم جدی تر در این بخش ورود پیدا کند.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:طبق اطلاعات موثق به دست آمده واردکنندگان خودرو سودهای کلانی از هر خودرو خارجی می گیرند.مردم برای خرید خودروهای خارجی مجبور هستند پول هایی را پرداخت کنند که به حق نیست.لذا ما برای جلوگیری از تضییع حق و حقوق مردم در این موضوع ورود خواهیم کرد.


وی تاکید کرد:وضعیت قیمت گذاری خودروهای خارجی باید ساماندهی شود به نحوی که مردم بدانند وقتی خودروی خارجی  را خریداری می کنند چگونه قیمت آن تعیین شده است.


تخلف واردکنندگان خودرو در گرانفروشی محرز شده است


سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز درباره قیمت گذاری خودروهای وارداتی به خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت:قیمت خودروهای وارداتی خیلی گران است و معلوم نیست بر چه اساسی قیمت گذاری صورت می گیرد.آنچه که برای ما محرز شده اجحاف در حق مردم است.در حقیقت واردکنندگان خودروهای خارجی گرانفروشی می کنند.


وی ادامه داد:واردکنندگان خودرو بر اساس چه معیاری قیمت خودرو را مشخص می کنند.اگر تعرفه 40 درصدی واردات  و سایر پرداخت ها هم اضافه شود قیمت خودروهای خارجی به حد فعلی که عرضه می شود، نمی رسد.این امر گویایی آن است که نمایندگی شرکت های خودروساز خارجی به دلیل انحصاری که در بازار وجود دارد قیمت ها را سلیقه ای تعیین می کنند.


بیاتیان اذعان داشت:قیمت خودروهای وارداتی باید اصلاح شود.چرا مردم باید پول های را بپردازند که در حد و اندازه آن خودرو نیست و تنها به خاطر منفعت طلبی برخی ها چنین نرخ های تعیین می شود.


وی افزود:دولت بر قیمت خودروهای وارداتی هیچ نظارتی ندارد.شورای رقابت به جای آنکه تمام زمان خود را برای فرمول و قیمت گذاری خودروهای داخلی صرف کند بهتر است در موضوع خودروهای وارداتی ورود کند.


قراردادهای یکطرفه واردکنندگان خودرو


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای رقابت باید قیمت خودروهای خارجی را تعیین تکلیف کند تصریح کرد:زمانی قرار بود شورای رقابت قیمت خودروهای وارداتی را مشخص کند اما فشار برخی از بخش ها مانع چنین امری شد.لذا توصیه می کنم که این شورا قیمت خودروهای خارجی را بررسی  و با توجه به تعرفه واردات ، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و سایر هزینه قیمت خودروها را شفاف اعلام کند.


وی تاکید کرد:فروشندگان خودروهای خارجی  باید درصد سود مشخصی بگیرند .اگر هر مجموعه ای فراتر از این موضوع عمل کند تخلف کرده است.واردکنندگان از ضعف قانون و عدم نظارت دولت سوء استفاده کردند و در تمام قراردادهایشان با مردم یکطرفه (به نفع واردکننده خودرو) عمل می کنند.


خرید خودروی گران قیمت برای برخی ها افتخار است


علی اکبر ناصری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز درباره قیمت خودروهای خارجی و گرانی های بی دلیلی که در این بخش رخ داده است به خبرنگاراقتصادی خانه ملت گفت:قیمت خودروهای وارداتی بر اساس توان خریدار در ایران تعیین می شود.اگر نمایندگی خودرو بداند که با هر قیمتی می تواند مشتری داشته باشد،قطعا ابتدا سودهای میلیونی خود را محاسبه کرده و سپس قیمت خودرو نهایی می شود.


وی افزود:خرید خودرو گران قیمت برای برخی ها افتخار شده است .افراد ثروتمند برایشان مهم نیست که چه میزان پول پرداخت می کنند،اما این اتفاق و دیدگاه نباید باعث شود که فروشندگان خودروهای خارجی گرانفروشی کنند.


ناصری تصریح کرد:نمایندگی ها باید اعلام کنند که روند قیمت گذاری خودروهای خارجی چگونه است و آنها با چند درصد سود خودرو را به  دست مردم می رسانند.قیمت های فعلی بسیار بالا است و قطعا می توان نرخ ها را منطقی کرد.


وی گفت:در کشورهای تولیدکننده خودرو قیمت ها بسیار پایین تر است؛ولی همان خودرو که وارد ایران می شود قیمت های نجومی پیدا می کند.از این رو دولت و به خصوص وزارت صنعت باید براین بخش نظارت کند و از نمایندگی ها بابت تخلف صورت گرفته توضیح بخواهند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اذعان داشت:تاکنون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  از وضعیت قیمت خودروهای خارجی گزارشی تهیه نکرده است .این سازمان موظف است از حق مردم دفاع کند؛اما متاسفانه هیچ بازرسی از این بخش انجام نمی شود.




تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن