تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804131751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!
نکته جالب در خصوص گزارش سال جدید مجمع جهانی اقتصاد از وضعیت نیرو و سرمایه انسانی در سطح جهانی در خصوص ایران عبارت است از این که منطقه خاور میانه ایران در بین ده کشور برتر که تلاش برای توسعه وضعیت نیروی انسانی به لحاظ آموزش و مهارت و به کارگیری آن در بازار کار داشته اند، هیچ جایگاهی ندارد. در حالی که در بین تمامی کشورهای جهان ایران رتبه سوم را بعد از روسیه و آمریکا در فارق التحصبلان رشته های مهندسی، عمران و شهر سازی دارد.
کد خبر: ۵۰۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ - 20 June 2015


اخیرا مجمع جهانی اقتصاد گزارش سال 2015 خود را در خصوص سرمایه های انسانی منتشر کرده است که همانند هر ساله در این گزارش برآوردی و بررسی از وضعیت کشورهای مختلف جهان در خصوص نیروی انسانی، وضعیت آموزش و مهارت و همچنین به کار گیری نیروهای مهارت دیده و آموزش یافته در بازار کار کشورهای مختلف ارائه شده است. به گزارش «تابناک» این متن یکی از مهمترین و معتبر ترین منابع مورد ارجاع نهاد ها و ارگان های داخلی و بین المللی در سراسر جهان است که سالانه بسیاری از کشورهای توسعه یافته در اقتصاد و اجتماع برای بهبود وضعیت بازار کار و برآورد وضعیت آموزشی و شرایط نیروی انسانی خود به آن مراجعه میکنند که البته و متاسفانه همانند بسیاری دیگر از گزارش های منتشره از سوی این نهاد یعنی مجمع جهانی اقتصاد و سایر ارگانها و نهاد های بین المللی دیگر نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، در کشور ما چندان به آنها توجهی نمیشود. نکته جالب در خصوص گزارش سال جدید مجمع جهانی اقتصاد از وضعیت نیرو و سرمایه انسانی در سطح جهانی در خصوص ایران عبارت است از این که منطقه خاور میانه ایران در بین ده کشور برتر که تلاش برای توسعه وضعیت نیروی انسانی به لحاظ آموزش و مهارت و به کارگیری آن در بازار کار داشته اند، هیچ جایگاهی ندارد. در حالی که در بین تمامی کشورهای جهان ایران رتبه سوم را بعد از روسیه و آمریکا در فارق التحصبلان رشته های مهندسی، عمران و شهر سازی دارد. گفتنی است که رتبه ایران در رنکینگ جهانی به لحاظ توسعه نیروی انسانی برابر با 80 است. نگاهی به نمودارها و اطلاعات درج شده در این گزارش اطلاعات دقیق و جالب توجهی از وضعیت جهانی نیروی انسانی و مقایسه آن با وضعیت ایران به دست میدهد. فنلاند در صدر جدول جهانی بر اساس این گزارش اروپا با در اختیار داشتن 7 جایگاه از 10 جایگاه برتر جهانی برای آموزش و مهارت نیروی انسانی در صدر جدول جهانی قرار گرفته است. در بین ابن ده کشور دو نماینده از آسیا قرار دارند، یک کشور از آمریکای شمالی و کشور دیگری از خاورمیانه و آفریقا یا آمریکای شمالی دیده نمیشود:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

کشور فنلاند با در اختیار داشتن بیشترین رتبه ها در شاخص های توسعه و مهارت نیروی انسانی در صدر جدول جهانی قرار گرفته است که مهمترین این شاخص ها عبارتند از: بالاترین کیفیت در آموزش ابتدایی، نرخ بالای آموزش و مهارت در جوانان و سادگی در دسترسی به نیروی کار آموزش دیده و ماهر. بعد از فنلاند با اختلاف اندکی کشورهای نروژ و سوییس قرار گرفته اند. فرانسه تنها اقتصاد بزرگ در بین ده کشور برتر اروپا در منطقه اروپا فرانسه تنها اقتصاد بزرگی است که در بین ده کشور برتر قرار گرفته است در حالی که هیچ جایگاهی در اختیار آلمان، انگلستان و ایتالیا قرار ندارد:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

ژاپن مسلط بر قاره آسیا در قاره آسیا، ژاپن هم بهترین رتبه را در نرخ آموزش و مهارت مبتنی بر سن دارا است و هم بهترین و برترین نرخ آموزش و مهارت را در سنین بالای 65 سال دارد. همچنین این کشور بیشترین نرخ آموزش ثالث را در جهان دارا است. در بین کشورهای آسیایی نیوزلند نیز تنها کشوری است که با برخی از مهمترین شاخص ها از جمله کمترین نرخ بیکاری جوانان – 5 درصد – و همچنین نیروی کار 90 درصدی مهارت دیده در بین ده کشور برتر جهان جای دارد.

بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

در همین حال گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان میدهد که به شکل میانگین کشورهای آمریکای لاتین در بحث آموزش و مهارت نیروی انسانی در سنین بالا بهتر از کشورهای قاره آسیا عمل کرده اند اما در خصوص آموزش نیروی جوان که نقطه قوت آسیا بوده است به همان خوبی عمل نکرده اند:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

در عین حال طبق این گزارش کشورهای پایین صحرای آفریقا به شکل متوسط همگی از سطح میانگین جهانی پایین تر قرار دارند که این البته صرف نظر از برخی بهبود ها در شاخص های توسعه مهارت و آموزش در برخی از کشورهای این منطقه است. از جمله این کشور ها موریتانی، غنا و زامبیا بوده اند:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

شکاف جنسیتی آموزش و کار کودکان دو معضل بزرگ خاورمیانه این گزارش در خصوص منطقه خاورمیانه به دو نکته اساسی اشاره کرده و آورده است که شکاف جنسیتی در آموزش مهارت های ابتدایی و همچنین نرخ بالای کار کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا تاثیرات اساسی در نسل بعدی نیروی انسانی این کشورها خواهد داشت. طبق این گزارش از این منطقه تنها سه مورد که عبارتند از رژیم اسرائیل، امارات متحده عربی و قطر، در قسمت بالای میانگین جدول جهانی قرار دارند و نکته جالب تر در جدول این منطقه این است که ایران هیچ جایگاهی در بین ده کشور برتر به لحاظ توسعه مهارت و آموزش نیروی انسانی ندارد.
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

اما در این گزارش اشاره شده است که ایالات متحده آمریکا در صدر جدول جهانی در خصوص آموزش و مهارت در رشته های هنر و علوم انسانی را دارا است:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

همچنین کشورهای روسیه، ایالات متحده و ایران به ترتیب در صدر جدول جهانی فارق التحصیلان رشته های مهندسی، عمران و شهر سازی قرار دارند:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

برآورد از وضعیت ایران در گزارش مجمع جهانی اقتصاد همانگونه که اشاره شد، ایران با در اختیار داشتن رتبه 80 در رنکینگ جهانی مهارت و آموزش در بین 124 کشور مورد بررسی پایین تر از میانگین جهانی قرار گرفته است و همچنین در بین کشورهای خاورمیانه در خصوص بهبود این شاخص ها جایگاهی ندارد. همچنین نگاهی به وضعیت کلی شاخص های ایران نشان میدهد که از جمعیت بیش از 79 میلیون نفری ایران حدود 56 میلیون جمعیت شاغل وجود دارد که تنها 7 و نیم میلیون نفر از تحصیلات تکمیلی دوران سوم یا ثالث برخوردار هستند. نرخ اشتغال نسبت به جمعیت کل در این گزارش برای ایران 39.3 درصد اعلام شده:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!

همچنین نمودار توزیع نیروی کار و مهارت نشان میدهد که از جمعیت 25 تا 34 سال ایران تقریبا نیمی غیر فعال هستند. همین نسبت در خصوص سنین 45 تا 54 و 55 تا 64 سال نیز بر قرار است:
بالاخره ایران در یک آمار رتبه سوم جهانی را بدست آورد!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن