تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802455475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات یمن با آتش بس به نتیجه می‌رسد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکرات یمن با آتش بس به نتیجه می‌رسد
کد خبر: ۵۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 20 June 2015


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بعید است عربستان زیر بار آتش‌بس در یمن برود، گفت که عربستان از قدرت نظامی‌اش با عنوان پشتوانه‌ای برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند که از این طریق به دنبال حفظ نفوذش در یمن است.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مذاکرات صلح یمن در ژنو گفت: معمولا این گونه مذاکرات به شدت تحت تاثیر شرایط جنگی است؛ بدین صورت که نیروهای مهاجر و نیروهای مدافع وقتی تقریبا به بن‌بست می‌رسند موضوع را به سمت مذاکره می‌کشانند. در موضوع یمن محل اختلاف در این است که مذاکره از کجا شروع شود.

وی توضیح داد: انصارالله می‌گوید مذاکره باید در ادامه مذاکرات قبلی برای توزیع قدرت یعنی در زمان قبل از شروع جنگ انجام شود؛ یعنی زمانی که باعث بروز جنگ شد و به دلیل مخالفت و درگیری‌های مسلحانه سعودی‌ها وارد میدان شده و از نیروهای منصور هادی حمایت کردند. در مقابل عربستان و حامیانش می‌گویند که مذاکره باید از همین زمان فعلی یعنی از زمان تقسیم قدرت آغاز شود تا در خلال آن بتوانند چانه‌زنی‌ها را برای توزیع قدرت انجام دهند.

شفیعی گفت که در حال حاضر یمن بعد از لبنان، افغانستان و عراق کشوری است که می‌خواهند در آن توزیع قدرت انجام دهند . این موضوع به عنوان دموکراسی انجمنی و روند مسالمت‌آمیز مطرح است. یعنی توزیع قدرت بر اساس قومیت صورت گیرد که هر دو طرف یعنی عربستان و انصارالله تلاش می‌کنند که برای افزایش قدرت چانه زنی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که باید مذاکرات به نتیجه برسد گفت که نمی‌توان جنگ دائمی در یمن داشت آنچه در یمن اتفاق می‌افتد فاجعه است که باید جلوی آن گرفته شود؛ این جنگ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

به گفته، وی نباید تصور شود که مذاکرات یکی دو روزه به نتیجه برسد و احتمالا مذاکرات به درازا خواهد کشید؛ این یعنی جنگ همچنان ادامه خواهد داشت.

شفیعی با بیان این که در مذاکرات پیشرفت‌ها قابل قبول نیست گفت: برای این که مذاکرات به نتیجه برسد باید آتش‌بس برقرار شود که بتوان مذاکره کرد البته عربستان تلاش می‌کند که از قدرت نظامی‌اش برای پیشبرد دیپلماسی استفاده کند.

شفیعی گفت که بعید است عربستان زیر بار آتش بس برود چون ابزار قدرتش از طریق تحت فشار قرار دادن نیروهای رقیب است که آنها را به پذیرش مفاد توافقنامه وادار کند. در این توافقنامه عربستان به دنبال توزیع قدرت است؛ به طوری که حاکمیت قبلی را حفظ کند و منصور هادی و حامیانش را در بدنه حاکمیت نگه دارد در چنین شرایطی است که یمن کشور تحت نفوذ عربستان می‌ماند. احتمالا عربستان تا رسیدن به چنین هدفی جنگ را ادامه می‌دهد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن