تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799141064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکابا لغو تحریم ها به تعهدات خود عمل کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آمریکابا لغو تحریم ها به تعهدات خود عمل کند


رییس کمیته هسته ای مجلس گفت که توطئه های آمریکا علیه ملت ایران پایانی ندارد و مسئله بازرسی مدیریت شده بازی با لغات است ،بنابراین عقل حکم می کند با توجه به عهدشکنی طرف مقابل، ابتدا آمریکایی ها تعهدات خودشان را انجام دهند و تحریم های خودشان را لغو کند. در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، هرگونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات آن به‌ صورت شفاف رعایت شود. این متن ماده واحده طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس است که در جلسه علنی روز چهارشنبه با رای بالای نمایندگان به تصویب رسید . مصوبه ای که هدف آن  رعایت خطوط قرمز و حفظ منافع هسته‌ای کشور است . برنامه تیتر امشب 27 خرداد 94 با حضور آقای ابراهیم کارخانه ای رییس کمیته هسته ای مجلس و آقای حشمت الله فلاحت پیشه تحلیلگر مسائل سیاسی به موضوع طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای می پردازد.

رییس کمیته هسته ای مجلس درباره متن ماده واحده طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس گفت: سابقه این طرح بر می گردد به  اسفندماه 93 که آمریکا تهدید کرده بود که اگر تا دهم فروردین ماه ایران به خواست های آن تن ندهد، تحریم ها را تشدید می کند، و در تقابل با زیاده خواهی های آمریکا، این طرح را آماده کردیم و در 11 اسفند 93 با 173 رای قاطع به تصویب  نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. این طرح  در کمیسیون امنیت ملی بود و امروز در صحن علنی مجلس ارائه شد و اولویت آن به تصویب رسید. رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیاده خواهی آمریکا در آن زمان( اسفند 93) چیز دیگری بود و الآن نسبت به آن زمان بیشتر شده و لذا ضرورت مطرح کردن این طرح بیشتر شده است.
کارخانه نماینده مجلس شورای اسلامی
فلاحت پیشه با بیان اینکه ورود مجلس به موضوع هسته ای یک موضوع خلع الساعه ای نیست، و از ابتدا مجلس در این حوزه حضور داشته است، گفت: سال گذشته 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی نامه ای نوشتند که در مقدمه آن تاکید کردند که با توجه به اینکه  مجلس شورای اسلامی ایران در حوزه هسته ای حضور دارد، ما هم از دولت آمریکا می خواهیم که در بحث هسته ای حضور داشته باشیم که به نوعی تقلید از مجلس ایران است، و بعد این موضوع ادامه پیدا کرد به طرح نظارت بر توافق احتمالی هسته ای ایران از سوی سناتورهای آمریکایی و در مقابل این اقدام نیز، مجلس شورای اسلامی در ادامه کار صورت گرفته خود، طرحی را ارائه کرد، که جای تبریک دارد. در ادامه برنامه آقای کارخانه ای با اشاره به پیچیده و درهم تنیده بودن تحریم ها علیه ایران گفت:  کنگره آمریکا ده مصوبه علیه ایران تصویب کرده است که از این ده مصوبه فقط دو مورد آن در رابطه با هسته ای نیست و ضمن آن مسائل حقوق بشر و تروریسم را هم در بر می گیرد، و تیم مذاکره کننده باید در نظر داشته باشد که اگر در تحریمی به حقوق بشر و تروریسم هم اشاره شده است باید آن تحریم ها لغو شود. از سوی دیگر در تحریم های دولت آمریکا 18 مصوبه علیه ملت ایران وجود دارد که فقط سه مورد آن مربوط به مسائل هسته ای است، و اگر فقط تحریم های هسته ای لغو شود یک تغییرات جزیی در مسایل اقتصادی کشور به وجود می آید زیرا تحریم ها ترکیبی است و بر این اساس لغو کلیه تحریم ها در روز توافق به صورت یکجانبه مد نظر مجلس شورای اسلامی است، اما با تخفیف اگر تحریم هایی که هسته ای است ولی به صورت ترکیبی و همسو به حقوق بشر و تروریسم و سایر موارد اشاره دارد نیز لغو شود، هم کفایت می کند اما اگر فقط به بحث تحریم های هسته ای خلاصه شود، کافی نیست.    ابراهیم کارخانه ای در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر افزود: ما کل تحریم ها را مطرح می کنیم زیرا بعد از 12 سال راستی آزمایی جمهوری اسلامی ایران و اینکه در طول این مدت بخش عمده ای از فعالیت های خود را به تعلیق درآورده است باید نتیجه آن ،‌لغو تمامی تحریم ها باشد.
وی با اشاره به اینکه در طول این مدت بارها آژانس اعلام کرده است که فعالیت های جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است اما نمی توانیم اقدامات مخفیانه را تأیید کنیم گفت: این مطلب یعنی راه به سوی بی نهایت است.
کارخانه ای افزود: تیم مذاکره کننده ما باید در این باره قدرتمندانه بایستد زیرا واقعاً زیاده طلبی آمریکایی ها پایانی ندارد و باید محکم و قدرتمند مقابل آنها ایستاد.

در ادامه برنامه فلاحت پیشه تحلیلگر سیاسی نیز گفت: مجلس دغدغه این را دارد که همه تحریم ها برداشته شود که البته دغدغه ای درست است اما ما در اینجا بر سر یک متن حقوقی و قانونی صحبت می کنیم؛ متنی که بنیان مذاکره باید بشود.
حشمت الله فلاحت پیشه در تیتر امشب شبکه خبر

وی افزود: معتقدم مجلس می تواند قوانین دیگری تصویب و در مورد تحریم های غیرهسته ای دولت را ملزم کند.
فلاحت پیشه گفت: در توافقنامه ژنو قرار بر این شد که قطعنامه ای تازه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود که به تمام تحریم های هسته ای پایان دهد که معتقدم این قطعنامه خوبی است و گامی بنیادین برای بازگشت پرونده کشورمان از شورای امنیت به آژانس هسته ای است.
این تحلیلگر سیاسی افزود: در زمان خاتمی دولت پذیرفته بود که پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کند اما همان زمان ما دیدیم که می خواهند پرونده ایران را از شورای حکام به شورای امنیت ارجاع دهند که البته ما کاری پیشگیرانه انجام دادیم.
فلاحت پیشه گفت: مجلس می تواند اجازه اجرای پروتکل الحاقی را ندهد مگر اینکه تحریم های ذیل ماده 41 به پایان برسد.
وی افزود: البته اینکه بگوییم همه تحریم ها در همه حوزه ها باید لغو شود به معنای تزریق روح احساسی به قانونی است که می تواند بنیان حقوقی برای تیم مذاکره کننده باشد.
در ادامه رئیس کمیته هسته ای مجلس گفت: بر اساس پروتکل الحاقی، بازرسان آژانس می توانند به هر مکانی دسترسی پیدا کنند با این توضیح که در این باره باید دلایلی ارائه دهند.
کارخانه ای افزود: چهار نوع نظارت در بیانیه لوزان پیش بینی شده؛ یکی درخصوص پروتکل و دوم فراتر از پروتکل که شامل دسترسی های بیشتر است و سوم کد اصلاحی 3.1 است و چهارم استفاده از فناوری های پیشرفته و مدرن نظارتی است که واقعاً اینها بسیار وحشتناک و غیرقابل تحمل است.
وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد که اماکن امنیتی و نظامی ما به بهانه های مختلف جولانگاه بازرسان آژانس باشد، که اینها توسط دشمنانمان تعیین می شوند گفت: این واقعاً عزت و اقتدار ما زیر سؤال می رود.
کارخانه ای افزود: توطئه های آمریکا علیه ملت ما پایانی ندارد و یکی از محورهایی که اینها می توانند توطئه های خود را در قالب نفوذ به حریم امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران وارد کنند همین مسئله پروتکل الحاقی و دسترسی های بیشتر است.
وی گفت: مسئله بازرسی مدیریت شده، بازی با لغات است زیرا امروز بر اساس اعلام آمریکایی ها، آنها از پیشرفته ترین فناوری های نظارتی استفاده می کنند و تیم مذاکره کننده در این باره باید کاملاً هوشمندانه عمل کند.
در ادامه فلاحت پیشه با بیان اینکه ما در گذشته پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کردیم گفت: موضوع هسته ای جزو مقولات کلان سیاست خارجی است که در شورای عالی امنیت ملی بر سر آن تصمیم گیری می شود و طبق قانون، پروتکل الحاقی که ایران آن را امضا کرده مجلس باید آنرا تصویب کند اما این پروتکل طبق نظر این شورا یک زمانی اجرا شده است.
وی افزود: تیم مذاکره کننده مجری است و مسئول؛ شورای عالی امنیت ملی کشور است.
فلاحت پیشه گفت: آنچه من هم با آن موافقم این است که یک رژیم نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی اگر شکل بگیرد قطعاً باید با آن مخالفت کرد زیرا این راهی است که تحت عنوان عراقیزه کردن پرونده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: جمهوری اسلامی کشوری است که اوباما در اظهار نظری گفته بود "ایران واقعیتی در منطقه است و باید با این واقعیت کنار آمد" و در جایی دیگر هم اوباما می گوید که نمی توان ملتی را از حق هسته ای خود محروم کنیم، ما با یک قدرت طرف هستیم و باید به سمتی برویم که همدیگر را تهدید نکنیم.
فلاحت پیشه گفت: ما هم بر اساس این قدرت نباید به سمتی برویم که هر چیزی را بپذیریم همانطور که رژیم پروتکل در مورد دیگر کشورها اجرا می شود ما همان را می پذیریم و رویه جدیدی را قبول نداریم.
وی افزود: سیاست دیپلماتیک وجود دارد تحت این عنوان که ما با ابهام زدایی در مورد ادعاهایی که مطرح می کنند با دیپلماسی فعال می توانیم به این بازی ایران هراسی خاتمه دهیم.
رئیس کمیته هسته ای مجلس در ادامه گفت: پروتکل الحاقی؛ پروتکل توطئه ها علیه ملت های ناهمسو با آمریکاست.
کارخانه ای افزود: کشورهایی که با آمریکا همسو هستند به آنها کاری ندارند، آمریکا کشوری است که 36 سال با ما می جنگد و عوامل اجرایی آنها هم می توانند بازرسان آژانس باشند و ما نمی توانیم به آنها اطمینان و با ملاحظه با آنها برخورد کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اولین موضوعی که در این طرح مورد توجه قرار گرفته شده برداشتن یکجای تحریم هاست و دومین موضوع آن صیانت از توان دفاعی و نظامی ایران است.
وی افزود: حق داشتن فناوری هسته ای در قالب صنعتی برای ایران موضوع بعدی است که در این طرح به آن اشاره شده است.
نماینده مجلس با اشاره به بیانیه لوزان گفت: در آنجا فقط به تحریم های هسته ای اشاره شده و به تحریم های ترکیبی اشاره ای نشده است و تعداد این تحریم های هسته ای بسیار انگشت شمار است.
فلاحت پیشه در ادامه در خصوص نقطه تقابل لغو تحریم ها میان طرف های مذاکره کننده گفت: قانون گذار در این جا سعی کرده است تا کار پیشگیری انجام دهد و موضعی که تیم مذاکره کننده در برابر آمریکا دارد  ورود نکردن آنها به بحث های غیر هسته ای است که باید بررسی شود.
وی افزود: در طرحی که سناتورهای آمریکایی مطرح کردند 67 اصلاحیه دیگر از طرف سناتورها مطرح شد که هیچ کدام رأی نیاورد و انجام نشد.
فلاحت پیشه گفت: چون این طرح، طرحی هسته ای است نمایندگان مجلس باید پیش بینی اصلاحات توافق احتمالی در کنگره را بکنند و مد نظر قرار دهند و دست خود را برای مقابله باز بگذارند در غیر این صورت صلاح در این است که موضوع مذاکرات هسته ای باقی بماند.
تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: زمان اجرای لغو تحریم ها مهم است و با توجه به سابقه ای که در سال های گذشته داریم دیدیم که طرف غربی در موضوع جزئیات خیلی ملموس عمل نمی کند.
وی خاطرنشان ساخت: در صورت توافق باید به طور همزمان و یکجا تحریم های آمریکا و اروپا در قالب یک قطعنامه برداشته شود که این موضوع در این طرح آمده است.
کارخانه ای در ادامه گفت: در توافق ژنو ما به همه تعهدات خود  عمل کردیم و حالا نوبت طرف مقابل است که به تعهدات خود عمل کند و راستی آزمایی کنند و مانند ژنو عهدشکنی نکنند.
وی گفت: عقل حکم می کند که با توجه به عهدشکنی طرف مقابل، ابتدا آمریکایی ها تعهدات خودشان را انجام دهند و تحریم های خودشان را لغو کنند.  


چهار شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن