تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمزمه آتش‌بس در يمن همزمان با مذاكرات ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زمزمه آتش‌بس در يمن همزمان با مذاكرات ژنو
در شرايطي كه زمزمه‌هايي درباره اعلام آتش‌بس در يمن همزمان با مذاكرات ژنو وجود دارد، جنگنده‌هاي سعودي بار ديگر استان‌هاي الجوف و صعده را بمباران كردند. كميته‌هاي مردمي يمن نيز برخي مناطق را از كنترل القاعده خارج كردند. رهبر انصارالله با اعلام اينكه عربستان به دستور امريكا و اسرائيل جنگ را آغاز كرد، از آنها به عنوان سه شر ياد كرد.


در شرايطي كه زمزمه‌هايي درباره اعلام آتش‌بس در يمن همزمان با مذاكرات ژنو وجود دارد، جنگنده‌هاي سعودي بار ديگر استان‌هاي الجوف و صعده را بمباران كردند. كميته‌هاي مردمي يمن نيز برخي مناطق را از كنترل القاعده خارج كردند. رهبر انصارالله با اعلام اينكه عربستان به دستور امريكا و اسرائيل جنگ را آغاز كرد، از آنها به عنوان سه شر ياد كرد.
مذاكرات صلح گروه‌هاي يمني در ژنو درحالي آغاز شده است كه جنگنده‌هاي نيروهاي ائتلاف عربي همچنان شهرهاي يمن را بمباران مي‌كنند. هرچند اين حملات براي عقب نشيني انصارالله و ارتش يمن از شهرها انجام مي‌شود اما در عرصه ميداني عكس آن درحال روي دادن است. نيروهاي مسلح، امنيتي و كميته‌هاي مردمي يمن روز چهارشنبه در يك موفقيت بزرگ توانستند منطقه «لبنات» در استان الجوف را از دست عناصر القاعده و حزب اصلاح (گروه حامي منصور هادي) آزاد كنند. به گزارش واحد مركزي خبر، شبكه تلويزيوني المسيره گزارش داد، جنگنده‌هاي سعودي نيز پس از آنكه اين پايگاه از كنترل القاعده و حزب اصلاح خارج شد، هفت بار آن را بمباران كردند تا جلوي پيشروي ارتش و كميته‌هاي مردمي را بگيرند اما شكست خوردند. جنگنده‌هاي سعودي همچنين منطقه الغور از توابع شهرستان غمر در استان صعده را بمباران كردند. علاوه‌براين، ارتش و كميته‌هاي مردمي توانستند پايگاه‌هاي نخلا و سهيل و چندين منطقه واقع در بين جاده صنعا و مأرب را پس از درگيري‌هاي شديد با القاعده و حزب اصلاح آزاد كنند. براساس اين گزارش، اعضاي القاعده از اين مناطق گريخته و شماري از آنان كشته شدند و تعدادي از خودروهايشان منهدم شد. «اسماعيل البدوي» يكي از سران جنبش انصارالله به خبرگزاري فارس گفت كه اين جنبش فرودگاه عدن و محلات پيرامون آن را تحت كنترل درآورد. طبق گفته وي انصارالله به همراه كميته‌هاي مردمي راه‌هاي امداد نيروهاي مسلح حامي عبدربه منصور هادي، رئيس‌جمهور مستعفي يمن و القاعده را قطع كرده است.  از سوي ديگر، اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده سازمان ملل به يمن در مذاكرات ژنو اعلام كرد تمامي طرف‌هاي درگير يمني با اساس قرار دادن طرح شوراي همكاري خليج فارس درباره يمن درمورد نتايج مذاكرات ملي و قطعنامه شوراي يمن در مذاكرات ژنو توافق كرده‌اند. به گزارش شبكه الميادين، ولد شيخ احمد در پايان مذاكرات روز سه‌شنبه اعلام كرد: «ما نبايد از اهميت برگزاري اين مذاكرات بكاهيم چراكه آغاز مهمي براي بازگشت به روند سياسي در كشور است اما با اين حال مسيرمان بسيار سخت است و دو طرف اميد خيلي زيادي به مذاكراتي كه قرار است چند روز به طول بينجامد ندارند اما رئيس هيئت حوثي‌ها به اين مذاكرات خوشبين است.»

   امريكا، اسرائيل و عربستان؛ 3 محور شر
عبدالملك الحوثي، رهبر انصارالله در سخنراني سه شنبه شب خود كه از شبكه المسيره پخش شد، گفت: «دولت منصور هادي در ژنو نشستي مشورتي و يكجانبه را انجام مي‌دهد و تلاش مي‌كند دستور كار خود را بر اين نشست تحميل كند. دولت منصور هادي در حقيقت مي‌خواهد در تعامل با سازمان ملل و فرستاده اين سازمان به يمن با آنها به عنوان ابزار خود براي ارائه دستور كار پيشنهادي‌اش استفاده كند.» وي همچنين گفت: «منصور هادي تلاش مي‌كند فرستاده سازمان ملل را به انجام خواسته‌هايش وادارد.» وي همچنين عربستان را به تجاوز به كشور يمن با دستور امريكا و اسرائيل متهم كرده و اعلام كرد: «عربستان از خودش هيچ دستور كاري ندارد و در حقيقت نوكر و دستاويز ديگر كشورهاي منطقه و كساني است كه عليه ملت يمن هستند.» عبدالملك حوثي گفت: «امريكا، اسرائيل و عربستان سه محور شر در منطقه و جهان هستند و بايد بگويم كه ما سرنوشتمان را خودمان تعيين مي‌كنيم و به دستور هيچ‌كس و هيچ منبع شري عمل نمي‌كنيم و توطئه‌هايي كه كشورهاي دشمن يمن عليه ما طراحي مي‌كنند براي تحميل خواسته‌ها و شرط‌هايشان بر ماست.» رهبر انصارالله گفت: «هدف از حمله عربستان در حقيقت اشغال يمن و تقسيم آن بود و اين حمله ماهيت واقعي عاملان آن و خواسته‌هايشان را در يمن و در رأس همه اسرائيل نشان داد.»

   احتمال برقراري آتش‌بس
درگيري‌هاي يمن درحالي است كه زمزمه‌هايي مبني بر اعلام آتش بس نيز شنيده مي‌شود. شبكه اسكاي نيوز گزارش كرد كه جنبش انصارالله با آتش بس انساني در يمن بدون پيش شرط توافق كرده اما صحبتي از عقب‌نشيني خود از شهرهاي يمن نكرده است. حمزه الحوثي، يكي از اعضاي هيئت انصارالله يمن در مذاكرات ژنو گفته است: «ما معتقديم اين مذاكرات فراگير به توافق منجر خواهد شد.» با اين حال شبكه الجزيره اعلام كرده مذاكرات يمني‌ها با پيچيدگي‌هاي زيادي مواجه است چراكه حوثي‌ها با كاهش تعداد اعضاي هيئت خود مخالفند و خواهان اين هستند كه طرف مقابل مشخص كند نماينده دولت مستعفي يمن است يا نماينده گروه‌هاي سياسي. همچنين هيئت انصارالله يمن اعلام كرد اگر فرستاده سازمان ملل نتواند از عربستان براي برقراري آتش بس در ماه رمضان پاسخ مثبت بگيرد، براي ديدار با بان كي مون، دبيركل سازمان ملل به نيويورك مي‌رود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن