تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798432070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای کارت های بنزین ۱۰۰۰ لیتری/ واکنش روحانی به‌ کارت های بنزین چینی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ماجرای کارت های بنزین ۱۰۰۰ لیتری/ واکنش روحانی به‌ کارت های بنزین چینی اقتصاد > انرژی - مهر نوشت:

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به ادعای جایگاه‌داران مبنی بر وجود کارت‌های بنزین با سهمیه ۱۰۰۰ لیتری، گفت: تاکنون مصداقی مبنی بر دست‌کاری کارت‌های بنزین گزارش نشده است. سیدمحسن روحانی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته حدود ۱۸.۶ میلیون کارت هوشمند بنزین موتورسیکلت و حدود ۸۰۰ هزار کارت هوشمند گازوئیل خودرو صادر شده است، گفت: روند صدور کارت‌های هوشمند سوخت با وجود آزاد سازی قیمت بنزین کماکان ادامه دارد. مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین درباره ادعای برخی از جایگاهداران سوخت مبنی بر وجود کارت‌های بنزین با سهمیه نامحدود ۱۰۰۰ لیتری، اظهار داشت: در خصوص سامانه هوشمند سوخت به دلیل حساسیت موضوع، کوچکترین شنیده‌ها هم جدی گرفته و پیگیری می‌شود و از کنار هیچ چیزی رد نمی‌شویم اما تاکنون مصداقی مبنی بر دست‌کاری کارت‌های بنزین نداشته‌ایم. این مقام مسئول در خصوص احتمال هک شدن کارت‌های بنزین تصریح کرد: تامین امنیت این سامانه یکی از کارهای جاری است که به طور روزانه در حال بهبود است. وی ادامه داد: در این باره با توجه به اینکه سامانه هوشمند سوخت به صورت «آف لاین» طراحی شده و اگر اتفاقی بیفتد با فاصله زمانی متوجه آن خواهیم شد، سیستم‌های پایشی فعال هستند و به طور مداوم سوخت گیری‌ها را رصد می‌کنند؛ به کمک این سیستم‌های پایش اطلاعات سوختگیری به تفکیک کارت، تلمبه و جایگاه که به طور ماهانه اعلام می شود، قابل بررسی است. روحانی با یادآوری اینکه اگر اشکالی در تلمبه جایگاه های سوخت باشد، به طوری که لیتری که نشان می دهد با آنچه که تراکنش سامانه هوشمند سوخت نشان می دهد، مغایرت داشته باشد، به طور مستمر پایش و گزارش می‌شود، بیان کرد: در چنین مواردی پس از اعلام گزارش، تیم‌های فنی به صورت حضوری مراجعه کرده و اشکال را برطرف می کنند. به گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این امکان توسط این سیستم‌ها فراهم می شود که مهندسی طرح‌ها، شبکه داخلی جایگاه‌ها را رصد و رفع اشکال کند. این مقام مسئول با بیان اینکه به طور کلی امنیت مقوله فراموش شدنی نیست و به طور ساری و جاری مورد توجه است، اظهارداشت: در این خصوص دو برنامه کلی افزودن سیستم‌های پایشی و نیز ارتقای سیستم‌های موجود وجود دارد که پروژه های مربوطه تعریف شده و در حال انجام است. روحانی در پاسخ به این سوال که آیا امکان هک و سو استفاده کارت‌های سوخته شده وجود دارد؟ تاکید کرد: از کارت سوختی که به طور فیزیکی سوخته باشد، دیگر امکان سوخت گیری وجود ندارد. وی افزود: ولی برای نمونه اگر کارت سوختی در لیست سیاه قرار گرفته باشد و به طور فیزیکی نسوخته باشد، به دلیل سیستم «آف لاین» امکان سوخت گیری از آن وجود دارد که در این صورت در پایش بعدی شناسایی می شود. به این ترتیب سوخت گیری با کارت سوخته به ناحیه مربوطه گزارش می‌شود که اگر مورد گذری بوده، اشکالی ندارد ولی اگر سازماندهی شده باشد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. روحانی با تاکید بر اینکه کارت هوشمند سوخت مانند هر سیستم اطلاعاتی دیگر مبتنی بر ICT همواره می تواند ارتقا یابد، زیرا فناوری به صورت روزانه ارتقا پیدا می کند، یادآور شد: در این خصوص پروژه های ارتقای مصوب، بودجه و اعتبار اولیه دریافت شده است.
3939

کلید واژه ها: بنزین -




چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 11:29:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن