تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنتاگون خواستار ارتقاي عملکرد نيروهاي امنيتي افغانستان در مقابل طالبان شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پنتاگون خواستار ارتقاي عملکرد نيروهاي امنيتي افغانستان در مقابل طالبان شد
نیروهای افغان که هنوز کاملا مستقل نیستند، ثابت کردند از توانایی بالایی برخوردارند و می توانند مسئولیت انجام عملیات نسبتا پیچیده را با حداقل مشاوره و کمک نیروهای ائتلاف به عهده بگیرند. نیروهای امنیتی افغان، عملیات هجومی را علیه شورشیان در استان های هلمند، غزنی و زابل انجام دادند و به حملات طالبان در استان های کنر و قندوز به نسبت سریع واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۵۰۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ - 17 June 2015


وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی افغانستان در درگیری های شدید با طالبان طی سال کنونی، واکنش مناسبی از خود نشان دادند، اما تلفات آنها در این درگیری ها بالا بوده است.

در گزارش وزارت دفاع آمریکا در این باره آمده است نیروهای امنیتی افغانستان باید با تلاش بیشتر، وضعیت خود را ارتقاء دهند و به اهدافی بیش از دستیابی به توقف درگیری ها با طالبان در فصل کنونی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، در این گزارش وزارت دفاع آمریکا که در 108 صفحه و خطاب به کنگره منتشر شد، بر اهمیت کارآیی نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل نیروهای طالبان در مدت یک سالی که همه مسئولیت امنیت این کشور را به عهده داشته اند، تاکید شده است.

این سند که هر دو سال یک بار منتشر می شود، این بار برای نخستین بار پس از پایان حضور نیروهای جنگی آمریکا و ائتلاف در افغانستان تهیه می شود. نیروهای ائتلاف اکنون تنها نقش آموزش، مشاوره و کمک رسانی به نیروهای امنیتی افغانستان را به عهده دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: «نیروهای افغان چندین عملیات مختلف در مقیاس بزرگ را به صورت مستقل در بخش های مختلف کشور به صورت همزمان برگزار کردند، اما عملکرد آنها در عملیات مختلف، به صورت همگن نبود.»

بر اساس این گزارش، نیروهای افغان که هنوز کاملا مستقل نیستند، ثابت کردند از توانایی بالایی برخوردارند و می توانند مسئولیت انجام عملیات نسبتا پیچیده را با حداقل مشاوره و کمک نیروهای ائتلاف به عهده بگیرند. نیروهای امنیتی افغان، عملیات هجومی را علیه شورشیان در استان های هلمند، غزنی و زابل انجام دادند و به حملات طالبان در استان های کنر و قندوز به نسبت سریع واکنش نشان دادند.

همچنین دراین گزارش آمده است بسیاری از ایست های بازرسی نیروهای افغان به صورت موقت به اشغال شورشیان درآمد، اما در بیشتر موارد، این ایست های بازرسی دوباره در مدت زمانی کوتاه به تصرف نیروهای امنیتی در آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن