تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799288947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات تازه از جاسوسي اسرائيل از محل مذاكرات هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جزئيات تازه از جاسوسي اسرائيل از محل مذاكرات هسته‌اي
تحقيقات بيشتر در خصوص جاسوسي اسرائيل از هتل‌هاي محل مذاكرات، نشان مي‌دهد كه اين ويروس از كدهاي ديجيتالي سرقت شده استفاده كرده است. همچنين ميان ويروس‌هاي دوكو و «استاكس نت» همپوشاني وجود دارد.


تحقيقات بيشتر در خصوص جاسوسي اسرائيل از هتل‌هاي محل مذاكرات، نشان مي‌دهد كه اين ويروس از كدهاي ديجيتالي سرقت شده استفاده كرده است. همچنين ميان ويروس‌هاي دوكو و «استاكس نت» همپوشاني وجود دارد.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري اِف بيزينس، تحقيقات بيشتر در خصوص ويروس رايانه‌اي مورد استفاده در جاسوسي اسرائيل از هتل‌هاي محل مذاكرات هسته اي، نشان مي‌دهد كه اين ويروس از كدهاي ديجيتالي سرقت شده از شركت «فاكسكان» به عنوان بزرگ‌ترين پيمانكار توليد قطعات الكترونيك جهان استفاده كرده است. همچنين ميان ويروس‌هاي سايبري «دوكو» و «استاكس نت» همپوشاني وجود دارد.
ابتداي هفته جاري بود كه گزارش اوليه شركت «كسپراسكاي» درباره جاسوسي اسرائيل از مذاكرات هسته‌اي در بحبوحه دور ششم مذاكرات هسته‌اي كشورهاي 1+5 با ايران، واكنش‌هاي بسياري را در محافل سياسي در سراسر جهان به همراه داشت.
شركت روسي كسپراسكاي كه در حوزه امنيت سايبري فعاليت مي‌كند پس از آنكه گزارش كوتاه و فوري خود را درباره جاسوسي دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي از سه هتل محل مذاكرات با نسخه‌پيشرفته‌اي از بدافزار «دوكو» منتشر كرد، ديروز نيز جزئيات بيشتري را در ادامه تحقيقات خود اعلام و منتشر كرد.
ادامه تحقيقات اين شركت درباره اين ويروس پيچيده اينترنتي نشان مي‌دهد كه بدافزار دوكو با استفاده از كدهاي ديجيتال معتبر مسروقه از شركت بزرگ سازنده قطعات الكترونيكي «فاكسكان» به جاسوسي از مذاكرات هسته‌اي پرداخته است.
كسپراسكاي اعلام كرد كه كارشناسان اين شركت متوجه شده‌اند كه ويروس دوكو ۲/۰ با استفاده از كدهاي معتبر نرم افزاري از شركت تايواني «هان هاي» معروف به فاكسان مسير ترافيك رايانه‌اي را تغيير داده و توانسته است به اهداف جاسوسي سايبري اقدام نمايد. بسياري از شركت‌هاي بزرگ سازنده قطعات الكترونيك در جهان مانند «اپل»، «گوگل»، «هوآوي»، «مايكروسافت» و «بِلك بري» از جمله مشتريان شركت پيمانكاري فاكسكان تايوان به حساب مي‌آيند.
گذرواژه‌هاي ديجيتالي كدهايي هستند كه براي شناسايي رايانه‌هاي مجاز در يك شبكه استفاده مي‌شوند و به عنوان مبناي تجارت الكترونيك و ساير مبادلات خودكار در شبكه گسترده جهاني (وب) محسوب مي‌شود و مورد بهره برداري قرار مي‌گيرند.
اين كارشناسان در تشريح نحوه اين جاسوسي در فضاي مجازي گفتند: جاسوسان سايبري با بهره گرفتن از كدهاي مسروقه و فريب دادن سيستم‌هاي كامپيوتري در واقع مبادرت به انجام عملي مي‌كنند كه اين سيستم‌ها، مسروقه بودن كدهاي مذكور را متوجه نشده و اينگونه تلقي كنند كه كدهاي مذكور از جانب سيستم‌هاي كامپيوتري معتبر مي‌باشند. لذا كارشناسان امنيت سايبري اين موضوع را تهديد بزرگي در تبادلات اينترنتي مي‌دانند.
كسپراسكاي روسي و شركت امريكايي «سيمنتك كراپ» كه در زمينه مسائل امنيت سايبري فعاليت مي‌كنند اعلام كردند كه اين ويروس برنامه‌هاي نرم افزاري مشتركي را با نرم افزار جاسوسي پيشين دوكو دارد كه سابقاً براي اهداف جاسوسي توسط رژيم صهيونيستي ساخته و مورد استفاده قرار گرفته بود.
در ادامه اين گزارش آمده است: از آنجايي كه در ماه فوريه سال جاري، امريكا اين رژيم را به بهره برداري گزينشي از بخش‌هايي از مذاكرات هسته‌اي براي آسيب به مذاكرات در جريان مذاكرات هسته‌اي متهم كرده بود، لذا تكذيب استفاده از اين بدافزار توسط اسرائيل فاقد صحت مي‌باشد.
هر دو شركت فعال روسي و امريكايي (كسپراسكاي و سيمنتك كراپ) در زمينه امنيت سايبري با اطمينان اعلام كرده‌اند كه ميان ويروس‌هاي دوكو و «استاكس نت» همپوشاني وجود دارد.
اين گزارش ادامه داد: ويروس استاكس نت در يك پروژه مشترك امريكايي- اسرائيلي در سال ۲۰۰۹ در تلاش بود تا به ۱۰۰۰ يا حتي تعداد بيشتري از سانتريفيوژهاي مورد استفاده در غني‌سازي اورانيوم در سايت هسته‌اي نطنز آسيب برساند و آنها را نابود كند. كسپراسكاي در پايان گزارش خود اعلام كرد: مهاجمان ويروس سايبري دوكو تنها بدافزاري هستند كه به اين كدها دسترسي دارند و بنابراين اين فرضيه را كه مهاجمان مذكور سخت افزارها را با هدف رسيدن به اين سانتريفيوژها هك كرده‌اند قطعي كرده است. كسپراسكاي پس از يافته‌هاي اخير خود سرقت كدهاي ديجيتالي فاكسكان را به اطلاع اين شركت رسانده است تا از ادامه اين روند جلوگيري شود.


منبع : مهـــر



تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن